NL100 Bundset monotont bord 4-vejs

#1| 0

likeabeer er en nittish reg, der kun åbner 8% UTG og cbetter normalt 66% af tiden. De andre to er halv-dårlige på grænsen til dårlige spillere som generelt spiller for mange hænder. Hvad gør vi i spottet og ændrer det noget hvis at likeabeer i stedet spillede var en mere løs TAG eller en LAG?

Seat 3: Tinka62 ( $44.00 USD )
Seat 5: matthi28 ( $90.78 USD )
Seat 6: likeabeer_9 ( $106.05 USD )
Seat 7: Hero ( $133.02 USD )
Seat 8: JCarax87 ( $216.46 USD )
Tinka62 posts small blind [$0.50 USD].
matthi28 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 4 4 ]
likeabeer_9 raises [$3.00 USD]
Hero calls [$3.00 USD]
JCarax87 calls [$3.00 USD]
Tinka62 folds
matthi28 calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ T, 5, 4 ] Pot: 12.5
matthi28 checks
likeabeer_9 bets [$9.00 USD]
Hero?

20-07-2011 13:53 #2| 3

Med så lidt han raiser utg og cber er vi nød til at raise her. 8% utg range er ikk særligt meget, og ofte store hænder som JJ+ AK/AQ. nogen gange vel også TT. Jeg raiser flop og vil ikk have noget i mod at komme ind da jeg forventer han også stacker af med AxAh KhKx Muligvis også AhKx. Måske også andre overpairs uden hjerter. Også er der de gange han har lavet sjovt og raised Axs.

28-07-2011 11:53 #3| 0
OP

Bump.

28-07-2011 12:05 #4| 1

Raise og kom ind.

Lad os starte med at udelukke at folde på floppet, da du har et set.
Herefter skal vi vurdere, hvad vi synes bedst om på floppet. Er det at calle og reevaluere turn eller at raise og få det ind.
Og jeg mener ikke, der kan være nogen tvivl om, at det er bedst at få pengene ind, selvom vi er 4 mand til floppet.
Ved at calle kan vi ende med at se verdens klammeste hjerter på bordet på turn, samt vi kan risikere at være 4 mand på turn, når hjerteren falder.
Derudover kan vi ved at komme over toppen og ind sagtens få et call fra hænder som AKo (med en enkelt hjerter) AQo (med en enkelt hjerter) og måske endda AA (uden hjerter). Derudover kan vi også være så heldige, at der er 2 personer, som har ramt flush, som ryger ind sammen med os, eller at der er en med flush og en med AA (med en hjerter).

Og selv hvis vi kommer all in mod en enkelt spiller, som har ramt flushen, så har vi stadigvæk 34% chance for at vinde hånden.

Redigeret af Foeller d. 28-07-2011 12:16
28-07-2011 12:17 #5| 0

Hvilke fordelagtige situationer mener du vi kan komme i ved at flatte?

31-07-2011 22:31 #6| 0
OP

Lader til at hånden er ved at gå i glemmebogen her, ellers også er alle bare enige om at raise er den fedeste option, hvilket jeg bestemt ikke er overbevist om at det er.

Som jeg ser det er flat superior, fordi vi holder den del af villains range inde som vi har crushed og på ikke- kan vi sikkert få mere value ud af dem. Når vi raiser kommer vi cirka ind fifty-fifty mod villains range. Forventer at han er tænkende nok til at han godt kan se at et par sorte esser næppe er gode i spottet. Derudover så lukker vi reelt set de to donks ude af potten med deres mere spekulative hænder som de kunne finde på at kalde/raise med. Har de ramt floppet i røven kommer de ikke væk lige meget, hvad vi gør. Det kan så bliver klamt når der falder en på turn, men det må vi tage med og det sker alligevel kun ca. 1/5 af tiden.

Enige?

01-08-2011 01:09 #7| 1

Som jeg ser det, går din tankegang mere på hvordan du holder potten nede og undgår at tabe en stor pot, i stedet for at tage den ned/komme ind mens du er stærkest. Du er nød til at raise, da du giver alt for god value 4-vejs, ved at behandle din hånd som en bluffcatcher, fordi du har en idé om at du runner dårligt.(?) Du skal ikke være bange for at skræmme nogen ud på så vådt et board, sidder de hver med to sorte paints er det bare hvad det er. De få ringe hænder du ikke mener poster penge i dit raise, betaler heller ikke på turn og river, medmindre du giver dem odds til det, hvilket du gør med din aktuelle linie.

Du skal over toppen 10/10 gange, da du vel har interesse i at spille en stor pot med så stærk en hånd. Et call er for mig værre end et fold, der også ville være helt væk.

Er mega træt, så det blev ret skidt stillet op. Håber dog du fanger essensen, altså at bygge potten op når du er stærk, i stedet for at håbe de har fanget en lille bid af floppet, en bid som de improver på turn, men stadig ikke nok til at have dig slået??? Helt skidt, eneste muligvis fornuftige tanke bag et call er at repræsentere et draw, og så håbe en anden kommer over toppen, hvilket også er risky og ret skidt.

Tag kontrollen i stedet.

01-08-2011 12:09 #8| 0
OP

Mine tanker går på ingen måder på, hvordan jeg holder potten nede og dermed kan undgå at tabe en stor pot. Mine tanker går på, hvordan jeg optimerer value i spottet.

Jeg er helt klar over at det nok altid vil være +EV bare at shippe $$$ ind, og så tage den derfra. Men det betyder ikke at det er den bedste option.

UTG better ikke uden at have et eller andet. Når vi raiser vil det være min vurdering at vi hovedsagligt folder sorte overpar + svagere draws ala AxQ-lignende hænder ud + måske nogle svagere overpar med en hjerter på siden. Modsat fortsætter han med Flushes + Sets + OP's med stor h på siden + Ax hænder og måske noget AxK-lignende. Mod denne range kommer vi ind ca. 50 vs. 50. Så vi tjener vores penge hovedsagligt når vi får de andre til at folde. Samtidig ved at raise, så lukker vi reelt set de andre to ude af potten, pånær når de har os nede i sækken eller i hvert fald har fin equity.

Hvis vi derimod flatter holder vi UTG's range bredere. Værd er det at bemærke at den range som vi holder inde består af en %-vis fin mængde sorte overpar. Imo er det slet ikke utænkeligt at vi kan få et street value mere fra dem på ikke- turns. Når han better ikke- turns kan vi raise AI her. Hvor light han betaler kan jeg ikke svare på, men vi kommer helt fint ind er jeg overbevist om. Derudover så ved at flatte giver vi de to semi-dårlige spillere muligheden for at være med i potten med hænder som vi ved raise havde lukket ud, og som vi har nede i sækken. Raiser en af dem AI har kommer vi selvfølgelig ind hver dag.

Det bliver selvfølgelig irriterende når at turn viser en ..

I øvrigt er det HELT væk at sige at call er værre end et fold på floppet, det bliver det ALDRIG.

01-08-2011 12:18 #9| 0

Du bliver nød til at raise med en bag dig, hvis du har et rigtigt read på de andre, at de er semi-dårlige kommer de ind med overpar med

01-08-2011 14:31 #10| 0

Helt standard flopcall.

01-08-2011 14:53 #11| 0

Jeg forstår ikke de første kommentarer, kan meget bedre lide at kalde floppet. Raise og turn din hånd face up, du bluffer aldrig i det her spot med to løse semi-donks i potten. Falder en på turn, kan vi folde.

01-08-2011 16:14 #12| 0

ingen grund til at bluffe. bare call og se hvad der sker. Vi får en stor del af de hænder vi kan få value fra til at folde ved at raise og mellemmanden skulle også gerne have en chance for at spille hvis han har ramt.

Linjen i den her hånd hvis der forsættes med at blive barreled er c/c turn og river, eller bet/bet, hvis der checkes til dig.

Synes der er halvringe at raise den i spottet. Et raise virker superstærk på det board.

01-08-2011 17:04 #13| 0

En fordel ved call kunne også være at de to sidste også callede/reraisede, hvis de som nævnt godt kan lide at spille mange hænder.

01-08-2011 17:07 #14| 0

Hvorfor er I så ivrige efter at disguise hånden 4-vejs på et super vådt board? Som jeg ser det, kommer vi med en så passiv linie kun til at spille en stor pot, hvis vi bliver slået på turn eller river.

01-08-2011 18:08 #15| 0

Hvis vi flatter er potten 30 på turn, +9 pr ekstra caller, vi kan sagtens spille for stacks alligevel. Havde vi været hu i potten, havde jeg været mere varm på et raise(fordi jeg også kan have bluffs her), men 4vejs viser vi enorm styrke, og får dem til at folde en kæmpe del af den range, vi vil have value fra. Jeg raiser 0% af mine hænder i dette spot.

01-08-2011 19:56 #16| 1

Raise og få det ind. Den er helt standard imo

01-08-2011 20:05 #17| 2

Efter den flotte analyse vil jeg gerne have lov at trække min kommentar tilbage.

02-08-2011 23:42 #18| 0
MilasJ skrev:
Hvis vi flatter er potten 30 på turn, +9 pr ekstra caller, vi kan sagtens spille for stacks alligevel. Havde vi været hu i potten, havde jeg været mere varm på et raise(fordi jeg også kan have bluffs her), men 4vejs viser vi enorm styrke, og får dem til at folde en kæmpe del af den range, vi vil have value fra. Jeg raiser 0% af mine hænder i dette spot.


Spørgsmålet er, om du nogensinde kommer til at spille om andre stacks end din egen, hvis du lader dem drawe? Kan ikke se nogen hænder ryge til midten på turn/river der ikke har vores bottom set slået, selvom readet er at de spiller halvskidt.
03-08-2011 03:37 #19| 0

Wow.

Flat er helt standard her, medmindre vi har en god grund til at raise. F.eks hvis nitten ikke er i stand til at betfolde +JJ, men så skal han også være helt vildt ringe. Vi raiser et monoflop med 2 fisk bag os, vores range er altså ultra stærk.

Men comeon ppl. Jer der siger vi allerede har tabt hånden fordi vi flatter får mig til at tabe kæben, jeeeez. Vi har 33% chance for at ramme hus/quads når vi ser de 2 sidste kort. Der vil også kun falde en hjerter på turn/river omkring 33% af tiden.

Har stovet den range jeg mener vi får action fra vs nitten:

Board: 5h Th 4h
Dead:


Hand 0: 60.131% { AcAh, AdAh, AhAs, KcKh, KdKh, KhKs, QcQh, QdQh, QhQs, TT, 55, AhKh, AhQh, AhJh, KhQh, KhJh }
Hand 1: 39.869% { 44 }

(Har fjernet JJ med hjerter pga jeg ikke altid tror han flatter overpair + hjerter, pga vores range er så faceup ultra stærk og han er giant nit)

Så vi er ikke engang sindssyg fedt inde mod den range vi får action fra ved nitten. Vi ødelægger også at de andre svage spillere bag os kan call light med hænder vi crusher, som ofte vil lave store fejl senere i hånden.

Og misforstå mig ikke. Raise med 44 her er ret profitabel obv - dog er flat mere imo.

Redigeret af n1co18 d. 03-08-2011 03:39
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar