Hvad gør vi mod en unknown her? Gerne kommentarer til alle streets.
Seat 9 is the button
Seat 10: Nallebear89 ( $102.20 USD )
Seat 3: heinderboss ( $33.05 USD )
Seat 6: Hero ( $100.00 USD )
Seat 8: Jappe xxx ( $397.80 USD )
Seat 9: Villain ( $107.50 USD )
Nallebear89 posts small blind [$0.50 USD].
heinderboss posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J♦ J♠ ]
Hero raises [$3.50 USD]
Jappe xxx folds
Villain raises [$12.00 USD]
Nallebear89 folds
heinderboss folds
Hero calls [$8.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 5♠, 7♦, 4♣ ] pot: 25,5$
Hero checks
Villain bets [$16.00 USD]
Hero calls [$16.00 USD]
** Dealing Turn ** [ K♥ ] pot: 57,5$
Hero checks
Villain bets [$30.00 USD]
Hero?
NL100: JJ i 3bet pot mod unknown
Jeg 4-better PF.
Som spillet raiser jeg flop, men nu folder jeg turn.
4better du preflop, fordi du mod en random gut, der 3better dit UTG raise, regner med at få pengene godt ind? Samme gælder for flop? Altså det må være noget med erfaring af, at der er flest spillere der 3/5better light (på Ongame). Kunne være rart med lidt mere argumentation.
C-better helt sikkert floppet. - og folder også turnen, som spillet.
Selvom han helt sikkert kan bluffe dig af den bedste hånd på turn, hvis han er tricky, med hans diverse midpairs (88/99) - hvis han da 3better dettes PF? - eller en AQs.
Jeg mucker bare preflop. Villain 3better ikke dårligere hænder for value, og jeg tror ikke villain folder ofte nok til 4bet til at det er profitabelt at komme til midten med 36% equity.
Det er muligt at villain 3better skrald eller spekulative hænder som suitede esser eller SC's, men det aner vi bare ikke på nuværende tidspunkt. Det ville måske også være lidt mystisk at gøre i villains sæde, hvis du også er unknown for ham. I øvrigt er villains 3bet sizing pænt stor.
Altså de dage hvor jeg folder JJ pf er sgu ovre.
Nu spiller jeg på Party, og det kan være at dynamikken der er anderledes - sitet har vel ry for at have mange aggressive spillere. Hvis du render rundt og folder jacks pf der, bliver du i hvertfald kørt over.
Anyway, jeg 4-better og får det ind fordi folk 3-better og endda 5-better super light nu om dage. Det er 5-handed og du bliver 3-bettet af BTN. Desuden har jeg ikke lyst til at spille JJ OOP hvor du ofte kommer i super svære spots (som i ovenstående post).
Hvad er din plan hvis turn blanker? Hvad med river?
Jeg kan sgu ikke huske, hvornår jeg har set nogen NL100 spiller 5bette light - og jeg tror slet ikke det er tilfældet mod en hero som åbner og 4better UTG. Situationen er imidlertid en anden BvB, BUvSB osv. Folk spiller generelt (med god grund) en del strammere UTG (også selvom det er 5-handed) og derfor er der en helt anden 3-, 4- og 5-bet dynamik.
Altså så sent som i går blev jeg 5-bettet ind af en af de regs jeg havde som en af de mere tighte folk. Han spiller 19/16 med en 3-bet-% på 6 og han valgte sgu lige at gå amok med AJ fra BB vs UTG+1 som jeg åbnede fra.
Ingen dynamik whatsoever.
jeg havner også nogle gange i samme træls situation med TT/JJ vs unknown.
4bet pre mod unknown bryder jeg mig ikke om, da han 3better vores utg raise, hvilket gør hans range endnu stærkere og hvis vi 4better kommer vi kun ind mod AK, QQ+. Tror ofte villian bare caller IP med AQ istedet for at 3bette, hvis han er sane og du er unknown.
Men flop checkcall er fint og synes sjældent villians skyder turn igen hvis han ikke har os slået, derfor folder jeg ofte turn A og K, da det også rammer vores range, (selvom det er lidt meh), indtil jeg har reads på villian eller set ham spil anderledes. Hvis turn er et underkort til mine Jacks, er det lidt 50/50 og afhænger af min "feeling" om crai.
Synes det er lidt en lorte spot mod unknown, vi kan ikke rigtigt få pengene ind godt på nogle streets og det virker os bare alt for weakt at folde JJ til et 3bet fra btn.
forslag til bedre linjer :)
Btw, hvilke hænder kalder du ellers 3-bet OOP med superwerder (og andre)?
Langt de fleste gange når folk kalder et 3-bet OOP sidder de med næsten udelukkende AQ, TT eller JJ (måske smider de lige en KQ eller en 99 ind) og det er altså for let at spille i mod. Når du så lige check/caller floppet har du ca. altid TT eller JJ (99) og så er det bare et spørgsmål om du folder eller caller i bund. Du kommer til at lave langt større fejl en 3-betteren gør når han kender din hånd.
Nu er situationen en smule anderledes mod en unknown, men hvis du tager sådan en linje mod en reg vil du blive owned gang på gang. Sure det er muligt du lige får lavet et godt call down 3-streets mod hans AK, men så bliver du owned de næste 5 gange i kommer i samme spot, med mindre du begyndet at mixe det op og smide en AA ind som du caller ned med 3 streets.
Det kan skam være ganske fint, men jeg synes ikke ligefrem at det er den mest optimale linje. AA er by far den mest profitable hånd og jeg har ikke rigtig lyst til at gå på kompromis med den EV man bør tjene med den, bare for at lave en anden hånd en smule mere profitabel at spille.
Nu er vi selvfølgelig kommet lidt længere ud en den specifikke hånd, men det var skam også bare for at tænke lidt længere ud i fremtiden.
@raskEn: hvis du folder JJ her hvad gør du så med QQ og AK?
@Djowgern...Ofte kommer det an på modstanderen og ændrer sig jo alt efter mod hvem man spiller, men mod unknown caller jeg nok TT,JJ,AQ og nogle gange AA, KK, QQ. Men mod unknown er det jo uvigtigt, da han jo ikke ved hvilke hænder jeg caller med.
Synes Raskens fold er meget tight, men kan heller ikke lide at 4bette JJ her, da vi, som tony g er inde på, ofte kommer ind mod AK og QQ+. Mht hvad jeg gør når turn og river blanker så ender jeg nok med bare at calle ned eller crai turn. Kommer lidt an på stacksizes og betsizing. Caller i hvert fald ikke et 3bet med JJ pre for at folde den som overpar.
Jeg caller _ingen_ hænder OOP til 3bet mod unknown og mod kendte spillere gør jeg som regel heller ikke med mindre jeg har en klar idé om hvordan jeg vil spille hånden postflop. Fx at jeg vil c/c 3 streets mod en aggro villain eller CR alle flops, hvor jeg rammer equity osv.
@djow
Med QQ og AK 4bet/caller jeg selvfølgelig, da de har meget bedre equity mod villains 5bet range
Det skal selvfølgelig også siges, at der skal meget lidt til for at ændre synspunktet. Altså hvis vi har set at villain sidder ved 4 borde med 100+bb ved alle borde og har normal raising- og bettingsize osv, så er han ikke længere unknown.
Hvis jeg mistænker, at villain 3better mig bredt (hvilket jeg dog stadig synes virker usandsynligt, hvis du er 100% unknown for ham), så vil jeg hellere 4bet/call JJ end jeg vil calle.
Bump
Syntes godt om dit preflop call. Raise floppet og få pengene ind når du spiller hånd på den måde..
Der er alt for mange regs. der shover Ak, AJ, AQ høj over dit raise. Knægte er alt for sårbare til at man kan spille call poker på alle streets. 97 type hændere, mellem par A5, A6, A7 gør nok det samme.
Jeg folder som spillet. 1. Han er ukendt, 2. Han 3-better dit UTG raise. Oop kan du godt starte med at folde da nye regs. på bordet har en god hånd den første hånd de vælger at 3-bette i min erfaring.