NL100 HU, linje i 3bettet pots

#1| 0

Hej

Villain betegnes af hero som løs passiv. Han 3better dog 19% og cbetter 59%. 2. barrels 20%. Folder til 3bet 33%.

Seat 1: Hero ( $107.70 USD )
Seat 2: Villain ( $93.60 USD )
Villain posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K A ]
Villain raises [$1.50 USD]
Hero raises [$9.00 USD]
Villain calls [$8.00 USD]
** Dealing Flop ** [ K, 7, 9 ]
Vidx bets [$11.00 USD]
Villain calls [$11.00 USD]
** Dealing Turn ** [ J ]
Hero bets [$22.00 USD]
Villain calls [$22.00 USD]
** Dealing River ** [ 2 ]
Vidx bets [$29.00 USD]

Jeg håber på kommentar til hele linjen, herunder betsizes.
Turn er et typisk spot hvor jeg er i tvivl om den skal have høvl eller om jeg gerne vil bette lidt halv småt for value, og som bonus lidt protection.
På den ene side bliver boardet scary for villain, hvorfor jeg må forvente han folder oftere når han er slået. På den anden side vil jeg gerne beskytte min hånd mod hans semi-draws.
Jeg mener stadig jeg kan folde turn med denne linje, bliver i tvivl hvis jeg raiser større.

08-06-2011 16:46 #2| 0

Husk potsizes. Det gør det noget nemmere at kommentere på betsizes, når man ikke hele tiden skal sidde og regne pottens størrelse ud.

Jeg synes, du spiller den helt fint. Jeg tror også, turn er et b/f, da han nok alt for ofte vil have straight eller to par, hvis han raiser.

Hvorfor skubber du ikke river?

08-06-2011 16:48 #3| 0

udover pf reraiset som er åndsvagt højt, så er det fint. River kan nok godt skubbes for value når i ikke er dybere.

08-06-2011 16:49 #4| 0

Jeg synes generelt i dine analyse tråde at dit betsizing er lav med dine store hænder. Det er sjældent fisk ligger mærke til det alligevel, og hvis de endelig gør, justere vi self bare.

Hvor callish har han været? hvordan har han spillet sine monstre?

Hvis han sjældent betaler 3 streets med 2nd par, der nu er 3rd pair, kan jeg godt lide at bette tiltende lavt. fx. 5-8-12$

Det kan også få ham til at betale med 9T,JT,7T,Q9 osv.

08-06-2011 16:51 #5| 0

@ Djoffer

PF er std. Villain siger til 2,5 nogen gange kan jeg godt sige 10, da de ofte betaler for light til 3 bets.

08-06-2011 17:03 #6| 0

Du SKAL lave dine bets så du kan shove river her.

Der findes ikke potkontrol i 3bette pots 100bbs dybe med TPTK.
Og her er det rigtig skidt, da du ikke kan enduce et spassout fra en passiv fisk.

Standart er 1/2 pot- 1/2 pot- shove

08-06-2011 17:23 #7| 0

PF: Jeg 3-better normalt kun til 9 men nu hvor han caller 3-bets meget Light, så kan man godt straffe ham ved at 3-bette større.

Flop er fint

Turn er fint

River er et shove, da du også ville shove dine Bluffs og ikke bette 1/4 pot (formoder jeg). Dit bet ligner et Value bet og det skal det helst ikke.

Derudover så er mange af de stats du skriver på ham ubrugelige i dette sammenhæng. I stedet for at fortælle os hvor meget han CB'er og 2.barreler. Så ville det hjælpe os at vide hvor meget han folder til CB og 2.barrels.

Men du har ret i at han er passiv. En 2.barrel på 20% er ingenting. Han 2.barrel Bluffer højst sandsynligt aldrig.

08-06-2011 18:13 #8| 0
OP

Potten er på 86 på river, effektiv stacks er 50.

Glad for at i kunne lide min linje flop og turn :-)

Og jeg er også så heldig jeg har sat op til easy shove på river.

Grunden til at jeg kun better 29, er fordi jeg ser mange svage semi-drawish hænder, han vil kunne ligge ved shove, men tænker wtf, og kalder 29. Det var hvad jeg tænkte, om det er rigtigt ved jeg ikke.

Hvis vi antager balancing reasons er ligegyldigt mod denne spiller og han ikke tænker så meget over hvad bettet ligner heller (tror jeg er tilfældet), mener i så han stadig kalder tilstrækkeligt et shove i forhold til et 1/3pot bet på 29?

@cykel
Jeg skal huske potsizes fremover.

@SirThomas
Kan godt se hvad du mener med info om villain, skal jeg huske næste gang

@suffer
Din pointe med hvad bettet ligner sys jeg er god og siger tak for. Mener du jeg altid skal tage højde for det/mener du det er nødvendigt mod spillere jeg ikke føler tænker for meget?

@godte
Husker ikke lige så meget info, det kommer næste gang ;)

08-06-2011 18:27 #9| 0

Hvis det er en fisk du spiller imod. Og en spiller du højst sandsynligt aldrig vil komme til at spille igen. Så er balance totalt ligegyldigt.

Så skal du bare bette det du mener du vil tjene mest på i længden, og hvis det er $29, så er det helt fint.

08-06-2011 19:10 #10| 0
OP

okay. tak for feedback.

Villain kalder med JT

08-06-2011 21:19 #11| 0

Som SirThomas siger er det ligegyldigt i forbindelse med balance.

Men som standart play er det fint, at have gode betsizes, der kan bruges både
til bluffs og value.

Min 1/2 pot- 1/2 pot shove, er ikke som sådan bedre end eks. 3/4 pot -shove turn.

08-06-2011 21:37 #12| 0

@Suffer Well

"Min 1/2 pot- 1/2 pot shove, er ikke som sådan bedre end eks. 3/4 pot -shove turn.

Jo det er den nu. Det er meget billigere for dig at Bluff når du kun better 1/2 Pot og dit Bluff skal gå færre gange hjem = du tjener flere penge når du ikke har ramt.

Og det er intet problem at få pengene ind i en 3-bet pot hvis du har ramt, da Pot-to-stack ratio ikke er så stor.

08-06-2011 21:42 #13| 0

Sirthomas

Yeah yeah :-). Det var ment sådan, at der ikke er en standart betsize linje,
som altid skal følges mod alle villains på alle boards.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar