NL100: JJ 144bb dybe, Klamt flop spot.

#1| 0

Heeej (:

Øhm underligt nok fortår jeg ikke hvorfor villain er på 200$, har slet ikke set ham, tror han har doublet i muligvis hans første hånd hvor jeg ikke har kigget.. Altså no info, udover at han hurtigt rev et buy-in.

Seat 1: The Villain($196.50 in chips) <--Han dækker mig altså.
Seat 3: The Hero ($144.35 in chips)
Seat 6: iraiseuout ($101.85 in chips)
Seat 9: B O R M A N ($61.50 in chips)

iraiseuout posts small blind ($0.50), B O R M A N posts big blind ($1).

PREFLOP:

Jeg får tildelt JJ

The Villain siger 3,5$
Mig, the hero, popper den til 13,5$
folds around
The villain caller.

POT 29$

FLOP:
432
Villain checker
Hero says yummi, og siger 20,5$, og regner med at hive en fin pot.
Villain tænker 4-5 sek., og popper til 50$.

Jeg har 110$ tilbage, potten inkl. hans 50$ er på 99$.

PUSH OR FOLD? :)

Mvh
Akropolice. <;o)


03-06-2009 20:51 #2| 0

Jeg pusher. Svært at sige meget om villain range uden read, men 4 handed og i btn vs CO vil den være forholdsvis bred. Selvfølgelig lidt trist, at villains AX hænder har meget equity, men stadigvæk et push.

Edit:
Jeg skubber også, hvis jeg har AK-AQ i dette spot.

BTW, skyder på, at du har omkring 50% imod villains samlet range....

03-06-2009 21:11 #3| 0

Hvis du ikke har tænkt dig at få skillingerne ind, så check flop bag.

04-06-2009 13:17 #4| 0

Som Thyssen.

Idet jeg vælger at hejse flop, betaler jeg.

I modsætning til Ncoa folder jeg AK/AQ her for 150 BB.

04-06-2009 19:37 #5| 0

@Flodslag

AQ/AK har jo gutshot + 2 overkort --> butikken!

Jørn

04-06-2009 19:43 #6| 0

@Thyssen:

Hvad hvis hero formoder, villain kan være tilbøjelig til at calle med dårligere end JJ, mens han udelukkende kommer over toppen med et c/r med bedre?

05-06-2009 02:19 #7| 0

Mjah, folder sikkert ikke. Tror AQ/AK er lige friskt nok på NL100, da din FE er tæt på non existant her, tilgengæld er vi sikkert marginalt slået af hans range med JJ. Meh, burde også være uenig i at bette hvis ikke man vil AI, men synes stacksizes gør det til en ok mulighed, folk er sku ret ærlige i de her spots.

Umiddelbart tror jeg fold>2damiddle>check eller sådan noget, måske mine views kan ændres!

Det er sådan et varians spørgsmål som man havner i ofte, og det minimerer den helt sikkert ved at folde :)

05-06-2009 11:38 #8| 0

@poker prince

Den slags modstandere er EKSTREMT sjældne.

Når bet/folder JJ, så better du for information, og som vi har diskuteret mange gange, så er værdien af det stærkt overdrevet, med mindre villain afgiver EKSTREMT præcist information.

Og ved langt de fleste villains så er vi altid passende i tvivl om de har en weak made hand, en strong made hand eller draw.

Jørn

05-06-2009 15:20 #9| 0

Jeg kaster lige et spørgsmål op her.

Der er ingen, som foreslår et call her, så jeg kunne godt tænke mig at høre nogle argumenter for, hvorfor det er et skidt spil i denne situation?

Hvis vi siger butikken i denne situation betaler han, i mine øjne, med meget lidt, som vi slår. Omvendt risikerer vi ved et fold at smide den bedste hånd i mange tilfælde.

Hvad er der i vejen med at calle og folde til et turnbet (hvor han vel meget sjældent skyder igen med en holding vi slår), eller alternativt checke bag og calle river?

Blomme

05-06-2009 15:41 #10| 0

Blomme fordi hvis turn completer et draw som han skyder igen, da har vi spillet hånden forkert ved ikke at komme ind på floppet :)

05-06-2009 18:55 #11| 0

Jeg er ikke helt enig i svaret: "Hvis du ikke har tænkt dig at få skillingerne ind, så check flop bag.
"


Som jeg fortolker svaret betyder det, at man ikke skal smide overkort på lave flops hvis man better bag ved.
Hånden her kunne være sket med 88. Skulle jeg stadig gå med der, hvis jeg har prøvet at endt hånden på floppet?
Synes jeg mister value i flere spots ved ikke at bette bag på floppet, kun med intention om at gå all-in, da villains vil vide, at hver gang vi better bag ved går vi all the way, dvs. de spiller bare stærkt tilbage med deres made hænder hvis vi c-better vores gode hænder.
Er jeg helt væk her?

05-06-2009 19:18 #12| 0

@Madsreality

Nu ligger der jo ikke andet end hjertertrækket, som kan have ramt hans range. Jeg mener i øvrigt ikke, det er standard på nl100 at folk raiser flushdraws oop.

Blomme

06-06-2009 10:12 #13| 0

@BLomme

I dette tilfælde er det villain som check/raiser. Hvis vi kalder er der ca en PSB tilbage og vi er committed.

@akropolice

Når stack-to-pot ratio er så lav som det er tilfældet her, så er det vanvittigt at bet-folde made hands. Så vil jeg hellere checke bag og komme lidt tættere på showdown.

Det er en fejl vi ser igen og igen og igen og igen ... i posts. Folk c-better uden at tænke sig om og står med en svær beslutning når det mest sandsynlige sker: modstanderen raiser

Et par tips:
- Tænk over INDEN du better hvad du bør hvis villain hhv kalder eller raiser. (dette er IMHO den største forskel mellem gode og dårlige spillere!!)
- Hvis du er i TVIVL så CHECK BAG!!
- har du en made hand og vil folde til et raise så CHECK BAG!!

(ovenstående gælder primært hænder med "shallow" stacks, men kan i nogen grad også benyttes i deep stack play)

Jørn

08-06-2009 13:58 #14| 0
Pokernets ME vinder !

Som Blomme vil jeg helt klart calle og stacke af på turn. I øvrigt har vi selv J, så det er sjældent vi trækker død på en turn.

Anyways, jeg har tit set tænkende villains på disse stakes C/R de boards her halvdybe med en fairly bred range, da vi kun forventes at stacke af med like QQ+ish.

Hvis vi c-better flop, synes jeg helt klart at call-felt turn > shove flop > fold flop.

@Madsreality
Kan du præcisere hvorfor du mener, at hånden er forkert spillet, de gange vi betaler, og villain turner flush?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar