NL100 Dybt spot med TP+2NFD mod aggressiv reg.

#1| 0

Hej spillede denne hånd i går som jeg godt kunne tænke mig at få nogle kommentarer på.

Villain er reg, og en aggro en af slags. Han elsker at 3B'e preflop og har gjort det meget ofte indtil videre på bordet. Vi har efterhånden begge to siddet ved bordet i et par timer, og det er der kommet en del dynamik ud af, dels pga. vi på et tidspunkt har siddet HU.

Således har han før (HU) kaldt 3B for at kalde mit c-bet på 9h63h, raise på 8h og folde til et AI.

Han er set i HU 3B pot (han er 3B'er) checke monotont bord, for at bette turn da han rammer TP og igen checke river på blank.

Han er også hovedårsagen til at jeg sidder med så stor en stack, da jeg snuppede et BI på ham i en 4B pot (han 4B'er), hvor han tager linjen bet, betAI på 88xx bord med KQ, og jeg snapper med JJ. (400 bb pot)

Jeg havde på bordet i starten et lidt callish image preflop, men efterhånden har det udlignet sig, så han ser mig nok som en af de mere løse spillere på dette niveau. I denne session har jeg kaldet 3B's rimelig light, hvilket hånden her også vidner om.

Jeg har valgt at poste linjen jeg tog indtil river, men kunne godt tænke mig at høre jeres tanker specielt om flop og river. Med min linje i mente virker call som eneste option på turn, ikk?

Seat 1: phily29 ( $182.00 USD )
Seat 2: BustoAgain ( $230.80 USD )
Seat 3: Hero ( $494.95 USD )
Seat 4: Denimagic ( $266.25 USD )
Seat 5: Villain ( $206.80 USD )
Villain posts small blind [$0.50 USD].
phily29 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T K ]
BustoAgain folds
Hero raises [$3.50 USD]
Denimagic folds
Villain raises [$11.00 USD]
phily29 folds
Hero calls [$8.00 USD]
** Dealing Flop ** [ T, 2, 9 ] Pot: 24
Villain bets [$18.00 USD]
Hero calls [$18.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 6 ] Pot: 60
Villain bets [$45.00 USD]
Hero calls [$45.00 USD]
** Dealing River ** [ Q ] Pot: 150
Villain bets [$132.30 USD]
Hero?

Hans 3/4 potbet er i øvrigt std for ham, i hvert fald på et street. Ved ikke hvordan han sizer over flere streets, med en stack bag sig.

05-09-2010 14:50 #2| 0

Er det ikke et snapcall med den dynamik og image i har ? Kan kun komme i tanke om få hænder der har os slået der ville spille på den måde, men mange hænder vi har slået der ville spille sådan.

05-09-2010 15:27 #3| 0
han tager linjen bet, betAI på 88xx bord med KQ

Altså jf din info, er det her ofte et call og du får også en fin pris. Tror ikke selv jeg kan mucke 2nd nuts her... Edit: Dit call skal komme an på om du tror han har justeret til at du caller light vs KQ. Jeg giver meget få spillere kredit for at være i stand til dette, hvis du gir ham den kredit er det et fold, if not: call!

Der er dog den fordel v at folde, at du holder hans stack lidt nede og ikke giver ham momentum de gange han har A. Men den virker naturligvis i alle retninger, og river er jo et super bluffkort.

Mht din linje, kan du overveje at raise både flop og turn. Turn kan især være god for at potcontrolle, men det kræver at du ved hvad du vil gøre, de gange han shipper ind over...

Iø ville jeg selv skifte bord, hvis jeg havde en der var så aktiv siddende i pos på mig.
05-09-2010 17:25 #4| 0
Pokernets ME vinder !

Ved sgu ikke hvor godt preflop er mod en aggro fætter. Jeg synes sgu den er close, det kommer an på, om du mener villain tror du i stand til at folde alt udover A og K I guess.. Derudover er det måske også værd at nævne, at der er 9 combos af sets (TT, 99 og 22) du spiller sådan her mere eller mindre hver gang.

Enig med pow mht at skifte bord btw.

05-09-2010 21:25 #5| 0
Enig med pow mht at skifte bord btw.

Jeg lavede lige inception på dig der...
05-09-2010 23:09 #6| 0
Pokernets ME vinder !

Ikke helt.. Du har jo ikke været inde i min hjerne og plante noget ala "det er ikke godt at være OOP mod aggro regs" :D Skal ligesom selv få idéen før den er sustainable

06-09-2010 13:27 #7| 0
OP

Preflop er nok lige en tand for løst.

@pow
4. nuts it is :)

Nu ligger du vægt på at han er set spasse ud i 4B pot med snavs. Men hvad med det faktum at han faktisk har checket som 3B'er oop på monotont bord før? Det er vel mere essentielt?

@walth
Hvorfor spiller jeg sets mere eller mindre sådan her mod ham hver gang? Jeg tror jeg raiser flop 100% her, med disse holdings.

@Begge
Hvordan ser I min range efter turn?

06-09-2010 18:04 #8| 0
Pokernets ME vinder !

@Meincke

Mere eller mindre hver gang er nok også et overstatement, men jeg flatter i hvert fald selv oftest her med et set.

06-09-2010 18:14 #9| 0
OP

@walth
Af hvilke grunde?

06-09-2010 18:18 #10| 0
Pokernets ME vinder !

@Meincke
At vi er 200bb dybe, har intet imod at udnytte vi er i position med en stærk hånd.

06-09-2010 18:31 #11| 0
OP

@Walth
Interessant uddyb gerne. Hvordan vil du udnytte det?

Jeg hader bare mit liv når turn eller river slår og villain tager med random XxXs.

06-09-2010 18:44 #12| 0

Pre virker spewish, og vi har vel ikke nogen grund til at bidrage til psyko-dynamikken som spillet har artet sig...?

Når vi så alligevel vælger at tage kampen op med en handske som ofte flopper marginalt/semi-godt (som det sker her) og bliver i tvivl om, hvordan vi skal spille den mod en type, der bare barreller til max., synes jeg bare, at vi får understreget, at vi opsøger unødigt svære sits.

Som spillet:

Raise flop; vi har floppet nuts med vores hånd mod en villain, der elsker at gå i spasmer.

Raise turn; samme argumenter igen.

Betal river; men nu ikke med samme gode smag i munden - vi har dog 4. nuts mod en maniac, som jeg antager har en ret lav W$SD...

06-09-2010 18:45 #13| 0
Pokernets ME vinder !

Altså, jeg vil bare foretrække at flatte mod sådan en type her, fordi han skyder mange blanke turns, og måske comitter han sig med hænder som han ikke have fået ind på floppet. Har intet imod at holde hans range så bred som muligt i det her spot, netop fordi vi har position.

Jeg er med på det bliver små sticky når turn er en , men jeg tror der er langt mere value i at flatte mod sådan en type her.

06-09-2010 19:17 #14| 0

@walth - delvis enig, men villain har jo bare bevist, at han kan spazze ud i flere sammenhænge, og faktisk har han jo netop sløvet ned på farvede boards tidligere, så incitamentet for, at han skal begå større fejl med 3 eller 4 kort i farven på bordet, har vi umiddelbart ikke videre belæg for at antage...

06-09-2010 19:32 #15| 0
OP

@CHJ
Som jeg har medgivet er preflop for løst.

Ang. dine kommentarer til spillet, så kunne jeg godt tænke mig en uddybelse, hvis du gider? Specielt fordi du lægger vægt på at han har det med at gå i spasmer. Men altså har har jo fx før:

"Han er set i HU 3B pot (han er 3B'er) checke monotont bord, for at bette turn da han rammer TP og igen checke river på blank."

@walth
Hvad er din primære plan når turn blanker? Hvis call, hvad gør du så på river?

06-09-2010 19:41 #16| 0
Pokernets ME vinder !

@Meincke

Til turn udstik på en blank jammer jeg selvf.

06-09-2010 19:47 #17| 0

Jf. din beskrivelse af villain kan jeg aldrig se mig selv folde her. Ellers er der sagt nogle fornuftige ting om flop, turn og PF.

06-09-2010 20:01 #18| 0

@OP

Din range på turn kan jeg ikke kommentere på, jeg ved ikke hvor bredt du peeler 3bets og flop c-bets generelt, samt m hvilken type hænder. Men overvej hvor ofte villain har set dig calle 3bets, hvilke spots han har set dig calle ham ned. Er hans generelle opfattelse at du caller light, eller tænker han kun så dybt som: Ok, her kan jeg bluffe. Kan du så tilføje hvilke hænder han har set dig raise med (og har han været opmærksom på dette) så kan du nogenlunde simpelt regne ud, hvad villain tror om dig...

06-09-2010 20:04 #19| 0

@Meincke

Nu har du ikke anført stats på villain, hvis altså du spiller med dem og dette er faktisk en hånd, hvor stats (som ellers ret ofte bruges til at nit picke for meget) ville være virkeligt brugbare, men here goes:

Mod villain's range forventer jeg, at vi har masser af equity til at raise flop, og som vi har set ham spille tidligere, virker han som typen, der har svært ved at give op - denne type spiller begår ofte store fejl, hvis man presser dem til det, hvorfor raise flop umiddelbart virker som bedste option. Dette er naturligvis med tanke på, at få stakken ind, hvis han stritter imod. Desuden har han jo vist sig at være typen, der bare barreller videre, så hvad gør vi når turn er A, Q, J, 9 eller lignende (obv non-)?

Hvis vi kalder floppet med vores hånd, må det være fordi, vi er i tvivl om, hvorvidt vi er bedst. Når vi så forbedrer på turn, kan jeg godt se visse meritter for at flatte, men nu må vi antage at være bedst og vi skal ud i en meget avanceret variant, hvor villain stacker af ved at stikke en skæg ud igen i billetten.

Pointen er, at hvis vi raiser floppet og får dem ind, begår vi sjældent en stor fejl mod villain's perceived range, men mod en villain, der er så barrel-happy som tilfældet er her, risikerer vi at begå store/semi-store fejl på de dyre streets (både ved at folde og kalde), hvis han ikke sløver ned. Vær obs. på, at han én gang har taget tempoet ud af en pot på et monotont flop, men det er nok at strække den blot at tro, at det så er hans default linie på lignende flops.

FWIW: jo mere jeg kigger på håndens forløb, jo mere bliver jeg faktisk i tvivl om vi skal betale i billetten.

Disclaimer: dette svar står til revurdering, hvis der kommer stats på villain.

06-09-2010 22:01 #20| 0
OP

@CHJ
Tak for et godt svar, obv også til jer andre.

Jeg var lidt i tvivl om hvad han helt præcis havde af stats, da hånden ud spillede sig. Men over den sample på 600 hænder jeg har på ham, spiller han 28/22 med en 3B% på 20% fra SB og 14.5 generelt.

Jeg er i tvivl om hvordan har ser mine stats, men normalt spiller jeg noget 28/23 agtigt, såvidt jeg husker har jeg dog i denne session spillet noget 29/21 fwiw. Som sagt har jeg kaldt 3B light.

06-09-2010 22:17 #21| 0
OP

@walth
Hmm. Det er jo selvfølgelig altid dejligt at holde hans range så bred som muligt, men når vi jammer over ham på turn, er vores range for dette ikke væsentlig stærkere end linjen flopraise,jam? Hvis der var en som tog din linje mod mig og jeg sidder med QQ non-, så ville jeg virkelig sidde med en skidt fornemmelse?
Jeg tror jeg ville have det bedre med at betale på flopraise,jam linjen?

Flopraise jam giver ham også muligheden for at komme indover med diverse AsK,AsQ w/e? Mod disse vil det obv være bedre at komme ind på non-, men gør vi virkelig det?

Hvad raiser du btw floppet med?

06-09-2010 22:52 #22| 0
Pokernets ME vinder !

Kommer obv an på gameflow og dynamik, men ikke ret meget tbh

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar