NL100 HU, 77 145bb dyb

#1| 0

Endnu en donk som jeg ikke kan huske reads på

Texas Hold'em NL €0.50/€1
Seat 3: Villain (€145.14 in chips) DEALER
Seat 8: Hero (€234.40 in chips)
Villain: Post SB €0.50
Hero: Post BB €1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 7 7
Villain: Raise (NF) €2.00
Hero: Raise (NF) €7.00
Villain: Call €5.00
*** FLOP *** 3 10 10 pot=14
Hero: Bet €11.00
Villain: Raise (NF) €22.00
Hero: Raise (NF) €68.00
Villain: Call €46.00
*** TURN *** 5 pot=150
Hero: Bet €75.00

Hvad synes I om linien med et 3bet på flop og dermed bevare kontrollen? Jeg synes den er svær idet vi er så dybe

25-02-2010 01:59 #2| 0

I er 145 BBs dybe effektivt. Ikke 200 BBs :)

Derudover synes jeg du helt skal vende dig helt af med at raise for "at bevare kontrollen", "lige se hvor jeg står", "tage potten ned her og nu" og lignende fraser.

Derudover synes jeg det ser virkelig spewy ud. Mod en donk betaler jeg bare flopraiset og folder til det meste turnaction - selvfølgelig afhængig af betsize og om der lander en 7'er ;) Hvad er det du tror han betaler af med, som du er godt inde mod? Hans range indeholder ufatteligt få 3'ere. Så du leder simpelthen efter at få value fra 44/55/66 på floppet? Det synes jeg virker ret tyndt.

25-02-2010 02:00 #3| 0

I er kun 145BB dybe.

Jeg bryder mig ikke synderligt om det. Du får kun value fra 44,55 og 66. Men til gengæld valuetowner du dig selv mod en kæmpe range. Dit 3-bet får ham kun til at folde skum. Det er muligt at du tvinger ham til at gå i potkontrol mode med overpar, men du får ham næste aldrig til at folde bedre. På turn kæmpe valuetowner du dig selv. Den range du skal have value fra er lige blevet mindre, og med 70 bag i en 150 pot, så folder han aldrig noget af det der har dig slået.

Jeg 3-better også hellere Sc´ers så dybt end 77.

25-02-2010 02:01 #4| 0

Mhau beat me to it again....

25-02-2010 02:04 #5| 0

@MHau

Hvilke kort caller du så på turn, og hvad tror du hans raising range er på floppet her?

25-02-2010 02:15 #6| 0

@ joonas

Synes det er sick svært at stille en range op for en clickraisende donk. Min umiddelbare indskydelse er at 33-JJ og Tx er i hans valuerange/"vil ikke give gratis kort til AK"-range.

Mht. hvilke kort jeg vil calle, kommer det an på hans betsize og hans timing. Hvis han byder €25ish på turn har jeg ikke noget imod bare at gå i stationmode på mere eller mindre alle turn og rivers. Hvis han byder J/Q/K/A turn med en decent betsize, så folder jeg, da jeg vil tro at han i stedet vil gå i calldownmode med 33-JJ.

Har lidt på fornemmelsen at du har ledt mig op i et hjørne. Så glæder mig til at læse din respons :D

25-02-2010 03:48 #7| 0

Haha, jeg undrer mig bare over folk som standard mener at en donk bare kun har Tx i hans range her, det er en fejl imo. Har svært ved at se mig folde mange turns faktisk.

25-02-2010 04:14 #8| 0

Im drunk!

25-02-2010 12:36 #9| 0
OP

Grunden til at jeg 3better er hans PF click raise, så 3bettet er jo faktisk ret lavt.
På floppet clickraiser han igen og det ser jeg lidt som et semibluff med to overs a la KQ, KJ pga det tørre board eller en 3er, så derfor raiser jeg.
Men mit raise bliver alt for stort og I har ret i at jeg valuetowner mig selv meget ofte her til højere pocket pairs.
Spørgsmålet er bare hvilke pocketpairs han clickraiser PF. Det er meget individuelt men jeg synes oftere jeg ser donks raise til 4bb med mellem pockepairs (88-JJ).

Men set i bakspejlet burde jeg bare have kaldt den ned


Edit:
Forresten tror jeg aldrig at en donk raiser flop med en Tier her

25-02-2010 22:56 #10| 0

@ joonas

Mener nu heller ikke hans range kun indeholder Tx - men det er imo klart en del af den :)

@ Borger

Det er jeg overbevist om er en fejl. Det er på ingen måde usandsynligt at en donk clickraiser hvad han anser som nuts.

27-02-2010 01:43 #11| 0

Jeg kan lide 3bettet, og jeg kan slet ikke lide sizen - hvad er pointen med at 3bette så stort?

Jeg kan heller se hvad pointen med turnbettet er - altså er det for value eller bluffer du?

27-02-2010 11:03 #12| 0

Jeg forstår slet ikke den her hånd.

Hvad er formålet med at 3-bette floppet? Er det for value eller bluff? Betaler han et flop 3-bet med 22-66? Hvis han gør, så tillykke, så har du sgu fundet dig en sick donk :)

Hvis det er i bluff er der præcis to hænder du forsøger at skyde ham af: 88 og 99 (måske JJ som dog næppe folder og som yderligere 4-better en vis procentdel af gangene PF).

Jeg synes ofte man ser folk gå helt i spasmer så snart de ser et paired board og så skal de lige ud og lege en fandens karl. Med mindre par vil de ofte tage den her linje (eller donkleade hvis de har muligheden for det). Derudover må man formode at modstanderen har en del air i sin range her, så hvorfor ikke kalde og lade ham skyde igen? Hvis du vil ud og bluffe, hvorfor så ikke bruge en hånd der ingen showdownvalue har som fx J8 (hænder som AK, AQ og AJ vil jeg også bare flatte floppet med)?

Derudover er din raisingsize altså temmelig horribel.

27-02-2010 11:30 #13| 0

Som Djow og ManCini.. Flop kan både kaldes og raises for info.. Men raises der skal det være noget lavere..

Kan dog bedst lide bare at CC både flop og turn og evaluere river... Villain betaler ikke med mange hænder du slår hvis du selv tager initiativ..

Synes du bør få læst op på HU generelt eller få snakket med en coach eller lign.. Efter at have læst dine hænder igennem, synes jeg du har en del problemer :).. No offence meant!!..

- X

27-02-2010 12:40 #14| 0

@Malxom:

Flop kan både kaldes og raises for info.. Men raises der skal det være noget lavere..

Hvilken "info" er det du vil have? Hvis han folder, hvilken information har du så fået? Hvad hvis han kalder? Raiser?

27-02-2010 13:09 #15| 0

Hvis du går i calling mode og kalder ned, så bliver det rent gætværk om hvad villain har..

I så fald vi raiser får vi IMO polariseret villains range noget mere, og gør evt. turn og river beslutninger lettere for os...

Lad os sige turn er J,Q,K,A eller lign, og villain skyder turn igen.. Hvad gør du så? Og river?.. Hvis vi raiser flop, og villain alligevel fortsætter på broadway turns, så har han nok 10'eren meget ofte.. Der er IMO ikke ret mange broadway kort i hans range han floater et flop raise med..

Mindre par checker han nok bag..

Og derved får vi da ofte defineret hans range langt mere præcist end ved bare at gætte i blinde..

Derudover beskytter et raise vores hånd - og gør som sagt vores hånd meget lettere at spille videre hen.. Yderligere er det fint at raise for at balancere vores CRAIs - dette dog måske mindre relevant med mindre planen er at spille villain meget..

- X

27-02-2010 13:39 #16| 0
OP

3bettet er helt klart for value. Jeg synes nemlig også at mange donks spasser ud på et parret flop, og som sagt ser jeg ham ikke minbette pf med et højere pp. Derfor sætter jeg ham på to overkort som ikke er et A da A også har showdown value. Derfor er mit bet et beskyttende valuebet. Jeg er dog stadig enig i at det blir alt for stort og det måske er bedre bare at kalde ham ned og evt folde til et stort bet hvis turn eller river slår K,Q eller J
Efter nærmere overvejelse synes jeg godt man kan sætte ham på en Tier og især derfor skal den bare kaldes ned.

@Malxom
Tak for besvarelserne og tak for bekymringen :-) Generelt set synes jeg det går okay med mit HU spil, men jeg poster selvfølgelig kun hænder som jeg er i tvivl om. Det er jo også et led i at forbedre sig. Men hvis du kender til en god og billig HU coach kunne jeg da godt være interesseret

27-02-2010 13:57 #17| 0

Borger>> Sender lige en pm angående coaching :)

- X

27-02-2010 14:16 #18| 0

Et reraise på et parret bord er et bluff såååååå ofte, så han ved muligvis du ikke er stærk.
Jeg tror jeg bliver en station og check kalder flop & turn og tager den derfra.

27-02-2010 14:21 #19| 0

Sorry to say, men det er altså way off.

"Hvis du går i calling mode og kalder ned, så bliver det rent gætværk om hvad villain har..

I så fald vi raiser får vi IMO polariseret villains range noget mere, og gør evt. turn og river beslutninger lettere for os..."


Ja, det bliver noget gætværk, men det er bedre end andre alternativer.

Ja, vi får polariseret hans range til hænder der slår os. Hvad er formålet med det? Hvilke hænder, som vi slår, kalder han vores flop 3-bet med?

Jeg ved ikke lige hvorfor du synes turn og river bliver lettere? Fordi vi nu kun har et halvt PSB tilbage? Hvad er din plan på turn?
At jamme og fra value fra hvad? Du udøver sick god tableselection, hvis du finder folk der kalder flop 3-bet med 55 og stacker af på turn.
At check/folde? Cool nok, så har du investeret halvdelen af stacken og folder nu på en blank turn.

"Lad os sige turn er J,Q,K,A eller lign, og villain skyder turn igen.. Hvad gør du så? Og river?.. Hvis vi raiser flop, og villain alligevel fortsætter på broadway turns, så har han nok 10'eren meget ofte.. Der er IMO ikke ret mange broadway kort i hans range han floater et flop raise med..

Mindre par checker han nok bag..

Og derved får vi da ofte defineret hans range langt mere præcist end ved bare at gætte i blinde.. "


Det er jo her vi skal til at spille poker og overveje en masse ting: hvilken type spiller er han? Hvad er hans range for at klikke flop og skyde turn? Hvordan ser han mig?

Du siger selv, at han nok checker mindre par bag. Fint, så har vi skåret hans range ned til trips+ eller bluff hvis han better turn.

Derudover beskytter et raise vores hånd - og gør som sagt vores hånd meget lettere at spille videre hen.. Yderligere er det fint at raise for at balancere vores CRAIs - dette dog måske mindre relevant med mindre planen er at spille villain meget..

Ja, vi beskytter vores hånd mod 6 outs, men hvis det holder hans bluffs inde, er det så ikke værd at tage med?

Balancere hvilke CRAI? :O

-----------

Lad os sige at du blot kalder flop. Potten er så på 58 og selv hvis modstanderen så skyder de 46 du raisede flop med er du kommet et street tættere på showdown for samme pris, og derudover holder du hans range meget bredere.

Jeg forstår slet ikke at folk vil 3-bette floppet her - jeg kan overhovedet ikke se formålet med det.

Hvis du endelig vil 3-bette så click-it-back.

27-02-2010 14:31 #20| 0

Lad os yderligere prøve at opstille en range for hvad han kan kalde et flop 3-bet med:

Den absolut bedste range vi kan opstille for OPs hånd som han kan kalde et flop 3-bet med er 33-99, TJs, T9s. Den er ret utopisk men lad os bare blive ved tanken. Mod den range har du 50%.

Hvis vi giver ham lidt flere Ts i hans range og medtager JJ ser det sådan ud: 33-JJ, TJs, TJo, T9s, T9s vs. 77 = 65% vs 35%

De eneste hænder du slår er 44, 55 og 66 og det er nok tvivlsomt om han kalder et flop 3-bet med dem.

27-02-2010 14:42 #21| 0

Djow>> Hvis du læser mit første indlæg igen - så skriver jeg for det første, at jeg er enig med hvad du siger angående problematikken ved et 3bet..

Lige efter skriver jeg så, "Kan dog bedst lide bare at CC både flop og turn og evaluere river... Villain betaler ikke med mange hænder du slår hvis du selv tager initiativ.."

Så ja du har endnu en gang ret i hvad du skriver, at konsekvensen af 3bettet bliver, at vi bare isolerer villains hånd til kun at indeholde hænder der har os slået..

Synes absolut heller ikke at et 3bet her er den bedste løsning, jeg kommenterede bare på dit indlæg hvor du spørger til hvilken info vi får ved et raise..

Men ja, efter at have læst mit indlæg kan jeg godt se, at pointen i indlægget virker som om at der bør raises..


Og angående infoen er jeg IMO spot on xD

- X

27-02-2010 14:49 #22| 0

Oh, yes. Jeg læste dit indlæg som om at du ville 3-bette floppet :)

Nå, men så fik jeg da skrevet lidt for mig selv om hvorfor det er skidt at 3-bette :)

27-02-2010 14:58 #23| 0

xD.. Indeed you did ^^... Men det er i øvrigt også ret spot on - så det kan Borger jo passende bruge :)...

Denne tråd må da i øvrigt snart være et pragteksemplar på en analyse tråd - med alle tænkelige aspekter dækket efterhånden :P..

- X

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar