NL100 HU, 2nd par mod river shove

#1| 0

Samme fornuftige Villain som tidligere hænder

Texas Hold'em NL €0.50/€1
Seat 3: Villain (€184.90 in chips) DEALER
Seat 8: Hero (€481.75 in chips)
Villain: Post SB €0.50
Hero: Post BB €1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 10 A
Villain: Raise (NF) €3.00
Hero: Raise (NF) €12.00
Villain: Call €9.00
*** FLOP *** Q 5 2 pot = 24
Hero: Check
Villain: Check
*** TURN *** 10 pot =24
Hero: Bet €16.00
Villain: Call €16.00
*** RIVER *** 3 pot=56
Hero: Check
Villain: Bet €41.00

call or fold?

25-02-2010 01:38 #2| 0

Tror jeg ender med at betale. Dog ret sikker på at det at best er marginalt.

Givet at vi har A, så er der ingen AX-kombinationer i hans range (lol obv), som udover 5X er den eneste flush jeg ser ham checke floppet bag med. Såfremt han har eksempelvis 89, tror jeg cirka altid at han byder floppet, da han ingen showdownvalue har.

Tror aldrig han har sets eller to par, da jeg går ud fra at han raiser dem på turn. Omvendt er det svært at se ham tage ovenstående linje som bluff med andet end AJ og KJ specifikt. Tvivler på at J9 er i hans range, da jeg som sagt går udfra at en fornuftig Villain skyder sine none showdownvalue hænder på ovenstående flop.

Derudover forstår jeg slet ikke dit flopcheck. Har du tænkt dig at check/calle floppet? Synes det virker som en ret stor invitation for Villain til at tage potten fra dig.

25-02-2010 01:41 #3| 0

Det afhænger meget af hvad du "plejer" at gøre i 3-bettede pots med dig som 3-bettor og hvor ofte villain kalder 3-bets preflop.

Men som udgangspunkt readless er jeg nok med på MHau's vogn og ender med at kalde.

som udgangspunkt er jeg dog ikke vild med preflop + flop action..

25-02-2010 01:47 #4| 0

Med mindre han er ude i skum, så er der jo igen hænder tilbage i hans 3-bet calling range når du sidder med A. Jeg kan faktisk overhovedet ikke se hvad han repper her. JJ høre vi vel fra på floppet når du checker (de gange han ikke 4-better den). Alle sets hører vi fra på på turn.

Call imo

25-02-2010 12:23 #5| 0
OP

@MHau
Han foldede meget til mine 3bets, men gav til gengæld ikke så let slip når først vi så et flop, så planen her var faktisk at check/folde. Det er ikke noget jeg gør særligt ofte men nærmere en reaktion på at han caller mine cbets i 3bet pots. Men med dette tørre flop burde jeg nok have skudt et bet.

@madsmk
Du 3better altså ikke AT? og hvis du gør så cbetter du også?

25-02-2010 12:27 #6| 0

Borger > Som udgangspunkt 3-better jeg aldrig AT og hvis jeg gør, så c-better jeg så godt som hver gang.

Det er selvfølgelig afhængigt af villains tendenser, men som udgangspunkt, så kunne jeg aldrig 3-bette A10. Hvad gør du når esset kommer? Han kalder dig vel sjældent med ringere esser, så enten får vi ikke mere value, eller også er vi langt efter.

25-02-2010 13:21 #7| 0

Du spiller en svag linie og 10 er det perfekte kort at floate, da der nu er masser af draws og bluff outs... Som spillet skal du kalde...

Han har flush eller missed draw/buff som 90% af sin range og dit A reducerer risikoen for flush markant... Hvis han af uforklarlige grunde har valgt denne line med AQ, JJ, KQ, 22, 55 så er det bare at sige WP sir...

Et fold her og du spiller hånden så dårligt som du kan...

Du siger selv at du ikke c-better fordi han ofte kalder i reraised pots (hvad fortæller det dig)... Hvad er din konklusion i forhold til hans tun kald og riverbet med ovenstående i baghovedet?

Vil gerne høre argumenterne for et fold...

25-02-2010 14:05 #8| 0

Når han folder meget til 3bet, er det en dårlig idé at 3bette AT da vi mister value fra de Ax vi har domineret som han folder preflop. Mod en villain der forsvarer bredt, er det til gengæld et standard 3bet.
Hvis han ofte floater flop, er det oplagt at 2barrell her (også på en anden turn) frem for at checke flop da han umiddelbart ikke repper det store på floppet. Som spillet synes jeg river er B/F selv om jeg har lidt vanskeligt ved at sætte mig i det sted da jeg ville have spillet de andre streets anderledes.

25-02-2010 14:53 #9| 0
Pokernets ME vinder !

Tanker bag turn bet?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar