NL100 Bvb QQ møder turnraise på scaryboard

#1| 0

Villain i hånden har jeg ikke spillet med før i dag. Han må være en ny reg, og so far har han spillet 25/21 med en overall 3B% op 9. Han har dog foldet til alle steals i BB so far og dermed ikke set 3B'e fra BB.
Eller har han endnu ikke foldet til c-bets på hverken flop eller turn endnu. Sample på hhv 3 og 2.

Hvad gør PN i spottet, og hvad hvis vi selv havde Q?

Som altid er hele linjen åben for kommentarer.

Hand Information
, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($143.04)
Seat 2: Player 2 ($115.96) Dealer
Seat 3: Hero ($100.5) Small Blind
Seat 6: Player 6 ($237.29) Big Blind
Seat 8: Player 8 ($102.5)
Seat 10: Player 10 ($74.63)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 8: FOLD
Player 10: FOLD
Player 1: FOLD
Player 2: FOLD
Hero: RAISE $4
Player 6: CALL $3

Flop(Pot: $8.5)


Hero: BET $6
Player 6: CALL $6

Turn(Pot: $20.5)


Hero: BET $14
Player 6: RAISE $38
Hero: Hero?

[replay]6039[/replay]

11-11-2011 00:18 #2| 0

Jeg folder. Alt completer på turn, og jeg regner ikke med, en ukendt reg floater floppet for at lave ballade på turn på sådan et board der. Med Qs har jeg sværere ved at mucke, men jeg tror, det stadig skal gøres.

11-11-2011 08:32 #3| 1

Poker prince siger det meget godt. Du skal forvente han kan floate floppet, ellers skal han kunne lave 66/8x type hænder om til et bluff, tror ikke det sker ofte nok til at gøre et shove / call profitabelt, hvilket også ud fra villians synspunkt gør det til et godt bluffspot med 8x

Q gør imo ingen forskel

Redigeret af rune0714 d. 11-11-2011 08:32
11-11-2011 08:41 #4| 0

Enig i fold turn. Better dog turn 15-16$ i stedet

Og selvfølgelig gør Q en forskel - villain har lidt færre flushcombos + vi har mere equity mod T9, sets(2par) og nogle af hans få semi-bluffs.

Redigeret af n1co18 d. 11-11-2011 08:43
11-11-2011 12:48 #5| 0
OP

Jeg kom aktuelt lidt ned i den anden grøft, og tænkte dette var et fint spot for ham at kalde med de flushes han måtte have tilbage(han raiser nok med en eller anden frekvens), og samtidig forventede jeg ikke han ville raise sets,2 par i spottet. Mit største problem imo er obv at dette er en antagelse jeg ikke ved om holder, og så ved jeg ikke hvor light han peeler preflop. Så han kan sidde med en del Ax

Derudover så er folk meget floatliderlige i BvB er min erfaring.

@n1co18
Forventer du virkelig han raiser så bredt på turn?
Kalder du turn med Q og hvad er planen for river?

11-11-2011 15:52 #6| 0

Jeg er helt enig i at sets og 2par caller turn vs bet oftest, men villain er unknown regular på nl 100, så vi kan ikke direkte discount dem fuldstændig. Hans sizing kunne også godt ligne et tyndt value-raise/protection-agtig halløj.

Det er ikke et spot du ret ofte vil blive raiset i på turn, så hans range er i forvejen rigtig smal. Hvis vi har QsQx er det svært for ham at have ret mange flushcombos vi:

1) Blocker for Q flushes
2) Nogle FDs er combodraws på flop, og derfor raiser nok oftest
3) A-høj FDs flatter nok oftest flop, men vil nok stadig raise med en vis frekvens
4) Klonket flushes vil nok også flatte en rimelig stor % del af tiden på turn os


Lægger man alt det sammen, er vi ude i at han har utroligt få flushes, men det vil stadig ikke være en super lille %-del af hans samlet raising-range på turn, fordi den i forvejen er så smal. Som sagt mener jeg ikke vi kan discount sets og 2par helt, selvom de er ret unlikely lige som flushes, men fordi hans range for at raise turn der så smal (gentager mig selv ofte her) er det stadig en betydelig %-del. Derudover kan han have floatet en del på flop som semi-bluffer turn, da folk floater rigtig light sb vs bb. F.eks er AT/A9 med på siden er gode kandiater til nogle af de hænder han kan semibluff-raise turn med.

Derfor hælder jeg nok en anelse til at call turn med QQx, når vi får pot odds 1:4 (hvilket gør at hvis vi ved han har 2par skal vi call, og vi har meget tæt på den nødvendige equity mod sets som er 23%, vi skal bruge 25%) mod T9 taber vi heller ikke ret mange penge, så det er kun flushes vi er crushed af. Så det væsentlige er egentlig, at vi ikke er langt fra den equity vi skal bruge mod hans valuehænder, hvilket gør at hans semi-bluffs som vi crusher opvejer det. OG! jeg er helt med på han har få semi bluffs, men han har også få valuehænder, så den går vist lige op

Vi har egentlig også et par rimelig lette river decisions. Kommer der en spar, kan vi roligt c/f, fordi straights, sets, 2par og lavere flush checker bag, så han kan nærmest kun have Ks+ når han better.

Vil nok c/f alle rivers, pånær Q hvis han better en sizing nok til jeg mener han kan VB ringere. Tror også hvis han har semi bluffed turn med noget equity, så sløver han nok også ned en del af tiden og bliver mere vægtet mod valuehænder. Det er heller ikke et spot vi skal frygte at vi bliver exploitet i. Vi kan selvfølgelig godt call river light, hvis vi har grund til at tro han kan afvige fra en masse ting.

Men hvis i som udgangspunkt synes det er let fold med QsQx på turn, med super odds og decent equity, så tror jeg i skal til at finde nogle flere turn spots i kan semi-bluff raise i mod nogenlunde kompetente regulars. Folder vi QsQx her er det noget nær +85% vi bet-folder og ved selvfølgelig godt balance ikke er super relevant altid, men interessant nok at reflektere over.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar