NL100 HU, river beslutning i single raised pot

#1| 0

Hej

Der er spillet like 40 hænder

Seat 1: Hero ( $117.95 USD )
Seat 2: Villain ( $45.45 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
Villain posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K K ]
Hero raises [$2.50 USD]
Villain calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8, 5, A ]
Villain checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ A ]
Villain checks
Hero bets [$4.00 USD]
Happy_Jr_S calls [$4.00 USD]
** Dealing River ** [ 2 ]
Villain bets [$9.00 USD]

Vil gerne have kommentar til hele linjen, og om river skal skubbes.

Villain er ret LAG og har vist han ikke er bleg for at tage et stab på potten ved tegn på svaghed. Han kalder 50%oop pre, 3better 6% på lille sample.
Jeg vælger derfor at checke floppet bag for at trappe, og fordi jeg ofte er way ahead/way behind. Med andre ord er min plan delayed c-bet, hvis jeg bliver tjekket til på turn.

Hans riverbet gør mig lidt forvirret med hensyn til hans range, da jeg forventer han checker 8'ere og 5'ere til mig. hvad gør hero? call/shove

07-06-2011 22:48 #2| 0

Jeg kan ikke se andre muligheder end bare snap-call :) fold er ikke godt, og raise er heller ikke godt :)

07-06-2011 22:58 #4| 0

Du checker vel flop for at induce bluffs, som vil represæntere A er, så call river...

Raise ville blive til bluff og fold syntes jeg ikke så godt om, da du introducerer bluffs med flop check !

07-06-2011 22:58 #3| 0

Du checker vel flop for at induce bluffs, som vil represæntere A er, så call river...

Raise ville blive til bluff og fold syntes jeg ikke så godt om, da du introducerer bluffs med flop check !

08-06-2011 00:09 #5| 0
OP

Mit raise vil til enhver tid være for value.
Jeg er bare oprigtig i tvivl om det vil være at valueowne sig selv, i forhold til om han spiller sine 8'er, 5'ere og 66+ sådan her, og hvor tit han dukker op med et A.

08-06-2011 00:17 #6| 0

snap it and do a little dance

08-06-2011 00:21 #7| 0

Vidx > Hvad forventer du han bet/caller med her, som KK slår?

08-06-2011 01:13 #8| 0
OP

madsmk:

nogengange en 5x, næsten altid en 8x, ofte 66, 77, alle 99+.

Det interessante i hånden er imo, om hans range består af de hænder givet den måde hånden er spillet på. og det er det jeg er i tvivl om.

Better han 9 ud i 14 med hans 8x her f.eks. Spiller han 99 sådan her.

08-06-2011 01:42 #9| 0

Snapper også bare river.

Ser ingen grund til at raise for value, men vi er stadig milevis foran hans range og regner med at shippe potten 9/10 gange med et call.

08-06-2011 01:47 #10| 0

Readless = call

Generelt hader jeg at raise i den her slags spots, men er modstandre hvor det vil være profitabelt. Jeg tror kun der er 8x hænder du kan raise for value imod, og hans donklead er rimelig klamt, eneste han kan donklead bluffe med er 67 eller et FD.

Alt i alt call

08-06-2011 02:37 #11| 0
OP

@Tarbe

Hvis vi også er milevidt foran hans value range, så sys jeg netop der er argument for at raise.


Ellers så endte hånden med et shove fra hero, og han viser A4.

08-06-2011 04:16 #12| 0
Pokernets ME vinder !

"Hvis vi også er milevidt foran hans value range, så sys jeg netop der er argument for at raise."

Det kommer bestemt an på hans calling-range. Det kan godt være vi er foran hans valuerange, men hvis hans valuerange består af 80% hænder du slår og 20% hænder du taber til, og han så kun caller et raise med de 20% der slår os, giver det ikke megen mening at raise.

08-06-2011 10:44 #13| 0

Walth said it.

08-06-2011 11:03 #14| 0

Når du overvejer et valueraise er det ligegyldigt hvor stærk hans valuebetting range - altså hvor meget equity du har i mod den. Det eneste der betyder noget, er hvor stærk hans callingrange er.

Det er samme princip, der gør sig gældende, når du overvejer om du skal valuebette river efter modstanderen checker til dig.

For at et valuebet (eller i dette tilfælde valueraise) skal være profitabelt, skal du have >50% equity mod den range, der kalder. Hvis din modstander kalder med 10 combis der slår dig, skal han kalde med 10 combis du slår, før et valuebet er breakeven.

Et slag på tasken, så udgør A2-AT og 55 og 88 vel en 70-80 combis (forudsat at han spiller dem sådan her), så du skal finde samme antal af dårligere hænder han spiller sådan her og caller et jam med, før du kan skubbe river.

08-06-2011 11:10 #15| 0

Btw better jeg højst sandsynligt flop. Jeg er ikke helt enig i, at det er en WA/WB situation. Der er masser af hænder der har ~25% mod dig, og som du samtidig kan få value fra.

Et andet argument for at bette flop, er at din range bliver sygt svag hvis du kun better Ax+ og bluffs på floppet.

Jeg går ud fra, at modstanderen er dårlig, så balance bliver mere eller mindre underordnet, men så bliver der tilsvarende flere hænder at få value fra. Jeg kan sagtens se dit argument for at checke back, hvis han er så ringe, at han hovedløst bluffer turn og river med stort set hele sin range.

08-06-2011 11:33 #16| 0

Jeg kan egentlig godt lide dit flop check. Vi får stort set aldrig 3 streets value og de gange vi er foran, har han meget lidt equity mod vores hånd på det relativt tørre flop.

Derudover formoder jeg også, at han ikke er den bedste handreader, så tror ikke han tænker over, at vi vel altid har en eller anden form for showdown value, når vi tjekker dette flop bag, medmindre vi giver op på flop :-)

08-06-2011 13:34 #17| 0
OP

@Walth
"Det kommer bestemt an på hans calling-range. Det kan godt være vi er foran hans valuerange, men hvis hans valuerange består af 80% hænder du slår og 20% hænder du taber til, og han så kun caller et raise med de 20% der slår os, giver det ikke megen mening at raise."

Det har du helt ret i. Mit indtryk er, at det han better for value her som jeg slår, det kalder denne villain også som minimum et raise med. Kan ikke se en mindre dygtig shortstack spiller tage denne linje for at folde til raise og ofte heller ikke shove.

@Søren snegl

Er enig i at jeg ikke behøver at balancere meget mod denne type villain. Men os at der er flere hænder at få value fra. Bet flop også enig, men følte de argumenter du siger for at checke flop var tilstede her, og ønsker alligevel ikke at bette 3 streets.

Hvis dette ikke er WA/WB, så bliver det svært at finde de scenarier imo.

Tak for rigtig god feedback her til sidst, rigtig brugbart.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar