NL100 FR - 99 vs donk

#1| 0

Det er et rimelig standard spot det her, men jeg donker SÅ mange penge væk, i netop sådanne spots vs tards.

Villain spiller 33/10/1.4(100) og har ellers ikke andre reads på ham.

Mine tanker bag hånden er noget lign;

Preflop flatter jeg bare for at setmine, ikke nogen grund til at 3bette og spille en stor pot mod ham, uden reads. Mod en reg der åbner bredere fra CO er det et insta 3bet fra min side af. Rimelig std fullring.

Flopwise er lidt fucked, han skyder fuld pot, på et tøøørt board
og det opfatter jeg som 'gå væk, jeg snupper potten lige nu'. Jeg er ikke vild med et raise, da alt jeg slår folder, og alt jeg ikke slår giver på nakken. Jeg caller derfor, for at se turn an.

T ændrer ikke så meget, og eftersom han vælger at overbet shove efter ca 5sek tænketid kan jeg ikke se mig selv folde. Problemet heri, ligger at i de fleste af de her spots har de her ulæselige spillere KT AT 34 JJ-AA osv osv. Med den betsizing der bliver fyret af, kan jeg umuligt sætte ham på noget af dette, eller lign. da jeg jo går ud fra at han gerne vil have betaling. Det er bare ikke altid sådan. Det sker gang på gang at jeg skal lave herocall på 952r flop med 88, og jeg er toast det meste af tiden.

Hvordan opfatter i den her situation?

Full Tilt Poker $0.50/$1 No Limit Hold'em - 9 players

BB: $376.10
UTG: $150.45
UTG+1: $258.20
UTG+2: $72.95
MP1: $108.90
MP2: $82.80
CO: $96.90
Hero (BTN): $104.30
SB: $273.45

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 99
4 folds, MP2 calls $1, CO raises to $4.50, Hero calls $4.50, SB calls $4, 2 folds

Flop: ($15.50) 335 (3 players)
SB checks, CO bets $15.50, Hero calls $15.50, SB folds

Turn: ($46.50) T (2 players)
CO bets $76.90 all in, Hero calls $76.90

River: ($200.30) A (2 players - 1 is all in)

23-02-2009 20:03 #4| 0

Spiller aldrig fullring men tror ikke det gør den store forskel her.

En passiv donk som better pot på floppet og overshover turn.
Et turnkort som giver 2x flushdraw = QQ-AA

24-02-2009 18:02 #5| 0

Nu er det efterhånden et godt stykke tid siden, jeg har spillet FR, så følgende skal formodentlig tages med at gran salt.

Den korte version: Jeg bryder mig ikke om at stacke af her mod en passiv modstander.

Den lange version: Han åbner ikke en stor procentdel af sine hænder fra LP (vi kan udelukkende gå ud fra de givne stats her), hvorfor jeg synes - lige dig - at preflop er utrolig standard.

Ydermere kan jeg sagtens følge din tankeproces på floppet og på turn, men du skal tænke på, hvad en forholdsvis passiv spiller mon går amok med på turn med den hidtige action og det givne board. 66-88? AK? Nah, jeg tvivler sgu på det.

Det kan være farligt at formode intelligens hos din modstander ("hvorfor skulle han dog potte på floppet og overbette turn med en stærk hånd"?). Det er langt fra sikkert, han tænker i disse baner. Han har måske udelukkende følgende inde i sine overvejelser: "Hey, jeg har OP på dette semi-drawy board, så jeg skal bare have så mange penge ind så hurtigt som muligt."

Omvendt kan vi heller ikke vide, om han er en above average NL100-spiller, så han måske tænker, at han ligner alt andet end styrke med den linje. No one knows... yet.

To sum up: Jeg ville spille den som dig indtil turn, hvor jeg ville folde.


27-02-2009 13:03 #7| 0
OP

@prinsen

Jeg er helt med i din tankegang, men altså - hvad kan vi konkludere på turn? Snapfold og videre i teksten? Den eneste hånd jeg sådan kan sætte ham på donkwise er JJ, da den er ad at spille mutliway. Men jeg aner jo som sagt ikke hvad han tanker, og hvorfor han tænker det som han gør.

En tendens jeg har lagt meget mærke til @ donks på NL100 er potbet på flop med ANY overpair eller airball. En typisk linje for en donk med AA/KK oop er 3/4 pot på flop, 3/4 pot på turn og ½pot river (ligemeget med board texture, så længe de har OP = bet). Eneste tidspunkt de ikke better således er med 4 til farve eller straight. Men igen, jeg har jo ikke nogen reads her.

Men jeg callede jo, og han flippede stolt 77.... Var stoned da jeg så hans holding :x

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar