NL100 HU - 3bet bluff til floppet

#1| 0

Sidder på min bærbare, som jeg ikke har fået installeret min PT3 endnu, men villain er semi-aggro. Raiser oftest mellem 2-5BB. Limper meget få gange preflop, men folder også en del. Han 3better rimelig ofte. Han multitabler 3 borde.

Fra tidligere spil sad jeg med små 20BB, da han kommer til bordet, som jeg skyder af i et preflop (advertising) 4bet bluff med J9o i en af de første par hænder, som han caller easy med AK. Jeg reloader til 100bb og har spillet derfra siden. Har haft godt fat i ham og fået et par gode value bets ind på river.

Jeg har 3bettet ham en del, men han har foldet de fleste indtil nu.

$100 USD NL Texas Hold'em
Table Heads Up (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2

Seat 2: HERO ( $162.81 USD )
Seat 1: VILLAIN ( $106 USD )
VILLAIN posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 5 Q ]

VILLAIN raises [$2.50 USD]
HERO raises [$9 USD]
VILLAIN calls [$7 USD]

** Dealing Flop ** [ 2, Q, 5 ] POT: 19.50
HERO bets [$19.50 USD]
VILLAIN raises [$59 USD]
HERO...?


Villain har 37 tilbage.


EDIT: Potsize

26-01-2009 15:06 #2| 0

Du har allerde 30 doller inde, kan ikke se hvordan man nogenside skulle andet end skubbe det sidste ind og satse på der ikke kommer flere spar.

26-01-2009 15:14 #3| 0

Ehm, stakken? Du har TTP i rr for 100 bbs?

26-01-2009 15:48 #5| 0

Det ligner næsten lidt blær at 3-bet bluffe preflop med Q5o og ramme TTP. Som de andre siger, har Villain kraftigt committed sig selv her.

Hvis han er aggro, som du siger, må det formodes at han kalder med any Q og høj spar, hvilket du er godt inde imod. Har han 22/55, er det bare surt, men der kan stadig suges. Har han spar, er der også stadig outs. TTP må aldrig slippes her HU.

26-01-2009 16:19 #6| 0
OP

Hvad betyder det at han efterlader sig 37 tilbage?

Hvorfor ikke shove stack for mere FE?

26-01-2009 16:34 #7| 0

Har han da mere FE, hvis han shover?

- Det synes jeg nemlig ikke

26-01-2009 16:40 #8| 0

@damster
Hvis han shover potten så polariserer han sin range for meget (aka, AX eller KX / totalt air).

Hvis han derimod beholder ~40 i stakken, så er hans range mindre polariseret hvorfor du må formodes at se en del A og en del QX sammen med hans nuts og hans air.

Ihvertfald i mine øjne. Hvis han er rimelig sane så ved han også at et shove kun bliver kaldt af hænder der slår ham (hvis han bluffer) og folder alle hænder der betaler ham af på mindre raises (hvis han HAR nuts).

Jeg lader tiden løbe halvt ned og shover ind over og håber han kalder med sine spinkle draws. Vi kommer aldrig væk her HU.

Og bare lige hvis jeg ikke har gjort det klart:

fistpumpinstashove. Vi kalder aldrig i det her spot.

26-01-2009 16:42 #9| 0

Standard shove uanset reads. Han sætter dig sjældent på mere end ét par her med dit 3-bet PF.

26-01-2009 16:43 #10| 0

@Mancini

Enig. Synes han mister ret meget FE ved at shove sådan en pot fordi det altid virker fuldstændigt out of line (og oftest ligner mega air fordi flushen normalt vil tage en mere passiv linie).

26-01-2009 16:46 #11| 0

Men hvis han nu har ramt flushen så havde han nok også kun kaldt dit bet på floppet, ville sætte ham på en høj spar, det er for mig altd et skub til hans raise på floppet og vil være meget tilfreds med at få pengene ind her.
Den kan jo aldrig foldes og et call for så at se en spar på turn og alligevel være nød til at kalde er ikke det man ønsker.

26-01-2009 16:57 #12| 0

Jeg må følge med strømmen, ind med stakken, har han farven er der stadig håb.

26-01-2009 19:22 #13| 0
OP

"Hvis han derimod beholder ~40 i stakken, så er hans range mindre polariseret hvorfor du må formodes at se en del A og en del QX sammen med hans nuts og hans air."


Fordi han folder for de sidste 40, når jeg shover?

26-01-2009 19:35 #14| 0

Er det en reverse? For jeg forstår virkelig ikke du har sat den til analyse?

26-01-2009 19:42 #15| 0
"Er det en reverse? For jeg forstår virkelig ikke du har sat den til analyse?"

+1
26-01-2009 21:23 #16| 0

@damster

Ja, det gør de faktisk. Og eftersom du åbenbart er i tvivl så har han da lavet et godt level på dig :-)

26-01-2009 21:52 #17| 0
OP

Slaaaap nu af tøser... Hvad skal alle de "ryk-ned-i-limit-donk-hvis-du-ikke-kan-se-det-er-en-no-brainer"-kommentarer til for? De gavner jo lige præcis: INTET. Det ku jo være der tilfældigvis var nogen som synes det var en interessant hånd - Vi er jo ikke alle på samme niveau...


Nej, jeg var ikke et sekund i tvivl..... før bagefter! :)


HERO INSTA-raises (133.31) to 152.81
HERO is all-In.
VILLAIN INSTA-calls (37)
VILLAIN is all-In.

** Dealing Turn ** : [ K ]
** Dealing River ** : [ T ]

VILLAIN shows [ 7 8 ] [ a flush, Queen high ]
HERO shows [ 5 Q ] [ two pairs, Queens and Fives ]


damster

26-01-2009 22:06 #18| 0

En anelse resultatorienteret eller er du bare running bad?

26-01-2009 22:19 #19| 0
OP

@Analpirat

Er der ikke flere options?

26-01-2009 22:27 #20| 0

@ Dam

Jeg er bund alvorlig i min kommentar, netop fordi det er dig der poster denne hånd. Jeg mener på ingen måde du skal rykke ned, jeg troede bare det var en reverse, da din beskrivelse af villain og den efterfølgende hånd du poster, slet ikke giver grund til nogen som helst tvivl?

Hvor er det interessante i hånden?

Jeg vover pelsen og smutter på vognen med AP - du virker resultatorienteret.

26-01-2009 22:44 #21| 0
OP

@ManCini

Ja, ok... :) Indrømmet jeg sad og kedede mig lidt; spillede lidt HU for fun; fandt en lidt søgt hånd...


Men vi burde da ku diskutere noget alligevel:

1. Hvilke villains kan vi folde imod i sådan en hånd?

2. Hvis det var en reverse: burde man så ikke bare gay-raise for at suge Hero ind i potten?

3. Jeg har aldrig mødt en villain på NL100, der kan bette 59 som her og så folde for 37 mere, så jeg betragter jo hans 59 som all-in, så kan det overhovedet betale sig at calle for at være "lille" favorit i mod AX/K hænderne, men være "langt" bagud til sets og flushes?

EDIT:
4. Ranges? Kom med nogle bud ud fra min beskrivelse af ham... Måske tager jeg fejl i min...

27-01-2009 13:14 #22| 0

@ Dam

Nuvel, hvis du insisterer :)

1) Vi folder aldrig, hvis vi stikker ud: Boardet er simpelthen for koordineret, det er HU, og så det simple faktum, at det er pivringe at betfolde TTP HU på et monotont board. Så vil jeg hellere c/c, omend det er en option jeg aldrig vælger.

2) Det handler om strømligning, specielt når det er HU og hvis villain er en smule kompetent, så er det vigtigt vi ikke har nogen betsizing leaks. 59$ raise er ikke dårligt, hvis bare man gør det med hele sin range. Personligt siger jeg dog kun 45-46$, men det gør jeg så også med TTP, bundset, nødder, og bluff. Situationer som disse kommer meget sjældent til turn, uden alle pengene er kommet ind, hvorfor jeg hellere vil raise lidt mindre, og bluff lidt mere.

3) Du har ret, jeg anså heller ikke hans raise som værende raise/fold - men netop pga hans betsizing kommer jeg ofte til midten, da dette "store" raise ofte betyder et draw i mine øjne, eller noget TPTK med eller uden draw - pointen er, han vil ikke kaldes, han vil raises, han vil til midten nu.

4)QxT, QX9 QxJ, QxK, QxA, TxT, AXx (hvilket er en del hænder jo), AQ, KQ, KXx - muligvis nogen glemte, men det essentielle er, at hans range er bred.

27-01-2009 13:47 #23| 0
OP

@Man

:)

1) Enig.

2) Enig.

3) Er med hele vejen indtil "han vil til midten nu". Hvis han død og pine vil til midten nu er vi så sikre på at vi vil det? Vi er ca. 60/40 favorit i en de fleste tilfælde, men er det nok for vi er faktisk max 80/20 mod de hænder der slår os.

4) Det der i bund og grund irriterer mig ved hånden er jo at "i didnt see that 87 coming". Jeg er (i al beskedenhed) nået dertil i min pokerkarriere at jeg er ligeglad med om jeg vinder eller tabe bestemte hænder, så længe jeg føler, jeg gjorde mit bedste. I den her hånd bliver jeg lidt sur over at jeg simpelthen skipper de små suited connectors fra hans range, når han caller mit raise til 10 med 96 bagved preflop. Kald det resultatorienteret hvis I vil... :)


Men jeg kan se din pointe for selv hvis vi smider alle de her SCs i rangen, så er det jo bare med til at udvide hans range endnu mere => stacken til midten any day...


Tak for svar. Skal nok finde noget mere spændende til næste gang... ;)


damster

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar