Nl100, KK

#1| 0

Villan er lige umiddelbart solid. Han spiller noget knastørt 15/7/2. Jeg selv har spillet meget stille & roligt og endnu ikke 3-bettet pf.

Fold preflop?

Push turn/river?

***** Hand History for Game 5612813776 *****
$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 24, 20:02:36 ET 2007
Table Table 128025 (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Juissiboy ( $204.45 )
Seat 4: Favouriver ( $64.65 )
Seat 5: Begva ( $138.70 )
Seat 6: ffsrigged ( $141.75 )
Seat 2: HertigTorulf ( $187 )
Seat 3: erikgigs ( $124.80 )
Begva posts small blind [$0.50].
ffsrigged posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to ffsrigged [ K K ]
Juissiboy folds
HertigTorulf raises [$4]
erikgigs folds
Favouriver folds
Begva calls [$3.50]
ffsrigged raises [$19]
HertigTorulf raises [$41]
Begva folds
ffsrigged calls [$25]
** Dealing Flop ** [ Q, J, T ]
ffsrigged checks
HertigTorulf checks
** Dealing Turn ** [ Q ]
ffsrigged checks
HertigTorulf checks
** Dealing River ** [ 7 ]
ffsrigged checks
HertigTorulf bets [$22]
ffsrigged folds
HertigTorulf does not show cards.
HertigTorulf wins $113

25-01-2007 02:21 #2| 0

Fint nok han er stram, men det er da en dybt suspekt linje du vælger. Jeg rykker i preflop tror jeg. Nok har jeg præsteret at folde kongerne en gang, men der var han så 71/0.5/0.1.

25-01-2007 02:22 #3| 0
OP

Hvorfor er det en dybt suspekt linie jeg vælger?

25-01-2007 02:33 #4| 0

Hej Ahle, den lugter langt væk af AA...bad luck

25-01-2007 05:53 #5| 0

Meget grimt spot PF. Jeg tror ikke et fold er helt skidt. Postflop ser fint ud. Du slår intet. Og at prøve at skubbe ham af AA ville være selvmord.

Edit: Hvis jeg ville spille videre PF, ville jeg skubbe

25-01-2007 05:57 #6| 0

Fik vidst ikke lige kigget hånden igennem ordentligt. Postflop er der ikke så meget at gøre ved, når nu du ikke pusher preflop. Igen tror jeg det er et spørgsmål om stil og dynamikken som Goofy sagde i den anden tråd, ang preflop spillet.

25-01-2007 06:05 #7| 0
OP

Jep joonas, jeg har skrevet lidt om stil samt dynamik ved bordet. Med det in mente, hvordan spiller du den så?

25-01-2007 07:20 #8| 0

Jeg pusher preflop :)

25-01-2007 08:44 #9| 0

@Ahle
Du skal calle 22$ i en 113$pot! Det fold er IMO helt i hegnet..

25-01-2007 08:46 #10| 0
OP

VALO, er det nu også det? Stik mig en handrange for villain, og så kigger vi på det.

25-01-2007 08:57 #11| 0

@Ahle
Hvilke hænder i villains handrange stikker ikke ud på det flop??? Og better 1/4 pot på river istedet for at hive ordentlig value ud af en pot på den størrelse, hvis han mener at være foran.

Du synes ikke selv villains linie virker mærkelig?

Jeg mener stadigvæk ikke at det er villains eventuelle handrange der står til diskussion (jeg ved godt hvor du vil hen). Potodds er 100% afgørende her. Er du slået, ærgerligt - En note på ham og videre...

Jeg tror at jeg havde fået alle mine skillinger ind senest på turn her...

25-01-2007 09:00 #12| 0
OP

Wow Valo - tjek lige preflop-action og så giv mig et seriøst bud på hvad villains handrange er, og så genovervej om du har lyst til at få alle dine skillinger ind på det her board.

"Potodds er 100% afgørende her"

Potoddsne er jo totalt ligegyldige, hvis jeg mener, jeg er slået 100/100 gange her.
Jeg skal være god sådan cirka 1 ud af 5 gange her, og det tror jeg bestemt ikke jeg er.

AA mener jeg er en meget meget sandsynlig holding her.

25-01-2007 09:18 #13| 0

@Ahle
Hvorfor bruger du så tid på at skrive indlægget, hvis du er så sikker på villains handrange og hvis du ved at du er slået 100 af 100 gange. Så skulle den jo bare have været mucket preflop!! Og hvis du er så sikker på AA havde det jo heller ikke været forkert..

Jeg mener aldrig at potodds kan være ligegyldige! Og hvis du kan sætte modstanderens handrange så præcist, så er dit indlæg i mine øjne overflødigt.

Hvad synes du selv om villains spil her?

PS. Ovenstående er ikke ment negativt..

25-01-2007 09:34 #14| 0
OP

Jeg kan sætte min modstanders handrange så præcist, at jeg ved, at jeg ikke er god 1 ud af 5 gange. Villain har spillet knastørt TIGHT ABC poker. Som statsne angiver, raiser han sjældent preflop, så når han ligefrem re-reraiser bliver vi altså nød til at give ham en DEL credit.

Jeg sætter ham på AA, KK og måske noget overspillet QQ/JJ (tvivlsomt dog). Med flop, turn og river-action in mente ligner det mest af alt AA, - jeg er ret sikker på, at QQ, JJ og en evt AK, ville have budt flop, eller senest turn ihf -, som er meget bange for det board. Det er en re-re-raised pot, og min modstander er umiddelbart ikke helt dum, hvorfor han også må sætte mig på en class A hånd.

Er du ikke enig?

Måske skulle den bare have været mucket preflop, jeg overvejede det også.

Nu er det ikke kun river, jeg ville have kommentarer til, men også preflop, flop og turn.

25-01-2007 09:47 #15| 0

@Ahle
For det første, for at fokusere positivt, synes jeg at det er fint at du har lagt denne serie af store par, AK osv. op. Du skriver selv, at de er kan være standard/kedelige - Jeg synes at de er interessante..

Din beskrivelse af villains range, er i forhold til hans beskrivelse nok ikke skudt helt ved siden af. Dog vil jeg mene at hvis du kan sætte ham nøjagtigt på AA her, så havde du foldet preflop og så vil jeg give dig kredit for at have kollosale handreading skills. Hvorfor stikker han ikke ud på turn med AA? Bordet er klamt - enig, så der kan være flere forklaringer.

Som du selv skriver, har du tabt på det sidste og endda rykket ned i limit et par gange. No offense! Men tror du ikke delvist at dette er med til at påvirke nogle af de store hænder du spiller, samt de noget "marginale" folds? Jeg kender det fra mig selv, derfor spørger jeg.


25-01-2007 09:56 #16| 0
OP

Hej igen VALO :)

"Dog vil jeg mene at hvis du kan sætte ham nøjagtigt på AA her, så havde du foldet preflop og så vil jeg give dig kredit for at have kollosale handreading skills."

Tja, den eneste grund til jeg kalder preflop er fordi der måske er et lille håb om, at villain er ude og overspille noget QQ/JJ/AK eller faktisk er i ren skæg. Jo mere jeg tænker over hånden, desto mere kan jeg lide et fold preflop. Mest fordi - HVIS villain nu var ude at overspille en fx QQ/JJ her (eller var i ren skæg), så overspiller han med stor sandsynligvis også postflop og så hedder den altså REST på alle raggy/og semi-scary flops og så står jeg igen med en rigtig svær beslutning og må folde langt de fleste gange, så beslutningen skal egentligt nok tages preflop - og preflop vurderer jeg stadig AA, som klart den mest sandsynlige holding.

"Som du selv skriver, har du tabt på det sidste og endda rykket ned i limit et par gange. No offense! Men tror du ikke delvist at dette er med til at påvirke nogle af de store hænder du spiller, samt de noget "marginale" folds? Jeg kender det fra mig selv, derfor spørger jeg."

Jo sandsynligvis. I hvert fald er det godt lige at få et checkup på mange af de hænder, jeg spiller for at være sikker på, at det ikke er mit spil der fejler noget - for man kan sku nemt komme i tvivl efter sådan en periode, hvor man bare taber og taber og taber.

25-01-2007 11:36 #17| 0

Jeg køber argumenterne for, at villain kun kan have AA eller KK. Jeg har i hvertfald svært ved at sætte ham på QQ ell. JJ, hvis han er så tør som du siger. Med det in mente, så mener jeg at du skal pushe på floppet! Du har OEST og bagfarve, og villain må skulle bekymre sig om du har ramt trips med damer eller knægte *eller* for om du skulle have floppet en strit med AK: Jeg kan ikke se, at villain (som vi ved er knastør) kan betale med AA her, og hvis han gør har du stadig en chance med dine draws. Det siger sig selv, at villain nok også vil blive nødt til at smide KK.

25-01-2007 11:39 #18| 0
OP

Kaptajn Kold, ja det overvejede jeg også, men jeg ved sgu ikke helt om det er +EV at prøve at skubbe villain af AA i en rrrpot. Nu virkede han godt nok umiddelbart ok solid og også ret tør, men kan han folde AA her?
Det er jo trods alt Nl100, hvor folk generelt overspiller MEGET.

25-01-2007 11:53 #19| 0

@ VALO

Fint nok du ikke kan sætte på villain på AA, hvad er det så lige du synes han skal skyde med på river der ikke slår KK?
AK, TT, QQ, JJ kan vi ikke slå vi må formode ligger kraftigt i hans range. AQ er unlikely, men kan heller ikke slås. Potodds er skam ganske betydeligt, men hvad skal han bette her du slår 1 ud af 5 gange?

25-01-2007 12:22 #20| 0

Hvorfor i alverden skulle Villian tjekke flop og turn hvis han holder AA??

Jeg synes hans linie siger KK - han er bange for du har AA, derfor hans tjek på flop og turn.

EDIT: Du skriver du overvejer at folde pre - den kan jeg sagtens følge! MEN hvis i er dybe er det vel +EV at calle og spike en K.

25-01-2007 12:45 #21| 0

Det er et disciplineret og godt fold. Du slår intet på river. Jeg synes dog som andre antyder også at villains post flop passivitet ikke ligner AA, men som sagt slås du af alle tænkelige hænder den spiller vil 3 bette med preflop. Jeg har dog et spørgsmål til dit preflop spil: Overvejede du ikke at folde preflop?
Synes at dit call er direkte forkert hvis du sætter ham på AA og kun AA. Du skal smide 25 for at ramme en af dine to outs, men hverken dig eller villain er dybe nok til at dette chase kan forsvares.
Jeg kan ikke selv lægge KK preflop og slet ikke ved et SH bord til en spiller jeg havde så få stats på og havde valgt at betale med min stak i dette tilfælde. Men som spillet ville jeg med 100% sikkerhed også folde KK.

25-01-2007 12:48 #22| 0
OP

Jacob:

"Tja, den eneste grund til jeg kalder preflop er fordi der måske er et lille håb om, at villain er ude og overspille noget QQ/JJ/AK eller faktisk er i ren skæg. Jo mere jeg tænker over hånden, desto mere kan jeg lide et fold preflop. Mest fordi - HVIS villain nu var ude at overspille en fx QQ/JJ her (eller var i ren skæg), så overspiller han med stor sandsynligvis også postflop og så hedder den altså REST på alle raggy/og semi-scary flops og så står jeg igen med en rigtig svær beslutning og må folde langt de fleste gange, så beslutningen skal egentligt nok tages preflop - og preflop vurderer jeg stadig AA, som klart den mest sandsynlige holding."

Og nu skriver jeg også "Fold preflop?" i min første post. Jo jeg overvejede det bestemt.

25-01-2007 12:54 #23| 0

@Ahle

Jeg kunne ikke lade være med at regne lidt på det. Hvis villain har AA og du pusher, så er din EV omkring -25$ hvis han altid kalder, og +86$ hvis han altid folder. Dvs. at villain blot skal folde mere ~22,5% af gangene for at dette play giver overskud. Hvis han kun kan have KK eller AA, så er din EV større, da du er freerolling til din bagfarve hvis han caller med KK.

25-01-2007 12:59 #24| 0
OP

Kold: Interessant, måske et push ikke er helt så slemt så alligevel? Men jeg har lidt svært ved at vurdere, hvor ofte villain er i stand til at slippe AA her.

25-01-2007 13:06 #25| 0

@joonas
Hvilke af de hænder du nævner som er inden for villains handrange skyder hverken på flop eller turn? Derimod bliver der sendt et misclick af et weak valuebet afsted på river?++

Jeg synes at villains linie er højst besynderlig og så suspekt at det alene får mig til at calle!! Jeg afviser ikke at han kan have en af de hænder der er nævnt.

Og selvfølgelig kan man på baggrund af hans stats konstatere en del, men... Stats er gode at have, men ikke et svar på villains konkrete holding! Og heller ikke ensbetydende med at han aldrig ville lave et move.

For mig giver det ingen mening!

25-01-2007 13:21 #26| 0

Han havde K-K :D

25-01-2007 13:23 #27| 0
OP

raskEN, dig der var villain?

25-01-2007 16:47 #28| 0

Kan ikke se hvilken hånd du slår her... Fint laydown...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar