NL100 - bundset på vådt board OOP

#1| 0

Er ret ny til cash, vil gerne høre andres meninger om hvordan linjen bør tages i denne hånd. Ingen reads på villains.


PokerStars Game #59655489403: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 2011/03/23 9:22:27 CET [2011/03/23 4:22:27 ET]
Table 'Reseda VII' 6-max Seat #3 is the button
Seat 1: cracksito ($159.70 in chips)
Seat 2: rid0nkeykong ($139.25 in chips)
Seat 3: redargoe ($339.90 in chips)
Seat 4: XwhutevaX ($100 in chips)
Seat 5: HERO ($96 in chips)
Seat 6: Apt555 ($109.25 in chips)
XwhutevaX: posts small blind $0.50
HERO: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [6 6]
Apt555: folds
cracksito: folds
rid0nkeykong: raises $2 to $3
redargoe: calls $3
XwhutevaX: folds
HERO: calls $2
*** FLOP *** 9 A 6
HERO: checks
rid0nkeykong: bets $7
redargoe: raises $14 to $21
HERO ?

23-03-2011 10:29 #2| 0

Start med at give dit bud på villains range, input det i pokerstove vs din hånd og så har du sådan set resultatet...

post det her. Hvis din range er off, kan folk rette den til...

23-03-2011 10:48 #3| 0

Imo bør du folde preflop hvis du ikke slikker dig om munden til dette flop og insta kaster dine penge mod midten.

ridOnkeykongs range er helt utrolig bred i dette spot må man gå ud fra, og redargoe har ligeledes en meget bred range indeholdene alle ax, alle flush draws osv. Tvivler meget på at han skulle have en hånd som 99, da han alt andet lige burde repoppe den preflop på knappen, jeg kan dog tage fejl.

Reraise uden at tænke videre over det. Er du slået reloader du og glæder dig over at du spillede hånden godt.

23-03-2011 11:03 #4| 0

Hvilket flop leder du efter, hvis ikke dette ?
Enig med morjen, ikk' så megen snakken, ind med stakken!

23-03-2011 11:13 #5| 0
OP

@ morjen + Kyung
Jeg slikker mig skam også om munden ved dette flop, og leder ikke efter et bedre.
Det jeg leder efter er nogle kompetente forslag til hvordan jeg får max value ud af den - om der er andre forslag end bare "stakken til midten" givet hvordan hånden udspiller sig

23-03-2011 11:14 #6| 0

Hvis du er i tvivl her og du siger du er ret ny til cash, kunne det mon ikke være en idé at spille et lavere limit, evt. få en coach?

23-03-2011 11:42 #7| 0

Lad os nu lige droppe alle oneliners og svinere engang. Selvom det er et relativt std. spot, så lad os da lave det til en analysetråd i stedet for at lukke galde ud.

Readless, så er det et raise hver gang. Imo er der 2 muligheder jeg vælger imellem. enten et mindre raise, så Villain kommer ind over med den fejlagtige tro han har FE. Det bliver nok noget raise til 48-50 stykker. Alternativet er bare at smide stakken til midten, hvilket primært er relevant på våde boards som disse, hvor vi kan gøre det samme med en meget bred range, og han derfor typisk betaler light.

Ændrer den optimale linie sig, hvis Villains er Nit, TAG, LAG, LP?

Kan call være optimalt, hvis Villain 1 ikke tænker over hvor stærke vi ser ud, og bare tyrer stakken til midten?

PS. Det er forbudt at sidde med under 100 BB's ved et cashgamebord, medmindre det er en del af din strategi... Og hvis du har opfundet en 96 BB strategi, så lytter jeg gerne ;)

MVH Skod

23-03-2011 11:52 #8| 0

lol. Tag nu lige en slapper med de der "fold-PF-hvis-du-ikke-ved-hvad-du-vil-gøre-her"-comments. Hvorfor skal man altid sige B, når man har sagt A? Ja, jeg vil selvfølgelig også til midten her, men kan I ikke forsøge at forklare manden hvorfor?

@OP:

Overvej at donkleade floppet. Det bringer dig i en langt bedre position og holder din range bred. Det er selvfølgelig ikke vildt ofte, redargoe raiser IR's cbet, men det sker. Og i de tilfælde er det grimt at skulle være ham, der check/3better stacken. Du skriger virkelig styrke. Hvad er den dårligste hånd, du gør det med?

Ved at leade kan du også langt nemmere sætte IR i et grimt spot, har han Ax. Hvad skal han eksempelvis gøre med AK? Han kommer i hvert fald ikke fra den. Og måske raiser han den. Når du 3bet-shover her bør han nok folde TPTK og dårligere made hands. Hans callingrange bør være sindssygt snæver.

Når du leader skal det i øvrigt være med planen om at 3bette resten ind, hvis en af dem raiser. Du balancerer også fint på den måde, da du kan godt det samme med 87.

I øvrigt skal du ikke være bange for at miste et cbet, da villain næppe cbetter noget, han alligevel ikke giver dig action med, hvis du leader. Og det, han fortsætter med, raiser han - som nævnt - ofte.

Nå, som spillet...

Stacken skal ind. Et call bliver grimt, da der kan falde mange turnkort, der enten fungerer som actionkillers eller scarecards for dig. Nu må du bare reppe stærkt og håbe, de ikke kan komme væk fra AK o.lign.

23-03-2011 12:19 #9| 0

@Filskov
Nu du er ny, synes jeg det er bedre hvis du kommer med noget historie hvad du har lavet før Sit n go? tours?, måske man kan hjælpe dig (udover hånden) med at komme i gang med cash, tror udmiddelbart du vil gå broke hvis du fortsætter..
Synes iø også skod og poker prince i burde nævne dette da manden er ny til cashgame og han ikke skal få den opfattelse at man kan gå direkte ind i cashgame fra evt. tours og vinde...

23-03-2011 12:35 #10| 0

Jeg må faktisk indrømme, at jeg synes det spicey at kalde her - netop i håb om at V1 kommer over toppen. Fisk kan finde på at kalde her med flush drw, og har V1 ikke et specielt godt read heller på hero, kan man håbe at han kommer over toppen med netop AK.

Redargoe (V2) sidder med solid stake. Og han må spille ok (eller være på en heater), plus han nok også er ret aggro.

Lad os antager at V1 er okay tænkende og smider. Det må være enten eller for ham ved 3. persons flat call. Og så må vi håbe at V2 skyder igen turn i pos, og vi så må kommer over toppen. Vi er enige om at vi synes rigtig godt om floppen. Og skulle han have fx 99. Ok, så det bare en cooler.

Jeg synes vi repper ret stærkt netop ved at komme ove bet, raise - og så kommer vi med raise/all in.

Jeg hælder til en tricky løsning. Og håber selvfølgelig at se V1 skubbe. Det klart at en klør turn kan dræbe lidt action, men den chance er jeg villig til at tage. Der da stadig er flertal af kort der gerne må falde.

23-03-2011 13:06 #11| 0
OP

tak for svar @ skod - poker prince og toffees.. Det var netop disse svar jeg håbede på at få, hvor der blev gjort sig tanker om forskellige scenarier - ty :)

@ krypto, jeg ser ikke hvordan det kan være relevant for hånden hvad jeg har lavet tidligere? lol. Yderligere er ny til cash og "nu du er ny" to forskellige ting :)

23-03-2011 17:20 #12| 0

Aaaaalt for mange argumentløse antagelser so far; altså hvorfra stammer følgende postulater:

"Redargoe (V2) sidder med solid stake. Og han må spille ok (eller være på en heater), plus han nok også er ret aggro."

"ridOnkeykongs range er helt utrolig bred i dette spot må man gå ud fra, og redargoe har ligeledes en meget bred range indeholdene alle ax, alle flush draws osv. Tvivler meget på at han skulle have en hånd som 99, da han alt andet lige burde repoppe den preflop på knappen, jeg kan dog tage fejl."

"Overvej at donkleade floppet. Det bringer dig i en langt bedre position og holder din range bred. Det er selvfølgelig ikke vildt ofte, redargoe raiser IR's cbet, men det sker."

@OP

Readless er jeg nok også mest tilbøjelig til at stille stakittet ind - havde vi haft en spewtard-read på villain/villains, kan det sagtens være bedre at flatte, og stack size passer faktisk fint til dette.

23-03-2011 17:46 #13| 0

CoolHandJake... Nu skriver Op at han ikke har nogle reads. Så at kalde det argunemtløse antagelser. Ja, det kan du i så fald have ret i, altså når netop OP siger han ikke har nogle specifike reads.

Min antagelser er, at i hånden raiser han (V2) fra $7 til $21 og sidder med $339 - så må man gå udfra han spiller friskt til. Og så har jeg svært ved at se ham slowe down på turn.

Netop derfor jeg mener vi ser alt, alt for stærke ud ved at smide staken ind her. Jeg synes bedre om at trappe her. For hvad sætter du Hero på her der kommer ind over som 3 person i V1 og V2 øjne, CHJ? Og jeg tviver på Hero har spillet så løst at han ikke blive sat på hvad han er - om ikke andet i hvert fald minimum 2 par.

Filskov, får vi resultatet senere? Ser frem til hvordan hånden egentlig forløb. :)

24-03-2011 13:45 #14| 0

Seat 1: poltrancas ($27.55 in chips)
Seat 2: JAVIMARCOSSS ($72.75 in chips)
Seat 3: Hero ($96.50 in chips)
Seat 7: omafiozos ($74 in chips)
Seat 10: Needlecisco ($100 in chips)

Hero posts small blind ($0.50), omafiozos posts big blind ($1),

PRE-FLOP
Needlecisco raises to $2.50, poltrancas folds, JAVIMARCOSSS calls $2.50, Hero calls $2.50, omafiozos folds.

FLOP [board cards: 3,9,5 ]
Hero checks, Needlecisco bets $4.50, JAVIMARCOSSS raises to $9, MonarZ88 calls $9, Needlecisco folds.

TURN [board cards: 3,9,5,Q ]
Hero checks, JAVIMARCOSSS bets $14, Hero raises to $85 and is all-in, JAVIMARCOSSS calls $61.25 and is all-in.

RIVER [board cards: 3,9,5,Q,J ]


SHOWDOWN
Hero shows [ 9,9 ]
JAVIMARCOSSS shows [ A,Q ]
Hero wins $150.50.

En hånd fra i dag, lidt i stil med overstående. Jeg giver V2 mulighed for at "spasse" ud. Det viser sig så faktisk han er ude i et bluff, men samler noget op på turn, hvor så han får fanget sig selv.

Igen. Hvis open raiser har noget, skal vi nok få på nakken her, eller som minimum et call. Nu er det her board så dog også ret så tørt må man sige, men synes alligevel der er lidt ligheder med OP hånd.

24-03-2011 14:19 #15| 0

Udover at begge hænder er 3-vejs til floppet, Hero flopper set og IR c-better, er der ingen nævneværdige lighedspunkter i de to hænder.

24-03-2011 14:20 #16| 0

@ Toffees - Forskellen er at du rammer topset på et tørt bord, hvor OP jo har ramt bundset på et combodraw board.

I selve hånden, hader jeg lidt begge situationer. For hvis vi reraiser, så ser vi monster stærke ud, og hvis vi flatter, så giver vi 1-2 frikort til draws grundet vores pos.

Derfor tror jeg bare jeg reraiser flop, for at charge draws før de rammer, og vi kan sidde og være bitre.

Men ja, det ser monster stærkt ud, men so be it.

24-03-2011 16:17 #17| 0

Din hånd 2 har flere uligheder end ligheder med OP hånden.

intet ligeså åbenlyst str8 draw - der skal være spillet connectors med gap.

Intet flushdraw.

Vigtigst af alt. Intet moneycard i form af toppar (A / K / Q).

Du har nuts på et ufarligt board, som højst sandsynligt ikke har ramt nogen.


Mhs til om du skal raise i OP eller bare flatte for at få "keykong" til at komme ind over, synes jeg er svært at sige.

Som standard ligger jeg pengene til midten i det her spot.

Såfremt du ikke er rendt ind i et setup ala 99 / AA, så har du spillet hånden protabelt uanset om de kalder eller folder. 2$ investeret for at vinde 37$ hvis de folder må siges at være et win med lavt par.

Hvad endte OP hånden med?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar