Nl100, I dont trust them bitches.

#1| 0

Ingen reads.

***** Hand History for Game 5613194867 *****
$100 NL Texas Hold'em - Thursday, January 25, 00:44:33 ET 2007
Table Table 125994 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: yba7g5hj ( $472.85 )
Seat 3: xizaniels ( $138.87 )
Seat 4: ffsrigged ( $133.85 )
Seat 2: brainsly ( $168.50 )
Seat 6: The_Gasman ( $102.90 )
Seat 5: NatashaPerm ( $93.50 )
The_Gasman posts small blind [$0.50].
yba7g5hj posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to ffsrigged [ Q Q ]
brainsly folds
xizaniels folds
ffsrigged raises [$4]
NatashaPerm folds
The_Gasman raises [$11.50]
yba7g5hj folds
ffsrigged calls [$8]
** Dealing Flop ** [ T, J, 3 ]
The_Gasman bets [$16]
ffsrigged calls [$16]
** Dealing Turn ** [ 3 ]
The_Gasman bets [$40]
ffsrigged folds
The_Gasman does not show cards.
The_Gasman wins $94.15

Gaab... Standard ikke?

Edit - hvad gør vi hvis flop hedder 222, turn 3 og han skyder som her?

25-01-2007 06:58 #2| 0

Jeg gik bust så meget der i starten, helt sygeligt meget. Synes igen din linje er fin, dog mange vil argumentere for den er weak. Selv på det andet board du spørger om, ændrer min action sig ikke meget.

25-01-2007 06:59 #3| 0

nej ikke standard..

Når du caller han reraise PF gør du det vel kun velvidende at du skal ramme en Q for at fortsætte - men du caller hans bet på floppet ( direkte ringe spillet IMO. Du sætter ham vel på KK el. AA ikke .

Hvis floppet ikke indeholder Q så instamucker jeg - og ja brændt barn skyr ilden ..... tror at du 80-90% af gangene er oppe mod AA el . KK

25-01-2007 07:28 #4| 0
OP

"Når du caller han reraise PF gør du det vel kun velvidende at du skal ramme en Q for at fortsætte "

Niks, jeg tror også, at villain kan have AK/AQ, mellem pp's og andet her (det er meget svært at vide uden reads), da han skyder flop, så jeg tager et kort af - skyder han igen, gir det mig fin info og jeg må se mig slået.

Er det helt væk?

25-01-2007 08:21 #5| 0

Det er ikke helt væk, efter min mening. Jeg postede for et par måneder siden, et helt identisk hånd (bogstavelig talt), og jeg smed også til 2nd barrel.

Jeg synes det er fint imo!

25-01-2007 08:35 #6| 0

Synes også at det virker en anelse weak. Jeg går broke og skælder mig selv ud når han vender AA/KK eller JJ...

Spændt på at høre hvordan den slutter.

25-01-2007 09:13 #8| 0
OP

LOL

Iøvrigt VALO, jeg foldede :)

25-01-2007 09:13 #7| 0

@ Valo

Det er det vi skal forsøge at undgå jo.

25-01-2007 09:22 #9| 0

Jaa, HH's bliver læst utroligt grundigt af debattørerne nogle gange ;)

25-01-2007 09:22 #10| 0

@Ahle
Det havde jeg vist overset - LOL.

@Mancini
Du ved jo hvordan det er med folk der overspiller overpairs og går broke hver eneste gang! Det er vist mig;)
Men ja med de korrekte reads og i rette spot er det selvfølgelig en god evne at besidde!

25-01-2007 09:26 #11| 0

@Analpirat
Ja ellers er det bare blevet en selvfølge at resultatet ikke postes før hånden tæsket igennem.
Endnu engang UNDSKYLD. Jeg må lære at gå noget før i seng!

25-01-2007 09:27 #12| 0

Ingen reads?
Reraiser folk (ham specifikt) ofte preflop? Kunne han reraise med TJs? AJ? eller kun AK JJ+?

25-01-2007 09:28 #13| 0
OP

Nej ingen reads, det er korrekt.

25-01-2007 09:34 #14| 0

Jeg havde måske endda gået all in.. Synes ikke det er standard.. Men et fold er måske bedre.

Jeg vil gerne spille mod jer hvis i mener man ska folde floppet allerede.

25-01-2007 09:37 #15| 0
OP

Corey: Jeg ved det ikke desværre, det havde gjort hånden 10 gange lettere - men som sagt, ingen reads.

Men selv AJ spiller han vel næppe sådan her postflop.

25-01-2007 09:44 #16| 0

Synes det ser ret standard ud... For weakt at ligge den på floppet, da villian sagtens kan sidde med AK/AQ.

Turn folder jeg ret hurtigt.

@Fiskeren

Jeg vil gerne spille HU mod DIG hvis du mener man skal gå all in på turn.

25-01-2007 10:00 #17| 0

@Snygaard
Man skal vel have et godt read på villain for at se turnkortet som et decideret farligt kort? Denne hånd er baseret på gut feeling og er bestemt ikke nem for mig som gerne vil have skillingerne ind med QQ+.

Jeg skrev før, at jeg synes at et fold virker en anelse weak, men dermed ikke sagt at det er forkert. Mod rette villain, med et korrekt read, kan fold nemt være løsningen.

Men uden reads, går jeg broke og reloader!

25-01-2007 10:34 #18| 0

Jeg mener bestemt ikke at man kan folde på floppet... Villian kan nemt sidde med fx. AJ på et shorthanded nl100 bord. Jeg ville reraise til 36 for at se hvor jeg har ham henne. Hvis man folder floppet kan man ligeså godt folde pf...

25-01-2007 10:41 #19| 0

Overhovedet ikke weak!! Linien er fin nok, få dig nogle reads!!!

25-01-2007 10:57 #20| 0

Et semiclikc på et drawheavyboard for info??

WTF?

NL100-spillere 3-bet range er rimeligt snæver ikke?

I så fald er et fold ikke way off.

men det er sateme stramt.

25-01-2007 11:18 #21| 0

Er der ingen, som 3-better preflop? I know, I know: Vi får kun action, hvis vi er bagud, *men*: Hvis villain virkelig ser os som nogen, der kun 3-better med AA ell. KK, så smider han vel AK og QQ. Samt naturligvis også AQ og JJ og hvad en fornuftig villain ellers har i sin reraise range (Jeg har fx mange flere end dem :).

Jeg mener, at du ser uhyrrer under sengen. Der er IMHO mange andre hænder end AA og KK, som villain spiller på den måde, især hvis du generelt spiller så passivt. Jeg kan forstå, at du er på et downswing for tiden, og derfor måske prøver at minimere din varians, men jeg mener absolut ikke det er en katastrofe at gå broke med denne hånd.

Til alle dem, der mener at man mister value ved at give på renakken, enten preflop eller på floppet: Ja, det er muligt at man mister noget value nu og her, men til gengæld så vinder vi også noget når alle mulige spillere holder op med at lave moves, fordi des ser, at vi ikke er bange for at få skillingerne ind. I den aktuelle hånd kan en god villain sagtens have 6h7h, især hvis han synes at du har spillet for passivt. (I know I could)

25-01-2007 11:24 #22| 0
OP

Kaptajn Kold,

Helt seriøst - der er ingen historie mellem villain og jeg - ingen reads - vi har ikke spillet sammen før. Hånden på hjertet, synes du så, at det er sandsynligt at villain er i totalt blæsevejr her - han 3-better preflop, blir kaldt, skyder flop, blir kaldt endnu engang (og skyder så iøvrigt endnu engang), hvorfor han lige umiddelbart må give mig en DEL credit, ville du ikke det?
Synes du det er et godt play med fx 67 eller andet trash, når du ikke ved en fløjtende fis om din modstander og du er oop?

Du taler om at 4-bette preflop, fordi vi måske kan få villain til at smide AK og QQ. Så du vil altså ud og lave vores ellers udmærkede hånd om til et totalt bluff og skræmme alle dårligere hænder væk?

Denne hånd har iøvrigt intet at gøre med at minimere varians. Jeg tager de +EV situationer, som jeg kan.

25-01-2007 12:16 #23| 0

Jeg havde spillet mange hænder, som du slår, på samme måde som han gør i denne hånd...
Og ja det giver jo gerne bonus mod folk der ikke er villige til at finde ud af om de er slået...

Jeg synes generelt du er for passiv...
Men giver det overskud, så er det jo fint for dig... :)

Men mon ikke der er mange der tjener penge på at folk er lidt weak/passive og folder gode hænder uden selv at træde i karakter...

25-01-2007 12:18 #24| 0
OP

G-B-P,
Hvilke hænder, som jeg slår, havde du spillet som villain? Jeg er meget nysgerrig, så fortæl endeligt.

Iøvrigt, jeg er langtfra weak-passiv i mit spil.

25-01-2007 12:19 #25| 0

@ GBP

Spiller du som villian, mod en ukendt modstander, med andet end AA/KK

Det er vel ikke rigtigt?

25-01-2007 12:24 #26| 0

Jo selvfølgelig spiller jeg mange hænder på den måde....

Der er jo helt vildt mange spillere der folder en god hånd når jeg skyder anden salve....

Men ja vi er meget uenige om mange af hans hænder....
Og det lader jeg det vist bare blive ved....

Jeg vil anbefale alle at smide gode hænder mod folk der skyder salve 2, for dem der gør det bluffer eller semi-bluffer jo aldrig... :)

Kan godt være at du har for lidt read til at spille dem anderledes...
Men held og lykke med spillet.

25-01-2007 12:30 #27| 0

@ GBP

Du har helt ret!

ALL IN AHLE, alt andet er ligegyldigt så!

25-01-2007 12:31 #28| 0

@ahle
Enig med G-B-P. Synes det er svagt, hvis ikke du er klar til at smide skillingerne til midten på et board som dette, hvorfor mucker du så ikke bare preflop? Kan ærlig talt ikke se formålet med at spille hånden på denne måde....
Jeg er AI på turn, tror på du er god her meget oftere end du selv bilder dig ind!

25-01-2007 12:37 #29| 0
OP

gimmethat001:

Hvorfor jeg ikke bare mucker preflop? Åh nej, det er den samme logik som folk bruger, når de skriver, at man da altid går broke med AK hvis man rammer A eller K - for hvorfor mucker man ikke bare preflop, hvis ikke man vil spille sin hånd ellers.
Det er bare noget værre vås.

Men nu skal jeg fortælle dig, hvorfor jeg ikke bare mucker preflop, nu du ikke har gidet at tage dig tid til at læse de andre indlæg, hvor jeg ellers har skrevet det en gang før.

Jeg mucker ikke preflop, fordi jeg vurderer, at villain af og til 3-better mig med hænder, jeg har slået. AK, AQ, JJ, TT, 99 og måske flere - hvis han havde været i position ville jeg åbne hans range yderligere.

Floppet er ret ulækkert, fordi JJ og TT nu pludseligt har mig slået, men jeg kalder alligevel, fordi villain sagtens kunne skyde en AQ, AK og måske også stadig være i ren skæg. Da han skyder turn igen, kan jeg ikke rigtigt se hvilke hænder, jeg skal kunne slå udover ren skæg og en meget overspillet AJ? Her bliver jeg nød til at give ham noget credit for en stærk hånd. Jeg ser ham have AJ her som den værste hånd, jeg tror, at han i 90% af tilfældene holder KK+ her. Det er trods alt de færreste på Nl100 der går sådan amok her med et eller andet random trash (spillene er normalt ret passive)? Og hvis de gør - finder jeg meget hurtigt ud af det og så får de en note - og jeg stacker dem hurtigt senere.

25-01-2007 12:49 #30| 0
Administrator

Men Ahle.....
Dermed giver du jo også GBP ret..
Jeg er nødvendigvis ikke helt uenig med dig i nogle af de ting du skriver - men hvis du instant mucker såfremt villan skyder på turn er du sgu lidt for weak til min smag....
Og det gør det jo temmelig let at få dig ud af potten medmindre du nærmest har nuts.

25-01-2007 13:06 #31| 0

@Ahle
Som Bridgeking også siger, du er for let at skubbe af en hånd. Konstruktiv kritik - mener intet ondt. Kan ikke se hvorfor villian ikke skulle kunne sidde med AK(h)? Og hvis du tror han sidder med KK så er jeg da først lost! Som i din anden tråd - raise for info!!!

25-01-2007 13:21 #32| 0

OK, jeg køber den. Givet at villain generelt spiller ufarligt, TAGish ABC poker, så er det, indregnet preflop action, nok kun AK ell. AJ i hjerter, som du er større end. Så fold er nok standard. Men da boardet er temmeligt draw-farligt, så vil jeg mene, at der er en rimelig sandsynlighed for at villain skyder 2. barrel for ikke at give frikort til dig. Eller sagt på en anden måde: Hvis du var villain, og havde AK, ville du så ikke tit fyre igen på dette board? Jeg ville!

25-01-2007 13:22 #33| 0

Han skyder 40 bbs på turn (40% af initial eff stacks), det er et rimeligt commited bluff han har gang i hvis det er tilfældet, ikke at det ikke sker men det er ikke det samme som at han skyder ham nemt af.
Jeg tror villian har en hånd, måske et par (h)'s og et semibluff, men det er heller ikke ligefrem fedt hvis hans hand range er KK,AA,JJJ og to overkort i (h).

25-01-2007 13:23 #34| 0

@gimmethat001
Raise for info på et psyko draw heavy bord???
Villain kan vist have lidt af hvert!!
Synes at Ahle gør det rigtige ved kun at calle på flop og så træffe den videre beslutning på turn.

Jeg hælder stadigvæk til at det er en fold/raise situation på turn! Og som jeg tidligere har nævnt hælder jeg til sidstnævnte - Men jeg er også svær at bette af overpar ala QQ+ på dette niveau!

25-01-2007 13:26 #35| 0
OP

gimmethat001:

I NLHE raiser man 8/10 gange fordi:

a) man raiser for value
b) man folder bedre hænder

Det der med at raise for info er sjældent nødvendigt. Oftest kan vi ved at sammenholde villains flop- samt turnaction få den info, vi har brug for.

Jeg tror lidt du glemmer, at det her er Nl100 hvor spillene nok er noget i nærheden af 100 gange så passive, som på 3/6 hvor du spiller.

25-01-2007 13:38 #36| 0

@Valo
Forklar venligst nærmere din tese omkring turn og turn? Hvis du mener call flop og skub turn er jeg enig. Som sagt er mine monetos at finde i midten på turn. End of story.

@Ahle
Personligt raiser jeg af flere årsager, men lad nu det ligge. Synes da ikke alle 100$ spil jeg har haft gang i i tidens løb har været passive, har tværtimod næsten udelukkende minder om folk der overspiller alt. At nogen så ville kalde et turnskub her at overspille qq er jeg uenig i.

25-01-2007 13:40 #37| 0
OP

Gimmethat: Hvorfor raiser du så ellers flop? Please explain.

25-01-2007 13:48 #38| 0

@Ahle, tror bare vi har snakket forbi hinanden

25-01-2007 13:50 #39| 0

@gimme
rettet;)

25-01-2007 13:53 #40| 0
OP

Fair nok gimmethat001 ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar