Nl100: Iso-raise møder c-r på flop nr 1.

#1| 0

Yo PN

Smider lige et par hænder op som er ret lige hinanden men med forskellige villian.
Spiller er Nl100
Villian spiller 33/18/2 over all og i EP spiller han 29/22 han c-r flop 5 % (1/19)

Effektive stacks er 85

UTG calls 1
Hero raises to 4,5 with JQ
BU folds
sb folds
bb folds
UTG calls

Pot: 10,5 flop JT3

UTG check
Hero bets 8
UTG raises to 34,5
Hero?

Er det bare et standard fold givet hans lave c-r % eller har han nok draws og WTF hænder som han bare vil gå død med?

12-07-2010 03:32 #2| 0

Er ikke skide vild med dit iso raise når han tydeligvis tager flops af med hænder som dominerer dig (KQ, KJ) eller som stadig er foran (AT, A9, KT).

Floppet er fint med bet-fold. Kan ikke lige se hvilke slags hænder vi slår som han gør det med. Jeg er dog ikke glad for din betsize. Jeg better ca ½ pot (eller omkring 1 bb over). Det giver samme resultat og du vil samtidigt billigere kunne lave cbets på flops du ikke har ramt.

12-07-2010 03:57 #3| 0

Razga, jeg er lidt uenig med dig i, at han limp/caller KQ og KJ. Se hans PFR stat. Jeg tror nærmere han limper 22-55, 45s-89s agtige hænder, måske endda Axs, Kxs osv =)

12-07-2010 03:59 #4| 0

Ja okay. KQ og KJ raiser han nok. Men tilføj så selv dine Axs og Kxs og så er det vidst lige vidt :)

12-07-2010 04:25 #5| 0

Jeg skal lige være med her. Du mener ikke vi skal iso-raise en donk, når vi har position med QJ?

12-07-2010 06:23 #6| 0

Det må vel næsten være en joke det Razga fyrer af, nægter at tro på at han ikke er vil iso raise her, det er jo super standard.

1. Vi er nok en anelse foran hans range

2. Vi er i position, hvilket giver os en stor fordel - Han folder måske ofte til cbet og vi kan barrel en del osv...

3. VI er en del bedre end ham, så det vil sige han ofte vil lave en del fejl vi kan udnytte, og det gør det mere endnu mere +ev

De 3 punkter gør, at det logisk er pæn forventet værdi imo ;)

12-07-2010 06:32 #7| 0
Pokernets ME vinder !

Iso-raise er mandatory her. Det kan slet ikke debatteres.. Vi er foran hans range og vi har position.

12-07-2010 10:59 #8| 0
OP

Ser ud til de fleste er med mig på mig iso-raise, men hvad er videre action på flop og turn så?

12-07-2010 11:22 #9| 0

allin :)

Vi har TP og hans store check-raise ligner et draw (fisk check-clicker top par)

12-07-2010 13:41 #10| 0

Selv hvis vi var marginalt ag hans range, så er det sgu stadig et no-brainer iso-raise, da vi har position.

Mod ham her er det nok et ret nemt fold på flop. Nogen spillere har dog altid et draw her, når de C/R så stort, men den info har du ikke givet, så fold bare, og find et bedre spot. Især fordi der er så mange kombinationer af JT i hans range.

12-07-2010 16:31 #11| 0
Pokernets ME vinder !

Well, der er vel 'kun' 9 combos der slår os (6 x JT + 3 x 33). Derudover er der en masse flushdraws og straightdraws, og nogen gange kan han vel også have et eller andet totalt random.. Jeg jammer.

12-07-2010 17:20 #12| 0

@ Walth

Mener du virkelig det mod en 33/18/2 der har CR 1/9?

Jeg ser ham ca. aldrig have ingenting her, og vi er nok enige om, at den eneste made hand der ikke crusher os er T X.

Mod nogle spillere har jeg det fint med at komme ind her, men villain virker bare ikke særlig bandittet udfra beskrivelsen.

12-07-2010 17:33 #13| 0

Du er slået.

13-07-2010 18:17 #14| 0
Pokernets ME vinder !

@skod
Hvad kan du bruge hans CR procent til når det ikke er over en kæmpe sample?

Synes ikke der er nogen grund til at være weak i det her spot. Vi er slået af 9 combos, og vi har lidt under 20% equity mod 6 af dem.

13-07-2010 18:49 #15| 0

@ Walth

Du har ret i hans sample er for lille. Jeg mener dog vi også får et lille hint fra hans stats 33/18/2, hvor han har en relativt lav AF.

Hmm. Jeg ved sgu ikke. Ved nærmere eftertanke, så tror jeg ikke det er synderligt -EV at shippe her. Problemstillingen er bare, at når vi er bagud, så er vi LANGT bagud, og når vi er foran, så flipper vi. Jeg tror han har Ax meget tit, og den skal vi naturligvis ind mod. Er nok mere close end jeg lige regnede med. Problemet er, at jeg tror hans mængde af luft i spottet er ca. 0%, og KQ er næppe heller i hans range, da han vil raise den pre. Tilbage står de svage Ax (X=2-8), måske 98, 97, 87, Q9 +6XJT og 3X33.

Er der en Pokerstove-chef, der lige stiller den range op?

Vi har altså kun 13,5$ ude at svømme, så vi skal ha relativt gode odds. Jeg tror personligt han folder 0/10 gange til shove, hvorfor vores odds skal være:
86,5/201,5, så vi skal have 43% mod den her range... Det tror jeg lige nøjagtig ikke vi har, men kan ikke selv magtet at tjekke det.

13-07-2010 23:39 #16| 0

Du kan aldrig sætte air-range til 0%. Vi ved sgu aldrig hvad folk pludselig helt random klikker raise med. Han kunne dukke op med 88 og kalde et allin fordi han "sætter dig" på et flush eller AK.

Jørn

14-07-2010 01:48 #17| 0

@ Thyssen

Jeg kan da sagtens have et read, der siger gutten aldrig laver ballade. Jeg kan også have et read på han ikke spiller draws aggro.

Nu har jeg imidlertid ikke spillet nogen hands med ham, så kan kun reade ud fra sparsomme stats, og umiddelbart tror jeg bare aldrig han vælger den raise-størrelse i det spot uden et eller andet.

Nej jeg kan ikke vide det, og det er jo det fede ved poker.

Det er dog den range jeg vil sætte villain på i netop dette spot, udfra de informationer jeg har, og uden at have kørt rangen igennem pokerstove, så tror jeg det er et close fold.

14-07-2010 11:00 #18| 0

@skod

Du skriver jo selv: "[...]umiddelbart tror jeg bare aldrig han vælger[...]"

Det er jo netop pointen -- vi tror han har noget, men vi ved det ikke præcist, ergo må vi tilføje noget air/weak made hand/weak draw til hans range.

Jørn

14-07-2010 18:48 #19| 0

@ Thyssen

Det var sgu en spøjs måde at formulere det på :)
Vi er enige om, at jeg ikke med 100% sikkerhed ved, at han ikke kan ha luft.
Og jeg må jo nok bøje mig, og give dig ret i, at der altid er en air/WTF-range hos ham.

Jeg vil dog stadigvæk fastholde, at hos nogen typer, så er den her range altså ret tæt på bagatel-grænsen.

Hvor ofte tror du selv han spewer-ud, og hvad vil du selv vurdere hans air-range til?

14-07-2010 21:14 #20| 0

Harrington foreslår 10% bluffs i HoH. Det mener jeg er et godt udgangspunkt.


I praksis vil jeg regne min equity ud mod hans forventede value og semi-bluff range. Hvis det så er en close decision kalder/raiser jeg pga formodet air-range.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar