Nl100, defend mod aggro fætter med sc, to hænder

#1| 0

Jeg har 226 hænder på denne meget aggro villain.
29/26/6,6
3b: 13%
Fold23b: 62%
steal:44
cbet flop:68 (15/22)
cbet turn: 83% (5/6)

Jeg har lige skiftet nick så villain har måske 50-100 hænder på mig. Ellers spiller jeg 20/16/3, foldto3B på 77%.

Normalt er det et muck med disse hænder, men mod denne type mener jeg at jeg vil være godt inde så længe jeg rammer et par, svagt draw med overs o.lign.
Jeg får to hænder i træk der er meget identiske mod samme villain.
Lad mig høre jeres input til andre linier i disse hænder.

Første hånd går således:

- sizuma sitting in seat 1 with €101.00 [Dealer]
- Villain sitting in seat 2 with €165.41
- playfactory sitting in seat 3 with €129.33
- Hero sitting in seat 4 with €122.02
- Try_Me_Conio sitting in seat 6 with €29.76

Villain posted the small blind - €0.50
playfactory posted the big blind - €1.00
** Dealing card to Hero: 10, 9
Hero raised - €3.00
Try_Me_Conio folded
sizuma folded
Villain raised - €10.50
playfactory folded
Hero called - €10.50
** Dealing the flop: 10, 4, K
Villain bet - €14.00
Hero raised - €64.00
Villain went all-in - €140.91
Hero went all-in - €47.52

Umiddelbart derefter sker dette:

- sizuma sitting in seat 1 with €100.00
- Villain sitting in seat 2 with €290.46
- playfactory sitting in seat 3 with €127.83
- Hero sitting in seat 4 with €100.00
- Try_Me_Conio sitting in seat 6 with €32.86 [Dealer]

sizuma posted the small blind - €0.50
Villain posted the big blind - €1.00
** Dealing card to Hero: 9 , 10
playfactory folded
Hero raised - €3.00
Try_Me_Conio folded
sizuma folded
Villain raised - €10.00
Hero called - €10.00
** Dealing the flop: 6, 8, 3
Villain bet - €13.00
Hero raised - €59.00
Villain raised - €128.00
Hero went all-in - €31.00





03-05-2010 00:15 #2| 0

Øhh. Vil foreslå at folde preflop. Tror hellere jeg vil calle hænder med top par potentiale mod denne gut, du får tit et draw eller 2nd pair. Ellers overvej at 4bet-bluffe ham, hvis du er træt af ham.

Et 4bet-bluff er meget profitabelt mod ham her, såfremt han kun kommer til midten med en normal 5-betting range (ca. AA, KK, QQ, AK) og han ikke justerer (endnu pga manglende dynamik)

Jeg er ikke meget for at calle 3bets med suitede connectors - deres værdi ligger jo primært i store implied odds ved relativt høj stack-to-pot-ratio, og det har man jo ikke i 3bettede pots.

Jeg synes bestemt heller ikke, at dit move i første hånd giver dig særlig god kredit i anden hånd, så timingen er uheldig imo.

Ligner spew overall.

03-05-2010 00:16 #3| 0

Jeg folder til 3 bet i både hånd 1 og 2.

9-10s er ikke så sjov at spille i en 3-bettet pot mod en udmærket spiller synes ikke at hans stats er så dårlige..

Synes heller ikke rigtig at jeg har lyst til at 4-bette preflop så kan ikke se andet end fold og vent på bedre spot.

Mvh Simon

03-05-2010 00:25 #4| 0

Jeg synes at du raiser så mærkeligt

Hånd 1 Villian byder 14 du siger 64 ?

Hånd 2 Villian byder 13 du siger 59 ?

3xhans raise max eller stakken fremover synes jeg

Mvh Simon

03-05-2010 00:28 #5| 0

Synes begge hænder virker som giga spew

03-05-2010 00:30 #6| 0

Spiller normalt Nl25, men kommer lige med mine tanker. Nu ved jeg ikke hvor ofte villian 3better fra blinds, men med mindre i har noget indbyrdes dynamik, så skal begge hænder foldes pre. Har han derimod 3bettet dig en del gange, tænker jeg at det kan være fint at polarisere sin 3bet calling samt 4bet range. Mod en fyr der 3better meget, kan det være profitabelt at kalde med hænder som 9Ts i position og 4bet bluffe med hænder der ikke er stærke nok at kalde med. Men som sagt, dette kræver at i har noget dynamik, ellers er det rent spew, hvilket ud fra din beskrivelse, er i dette tilfælde.

03-05-2010 00:43 #7| 0
OP

Forstår ikke I er så vilde med at folde. Denne gut er meget exploitable da han med at range på 13% putter minimum 25BB i potten med en range som KJ+, 77+, K9s+ osv.
Jeg er ikke vild med at 4b/folde med denne hånd da:

-jeg kender intet til villains 5b push range
-jeg har ikke blockers
-hvis jeg skulle gøre det på et senere tidspunkt med mere valide stats, så ville jeg vælge en hånd som havde mindre equity og en eller to blockers som f.eks. KT.

Jeg mener disse villains skal spilles håndt da de ellers vil køre jer over for fuld kraft. Jegmener faktisk begge flops er fint egnede til at c-bette i rr pot som 3better.

Hvis vi lavede den forudsæting at villain 3b hele 18%, så ville jeg mod en villain som altid c-better have EV på +7BB blot ved blindt at pushe any flop.
Denne villain er ikke så ekstrem, men her pusher jeg faktisk middle pair i hånd 1 og i hånd 2 har jeg gutter, overkort og bagdørs flush træk.
Jeg kan ikke selv lave beregningen, men jeg vil formode at disse push stadigvæk har en positiv EV.

03-05-2010 00:52 #8| 0

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 35.423% 34.93% 00.49% 93916129 1310984.00 { Td9d }
Hand 1: 64.577% 64.09% 00.49% 172293631 1310984.00 { 77+, A8s+, K9s+, QTs+, JTs, ATo+, KJo+ }

03-05-2010 00:55 #9| 0
Pokernets ME vinder !

wow.. Synes begge hænder er gigant spew.

Han 3better altså din UTG range i hånd 1, burde været et ret let muck. Især fordi han kun har 100 hænder på dig, så han kender dig ikke.

Hvorfor floater du ikke bare flop i hånd 2? Gutshot, backdoor fd og måske en T der er god mod 99 og random overs etc. Hvis du absolut skal lave ballade i den her hånd, vil jeg langt hellere calle flop og shippe turn når han better igen. Tvivler på du får ham af en hånd som AK her, især med din betsize, men det kan godt være jeg overvurderer en std. NL100 villain.

03-05-2010 00:58 #10| 0

Jeg synes ikke om det du har trods alt kun åbnet for 3BB i hver hånd så det koster dig 6BB at folde begge istedet for at opsøge varians for 2 BI synes at det er -EV og det er dyrt de gange det ikke lykkes.

Mvh Simon

03-05-2010 01:04 #11| 0
OP

-ST- ----->???? Jeg mener hele beregningen der inkluderer et estimat på hans 4b calling/push range.
Han kalder /pusher jo ikke hele sin range på floppet, så equitien er større end du der viser. Summen af de to viste equities er jo præcis 50% i gennemsnit pr. hånd.
Da villain derudover vil folde en del af hænderne som intet har ramt, så viser beregningen jo at det aldrig kan blive spew. Hvis det er noget, så er det marginalt.

Vi ved jo ikke hvorvidt villain adjuster til nye spillere o.lign. Du har ret i at min sizing ikke er entydig og det er bl.a. det som jeg er i tvivl om her.

03-05-2010 01:12 #12| 0
OP

@walth
Jeg deler dine tanker om hånd 2, det er bl.a. derfor jeg ønsker kommentarer. Min linie ser ikke stærk ud, men når denne aggro villain formodentlig better turn så har jeg ingen FE overhovedet.

03-05-2010 01:21 #13| 0

Jeg kan kun lave denne beregning han 3 better 13% mod din hånd.
Som walth skriver er det endda mod dit UTG raise i hånd 1.

Jeg ville hellere være den som 3 better med 10-9s i position det gør bare det hele lidt nemmere tro mig jeg har betalt lærepenge.

Mvh Simon

03-05-2010 01:45 #14| 0

Jeg er helt pas her også, hvordan er det her ikke bare gigant psycho spew? T9s når han 3better dit UTG open, det er altså begrænset hvor meget fedt du kan floppe her. Jeg folder i begge to også, og jeg ved ikke helt hvad er det for en dynamik du synes i har, eller i vil have siden du bare gerne vil amok spewe helt sindsyg høj-varians poker postflop. Det er sku sjældent du i 6-max ring games får brug for at have skabt den dynamik der, og især på lowstakes.

03-05-2010 01:48 #15| 0

@ ST

At 3-bette suitede connecters i position er generelt dårligt. Istvan var inde på noget af det. Suitede connecters spiller dårligt i 3-bettede pots.

Anyway.. Jeg synes ligesom Walth, at begge hænder er gigant spew. Vi repper røv og nøgler med de betsizes vi tager, og er bare crushed de gange vi kommer ind.
I øvrigt er jeg slet ikke enig i, at vi aldrig har FE på turn. At flatte flop og raise turn er über styrke på NL100, og især i 3-bettede pots. Kommer self an på turnkortet, og hans eventuelle turnbet.

Iøvrigt skal villain være virkelig dårlig før end, at vi har implied odds til at spille 10-9s i en 3-bettet pot 120xbb dybe.

03-05-2010 01:52 #16| 0

Bare begrænset hvor mange lowstakes villains der har noget der bare minder om en betfold turn range, så er det jo ligegyldigt om vi ser stærke ud :)

03-05-2010 02:02 #17| 0

@Dimensiom

Der er stor forskel på at kalde et 3 bet og lave et.

Eks. Din modstander åbner du 3 better i pos

1.Han folder

2.Han kalder og tjekker du c-better og tager potten.

3.Du har kontrol



03-05-2010 03:28 #18| 0

Post-flopkommentar siden alle de andre har handlet om preflop:

Hånd 1:
Ikke at raise her. Bare call, din 10er kan sagtens være god, og du laver den reelt om til et bluff.

Hånd 2:
Vil du raise, så gør det mindre. Ellers er det et oplagt float spot med 4 outs til nuts, bagdørsfarve og 2 overkort. Jeg tror bare jeg caller igen og gemmer bluffet til turn.

03-05-2010 09:12 #19| 0
OP

Well, det lader til at der er enighed om gigant spew. Det er muligvis også tilfældet i situationen er jeg ved at blive overbevist om.
Med mere dynamik og lidt andre positioner mener jeg hænderne er ok.
Tankerne bag dette move er dog ikke helt tilfældige. Jeg er inspireret af Ed Millers relativt nye bog specifikt rettet mod NL200, hvor han skriver følgende:

Another way to exploit your loose-aggressive opponent is to flat call
preflop with strong hands. This takes advantage of his loose 3-betting
by keeping him in the pot with a weak range. It also takes advantage
of his flop aggression. When he c-bets the flop with hands he’d
otherwise fold to a preflop 4-bet, you not only gain the money from
his bet, but you also may pot commit him. Remember, once he 3-bets
preflop and c-bets the flop, he’s already put in about a third of his
stack.
For example, say you open for $7 on the button with pocket aces,
and your opponent 3-bets to $22. His 3-betting range is the same approximately18 percent from above, and he folds to a 4-bet unless he
has TT+ and AK. If you flat call his 3-bet, he c-bets every flop, but he
only continues on with top pair or better, a decent flush draw, or an 8-
out straight draw.
In that case, 4-betting all-in with aces preflop yields you about $43
in equity, whereas flat calling him preflop then pushing any flop
yields you about $58.40. The latter is quite a bit more profitable.
You may be surprised how effective a strategy it can be to flat call
and push any flop against a loose-aggressive 3-bettor and c-bettor.
Say you have ace-queen in our same example. If you 4-bet all-in
preflop, your equity is about $5.20. If you push any flop on which you
have top pair or better, or an 8-out straight draw or a flush draw, but
otherwise fold to his c-bet, your equity is about –$1.60. Remember,
calling 3-bets purely to make a big hand is rarely profitable with
100bb stacks. Add gutshot straight draws to your flop pushing range,
and your equity goes up to $1.40. Add overcards and you’re up to
$10.80. But flat call preflop and push any flop and your equity is
$14.40.


Og senere bliver SC's nævnt:

If your opponent 3-bets strong hands, but also 3-bets light
frequently:
- Fold most stealing hands to the 3-bet.
- Look to play back sometimes to attack your opponent’s weak
range. How best to play back depends on your opponent’s
tendencies.
If your opponent 3-bets light frequently, and if called nearly
always follows up with a flop continuation bet:
- When your opponent continuation bets nearly every flop with
a weak 3-betting range, he’s just hanging money out to dry.
You know he has a weak range, and betting the flop doesn’t
imply that his range is any stronger than it was before the flop.
Therefore, tend to flat call the 3-bet with the intention of
shoving the flop any time you catch any piece of it. You’re
calling the 3-bet rather than 4-betting because you want your
opponent to put more money at risk before you drop the
hammer.
- Remember that you have to play very aggressively postflop. If
you flop a gutshot or anything stronger, generally you should
shove the flop. If you fail to challenge many pots aggressively,
you’ll be playing too close to a fit-or-fold strategy, and your
preflop calls will be unprofitable.
- Because you’re calling the 3-bet, choose hands that have
value. Suited connectors are good hands for making this play.
Lower offsuit two-gappers are no good.

03-05-2010 09:12 #20| 0
OP

slettet, se næste post

03-05-2010 10:49 #21| 0

@sakii
PF:
- Det er et ret begrænset antal hænder du baserer din vurdering af villans 3b-tendenser på, så med mindre du har set nogle af de hænder han har 3-bettet og har et read på hvordan han spiller disse, så vil jeg nok være lidt varsom med at konkluderer alt for meget ud fra stats alene, herunder calle så tyndt. Især da han 3b din åbning fra early, da det er meget forskelligt hvor meget agg. villans 3b-bluffer i de spots. Nogen gør det en del, da de umiddelbart forventer større respekt for deres 3bets i det spot, mens andre gør det ret begrænset, da de mere lægger vægt på at din åbningsrange her er stærkere.

Indtil jeg ved lidt mere om villan, vil jeg nok starte med at 4bet-bluffe ham med nogle block-hænder A10, KJ og lign. På de niveauer syntes jeg ofte det har større effekt mod folk med høj 3bet %, da en del villans har fundet ud af at 3b er godt, men ikke har justeret deres fold til 4B mv. til det.

Men jeg syntes ikke dine tanker er helt skæve, bla. har SASUKE også været inde på noget lign. i en af hans videoer på Pokeruni. Han caller en meget agg. villans 3b med en hånd som reelt ikke har værdi nok i sig selv, men med plan om at skubbe stort set any non A/K flop. Tanken bag var at:

- Han får lukket lidt for villans agg. spil
- Han får flere af villans penge ved at få hans CB med
- Han får langt oftere villan til at drysse de high cards som han er skidt inde mod (AK-AQ), hvilket han næppe gør mod et PF 4b.

Jeg ville dog personligt overveje at starte med at gøre det med en af de stærke hænder som også nævnes i den bog du henviser til:

1. Det burde give dig lidt større respekt når du efterfølgende laver movet som et semi-bluff.
2. Ofte får man som TAG rimelig solid respekt for de første 4bets i en session, hvorfor jeg ikke er så vild med at bruge AA-QQ til at lave det "første 4b" i en session

POSTFLOP:
Hånd 1:
Vil nok af flere grunde bare calle her:

1. Som caller af 3bet repper du generelt bare meget tyndt på et K-høj bord, da du må forventes at have ret få Kx i din callingrange og næppe raiser underpar. Tror derfor villan caller dig ret tyndt, da han forventer en stor del af din range er draws på det flop.

2. Ved at calle giver du ham godt nok outs til evt. overkort og holder hans QQ-JJ inde (spørgsmålet er så om han ville drysse disse alligevel), men omvendt giver du ham også muligheden for at bluffe igen på turn, hvilket jeg (på baggrund af punkt 1) forventer han gør ret liberalt

BTW så prøve at hold lidt øje med betsizing, en del villans har efterhånden tilpasset deres CB i 3b pots til omkring halv pot, hvilket de så holder sig til på unscary flops samt som bluff´s på lidt mere scary flops, men ser ret tit, at de så med en reel hånd på et lidt scary flop ikke kan lade være at skyde lidt højere (bare lige en sidebemærkning)

Hånd 2:
Hvis du skal fortsætte her, vil jeg nok vælge bare at tage en af:

- Du kan fortsat reppe rimelig bredt senere, da floppet er meget tørt og du har pos. = du kan fortsat få ham af overkort på turn eller river og han drysser næppe 99+ til dit raise
- Dog ikke helt enig med walth, tror nok en std. villan på nl100 lægger AK´ish her, men stadig....




03-05-2010 10:51 #23| 0
Pokernets ME vinder !

Ed Millers bog er vel skrevet for 3-4 år siden hvor gamesne var meget anderledes end i dag. Tror ikke på du får noget ud af at læse sådan en outdated bog.

03-05-2010 10:51 #22| 0

I begge hænder er preflop marginalt.

Hånd 1 postflop: jeg foretrækker nok at kalde flop og shove turn hvis villain er så aggressiv som det antydes. Pga bordets tekstur så kan jeg leve med at shove floppet, det havde dog været langt bedre hvis vi havde haft AT istedet for T9.

Hånd 2 postflop: mod en meget aggressiv villain er det IMHO standard at shove her. Mod mere passive villains så floater jeg floppet.

Jørn

03-05-2010 11:00 #24| 0

@walth
Er SASUKE også forældet :-) (læs ironi)

03-05-2010 11:04 #25| 0
Pokernets ME vinder !

Det er muligt det er ironi, men jeg kender absolut nottingham til sasukes spil, ej heller har jeg set hans videoer :)

03-05-2010 11:08 #26| 0

Fair nok.... sådan set heller ik fordi jeg er uenig med dig (som det fremgår af min første post)

03-05-2010 21:44 #27| 0
OP

@walth
Bogen jeg henviser til er mindre end 1 år gammel og er spefikt rettet mod lowstakes såsom Nl200 og behandler netop den stil som skal bruges til at slå de tighte spil med maks. 1-2 fisk ved bordet.

@alle
Gode indlæg der er kommet i denne tråd so far.
Jeg er blevet bekræftet i at linien bestemt har sin berettigelse under de rette betingelser.
Jeg vil efterfølgende vurdere at disse to situationer ikke var optimale qua positionerne og for lidt kendskab til villain. Derudover har jeg noteret mig, at floppet både rummer mulighed for float og skub og at begge disse løsninger skal overvejes grundigt.

03-05-2010 22:01 #28| 0

Marginalt at calle pre-flop i disse spots. Men Ok generelt at begynde at calle mere i pos med hænder som disse (du folder for meget til 3b og vil blive udnyttet af regs).

Post flop er det altså også nogle underlige bluff spots. Jeg tror ikke du får credit for en hånd i nogen af dem!

Hvad er det for hænder du mener, du repræsenterer?

Det er KTx i hånd 1 og du 4better vel KK og AK. Altså vil du sælge at du har KTs eller TT og ikke rigtigt andet?

Det er et raindbow flop i hånd 2, hvor du kunne slow play'e mange sets og nu raiser du stort mod en spiller der som regel selv ville have skudt turn? Hvorfor kommer du nu flyvende for nær stack? I øvrigt enige i at det er et helt oplagt float!

Vælg nogle bedre spots og bedre bet sizes til at bluffe - så du enten kan opgive eller komme fint ind, når han rykker AI på dig. Vælg også steder hvor du ærligt kan sige til dig selv at du ville raise en stor hånd 9 af 10 gange. Arbejde videre med dine tanker og de input du får - så skal du nok få ram på de 3bet sataner! :-) Ideen om at spille tilbage er jo rigtig nok !

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar