NL100 HU - Justere til meget aggressiv modstander

#1| 0

Hej Pokernet
Jeg er begyndt at spille lidt NL HU cash på $.25/$.50 og $.50/$1. Jeg har rimelig styr på at spille mod den gennemsnitlige modstand, men jeg havde en session tidligere i dag på NL100 mod en ekstremt aggressiv modstander.

Vi spillede 290 hænder og hans stats endte på VPIP/PFR/3bet 44/41/35

Dvs mange pots gik sådan her:

Hero raises to $3
Villain raises to $9
Hero calls

Flop (pot size $18)

Villain bets $12
Hero raises to $36, folds or calls

Normalt er jeg selv ret aggressiv og 3-better en del preflop, men slet ikke så vildt som Villain her.

Mit spørgsmål er meget generelt, hvordan man skal justere mod sådan en modstander? Jeg begyndte at 4-bette ham relativt light - dvs gode par (88+) og gode esser, men var meget i tvivl om hvordan jeg skulle justere. Og hvilke hænder vil man gerne all in med preflop? Desuden regner jeg med at man skal stramme meget op i sin hand selection preflop...

Jeg ved at der er mange andre faktorer som spiller ind - såsom effektive stacks osv. (vi haavde begge mellem $100-$200 hver på to borde), men håber tænkte at PN måske kunne komme med nogle generelle betragtninger! Jeg kigger mine hænder igennem senere og poster evt. nogle af dem jeg er i tvivl om i analyse

Jeg håber der er info nok til at kunne komme med et par råd...

15-11-2009 18:41 #2| 0

En måde kunne være at limpe en masse på knappen da folk tit så 3-better lavt og du der ved får mere spil postflop i position. Hvis i er dybe kan du clicke(også en mulighed med 100bb) istedet og kalde 3-bets light. Måske begynde at limp-reraise når timingen er til det.

OOP stram op og 3bet ham light.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar