NL100 HU - 3 barrel bluff, linjetjek.

#1| 0

Villain er formodet dårlig, ikke regular (auto-reloader ikke).
Dette er matchens 11. hånd, og indtil videre holder han sin ST og CB på 100%.

IPoker, $0.50/$1 NLHU

SB: $81 (81 bb)
Hero (BB): $110.75 (110.8 bb)

Preflop: Hero is BB with 6 K
SB raises to $2, Hero calls $1

Flop: ($4) 2 3 4 (2 players)
Hero checks, SB bets $3, Hero raises to $9, SB calls $6

Turn: ($22) J (2 players)
Hero bets $12, SB calls $12

River: ($46) Q (2 players)
Hero bets $34

Turn får jeg skudt med dårlig size. Man bør vel sige $14-16?

Hvis jeg skal folde hans ét par komboer ud; 3x,4x,55-TT, hvilken size er så mest profitabel (river)? Hvor er the tipping point (større size skal virke oftere)? Og hvordan analyserer jeg dybere på det?

Linje ok? Comments?

Redigeret af Cawbow d. 09-01-2012 16:04
09-01-2012 22:36 #2| 0
OP

Kom nu SteenV, Yarx, SirThomas, KasperC, RaskEn, Snegl, Pokerprince, Løpenthin, ect. - make my day!!

10-01-2012 16:40 #3| 0

Kxs er gerne i min 3betting range preflop - specielt tidligt i matchen som her. Vi må undersøge villains tendenser vs 3betting, og det er Kxs en glimrende hånd til at gøre.

Flops a la 234, 245, 235, 345 giver altid en sjov dynamik, fordi Ax har overs + gutter, og der er et utal af overpairs. Jeg vil ikke rode mig ud i et C/R-bluff her, fordi jeg ikke tror, at villains bet/f range på floppet er særlig stor - og det er uanset, om han er dårlig eller knap så dårlig.

Barrelling på turn og river er således heller ikke særlig fee', fordi han altid bare kan sætte dig på Ax, 5x eller 6x og kalde ned. Q og J er desuden tæt på de største bricks i decket.

10-01-2012 16:52 #4| 0

PF er både 3b og flat fint mod en 100% åbner imo. Afhænger af hvilken dynamik du vil skabe.

Med gutter og bdfd er CR en no-brainer vs. 100% åben og 100% cb i min bog. Eneste der taler imod er at vi har K-høj som SD-value, men er alligevel på et cr på flop.

Turn er jævnt meget en brick som raskEn siger og jeg har ikke noget imod at give op her og forsøge at komme til sd billigt tidligt i matchen.

10-01-2012 17:15 #5| 0
pimpefar skrev:
Med gutter og bdfd er CR en no-brainer vs. 100% åben og 100% cb i min bog. Eneste der taler imod er at vi har K-høj som SD-value, men er alligevel på et cr på flop.


Husk på de har spillet 10 hænder, så 100% open er vel 5/5 og 100% cbet er sikkert 1/1 eller 2/2...
10-01-2012 17:31 #6| 0

Ye okay, fik ikk lige set at der kun var spillet 11... Men hvad er der størst chance for: 1) At han har haft stærke hænder alle gange eller 2) Han åbner bredt?

Uanset antallet af hænder synes jeg dog der er belæg for CR, selvom det er et svært board at få respekt på.

10-01-2012 17:40 #7| 0
OP

@RaskEn

Kxs er i særdeleshed i min 3betrange - især tidligt i matchen. Ved ikke lige hvorfor det blev et call her.

Enig i at Q og J er store bricks, sagt lige ud så reppper jeg ikke en skid pånær 22,33,44,A5s (måske også nogle 5x og 6x) hvilket er 3+3+3+4 = 13 komboer? Det er vel lige på grænsen til, om det er optimalt at skyde 3 barrels, når jeg repper så få komboer (Har jeg talt rigtigt*), eller hvad?

På den anden side er han formodet dårlig, og ikke i stand til at tænke i ranges, hvorfor han må formodes at kigge på sin medium strength hånd og bare folde?

*Stovet range: 44,44,44,33,33,33,22,22,22,A5s

Kan godt se at 234ish borde ikke er verdens mest optimale til CR pga. Ax-gutshot-effekten. Alligevel kan jeg ikke stå for fristensen med 2 overs, gutshot og BDFD - der er simpelthen for mange gode turn kort. Mit 2. barrel er måske også bare et stædigt udspring deraf?

Hvad siger i til mine 2 spørgsmål i OP?

10-01-2012 21:26 #8| 0

I første omgang var jeg ret enig med raskEn; mod formodede dårlige spiller vil jeg helst undlade at prøve at bluffe dem på wheel-draw boards.

Når det så er sagt, så kan vi jo tillægge vores bluff en del ekstra value, hvis han fx altid kalder med Ax på flop og folder dem på turn. Det er ydermere en formodning vi kan antage passer forholdsvis ofte, da det er en temmelig almindelig linje at tage for både gode og dårlige spillere.

J og Q er som nævnt nogle af de største bricks i decket fordi du næppe check/raiser nogle hænder, der indeholde J eller Q med undtagelse af Q6s, Q5s, J6 og J5s og han heller ikke har mange hænder der indeholder dem (de samme + turned to par og AJ). Han er dog næppe verdens bedste handreader i og med at han ikke auto-rebuyer, så for ham er de nok scare cards, og jeg har intet i mod at fyre de 3 barrels, da jeg tror han folder sine 1 par hænder, 55-TT og A2, A3 og A4, ofte nok til at det er profitabelt, og de udgør trods alt en stor del af hans range.

"Hvis jeg skal folde hans ét par komboer ud; 3x,4x,55-TT, hvilken size er så mest profitabel (river)? Hvor er the tipping point (større size skal virke oftere)? Og hvordan analyserer jeg dybere på det?"

Uhm, det kommer i bund og grund an på hvordan hans range er sammensat og deraf hvor megen ekstra FE du får ved at bette større, altså hvor elastisk hans range er.

Hvis hans range fx kun består af af nuts/air og han altid folder sin air uanset sizing (altså ikke bluffraiser), er der ingen grund til at bette særligt stort. Jo mere elastisk hans range er, jo større effekt vil dit valg af sizing altså have.

Disclaimer: jeg er lidt halvfuld så jeg har sikkert lukket en masse lort ud.

Redigeret af SørenSnegl d. 10-01-2012 21:26
10-01-2012 23:11 #9| 0

Turn/River er ret modstanderspecifikt, også betsizing. Så har desværre ikke så meget klogt at sige om det som ikke er sagt.

Mht. flop er det mod de fleste en ret stor fejl at folde floppet. Både c/c og c/r er ok options. Der er ret mange måder at vinde hånden på ved c/r, e.g.

- Villain folder floppet (sker en del)
- Vi kan spike en 5'er på turn med gode implied odds
- Vi kan spike en K på turn med rimelige implied odds
- Vi kan spike en 6'er på turn som vi vinder lidt extra equity med.
- Vi kan tit barrelle ruder profitabelt på turn
- Misser vi turn checker villain bag en del hvis vi giver op, hvilket gør at vi tit realiserer vores equity mod 77,93,AQ, etc.

Med lidt estimater og udregninger på de her ting finder man ud af, at flop fold tit er dårligere end at openlimpe 72o UTG i et 6max spil :-)

Desuden er der både positive og negative ting ved at villain kan calle Ax'er mod vores raise. Han folder ikke så meget på flop, men til gengæld vinder vi tit alle hans 81$ når vi rammer en 5'er og han folder mere på de turnkort vi kan barrelle.

C/c giver også nogle ok muligheder, og modstanderafhængigt hvordan det er i forhold til c/r. Mod brede HU ranges er vi tit tæt på 50% mod villains range på flop og vi får fine potodds. Det burde give en ide om at der er noget værdi at hente. Vi er selvfølgelig OOP og skal spille hånden færdig, men til gengæld har vi nogle outs der ændrer vores equity markant, så det er ikke nødvendigvis så slemt.

Redigeret af SteenV d. 10-01-2012 23:11
11-01-2012 18:54 #10| 0
OP

@SteenV, SørenSnegl

Mange tak for jeres svar. :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar