NL100 Capped range møder riverbet

#1| 0

Jeg har ikke siddet specielt lang tid ved bordet, og aldrig spillet spiller 5 før. Han har i perioden ved bordet ikke lavet noget vildt og voldsomt, men hans stats tyder på at han er en reg af en eller anden art. Ud fra stats til den lidt mere tighte side.

Spiller 10 har lige sat sig ved bordet og det er derfor hans første hånd. Det betyder også at jeg ikke har stats på ham endnu, jeg kan dog genkende hans nick og ved derfra at han er reg og jeg har spillet en del med ham. Desværre har jeg ingen hjælpende noter på ham. Han ved helt sikkert også at jeg er reg, men mere præcist hvordan han ser skal jeg ikke kunne sige. Statwise ser han mig nok som noget 24/20'ish.

Jeg vælger at checke floppet, ud fra den betragtning af at jeg på floppet ikke har direkte nok FE til at det bliver profitabelt positionerne taget i betragtning. Derudover føler jeg heller ikke at jeg har så mange barrel options efterfølgende, og mine cojones er i momentet ikke til at skyde 3 streets. Den er dog close imo, så I må gerne knytte en kommentar til floppet også.

På turn klonker vi, men facer samtidig også et bet af betydelig karakter og derudover er det ind i to mand, hvis ranges dog er capped væsentligt. Da det er en relativt begrænset mængde af hænder som slår os, han kan måske gøre det med værre og fordi jeg ikke forventer han går amok på river umiddelbart betaler jeg.

Han better nu river og jeg kan ikke lide situationen. Vi har obv en bluff-catcher, og vores range er skewed rigtig meget mod Ax. Vi er bagud til 6 kombier af AJ, 3 x 99 og 1x44. (JJ kan måske ikke udelukkes helt, men umiddelbart forventer jeg at han squeezer den pre, men har desværre ikke stats).

Vi skal være gode ~ 30% af gangene, dvs jeg skal finde lidt over 4,28 kombier af bluffs. Hvilket jeg er i tvivl om jeg kan, mod en reg på nl100?

Det er obv ret spiller betonet, men hvad ville I som std gøre?

Hand Information
, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($108.13)
Seat 2: Hero ($100)
Seat 5: Player 5 ($173.85)
Seat 6: Player 6 ($92) Dealer
Seat 9: Player 9 ($79) Small Blind
Seat 10: Player 10 ($100) Big Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 1: FOLD
Hero: RAISE $3
Player 5: CALL $3
Player 6: FOLD
Player 9: FOLD
Player 10: CALL $2

Flop(Pot: $9.5)


Player 10: CHECK
Hero: CHECK
Player 5: CHECK

Turn(Pot: $9.5)


Player 10: BET $7
Hero: CALL $7
Player 5: FOLD

River(Pot: $23.5)


Player 10: BET $17.5
Hero: ?

[replay]5841[/replay]

Redigeret af Meincke d. 06-11-2011 21:21
06-11-2011 22:59 #2| 0

Call, og jeg synes ikke den er close. Villain har masser mulige hænder, du slår. KQ, KT, QT, 78s, Axs og XhXh, hvoraf mange dog skal discountes men ingen kan imo udelukkes helt. Desuden er der mulighed for at han squeezer AJ preflop.

Mht flop cbetter jeg. Jeg synes vi har OK equity med to overs, og vi samler equity op på 8, T og K turn, hvilket giver os mulighed for at barrelle. Som du selv nævner, så er det dog et spot, hvor den skal have 3 tønder og i hvert fald ikke 2. Den får dog kun 1 herfra, hvis turn er dårlig.
Vi har masser andre hænder i vores range, vi check/folder på dette flop. 22-88, Axs osv.
Jeg er dog enig i, at flop kan diskuteres, og jeg føler mig ikke overbevist om, at cbet nødvendigvis er rigtigt.

07-11-2011 00:04 #3| 0

Tror ikke på han bluffer nok til call er +EV.

Det er let at finde +4 kombier bluffs han kan have. Det er bare ikke
så afgørende hvad han kan skyde turn med.

Selvom din range er capped er du så Ax tung, at han skal ud i et level for at
tro på du folder toppar.

Villain har sikkert dårlige erfaringer med at skyde regs af toppar, som har
en capped range på et drawy board i en kun 23.5bbs pot.

Et call her skal bruge argumenter, som vi kan ikke fold toppen af vores range af
frygt for at blive exploited. Det kræver så at villain er dygtig ned hensyn til river frekvenser.

FOLD


Jeg C-better flop.

Redigeret af Suffer Well d. 07-11-2011 00:25
07-11-2011 00:33 #4| 0

Meh, er sgu lidt splittet.

Det virker umiddelbart som et rigtig skidt bluffspot fordi du ofte har Ax og næsten ingen forventer folk folder TP her. Specielt fordi størstedelen af dine Ax er +AQ.

Vi er dog ikke bagud til særlig mange combos, tror ikke folk som standard flatter AJo pre, hvorimod AJs virker standard nok. Det er nærmest kun 99, AJ og A9s vi er bagud til, det er ikke ret mange combos når vi kan discount langt de fleste AJ imo. Der er nok også chance for han VB'er samme hånd, men combo-wise er der ikke synderligt mange af dem tilbage, og hvis han også squeezer dem nogle gange er der så få at det ikke har nogen særlig stor betydning

Jeg tror godt vi kan snige et fold frem, men tror sgu den er ret close. Forventer som nævnt bare ikke at en nogenlunde kompetent villain bluffer i det her spot, fordi det virker suicidal. Det er selvfølgelig et fremragende bluffspot hvis vi folder AQ her, men det er underordnet når ingen forventer det :-)

Flop c-bet er nok close mellem check og bet, det afhænger lidt af hvor stram jeg mener villains flattingranges er - hælder dog nok til c-bet

Redigeret af n1co18 d. 07-11-2011 00:34
07-11-2011 03:15 #5| 0
OP

@rask
Jeg er enig i hvad du skriver, bortset fra at du glemmer at min range er vægtet virkelig meget mod Ax. Så ligesom de to andre også kommer ind på, så er det mere et spørgsmål om han forventer jeg kan folde Ax end om han har nok kombier han kan bluffe.

@Alle
Der bliver hældt til et c-bet på floppet. Hvordan planlægger I jeres videre færd i hånden når I c-better?
rAsken nævner at bette 8,T,K foruden Q og A, som de kort han better videre på. Dette var præcis de samme kort, som jeg selv havde i tankerne at følge op på, hvis det var.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar