NL100: Bundset 200BBs dybe, turn beslutning

#1| 0

Villain spiller løst som standard 28/25 AF på 5.
Han c-better 85% og folder til raises på floppet 47%.

Han better turn 48% og folder 60% til raises.

Vi er jo begge regs og donken er en kæmpe aggro-tard og virkeligt spewish. Så han er grunden til at spillet kører. Af den årsag har jeg spillet virkeligt passivt, eftersom jeg vil give donken plads til at spasse ud. Er ret sikker på, at Villain har catchet op på, at jeg er aggro over for ham og ikke overfor donken.

Jeg har skjult min turn action, da jeg mener at floppet er ret standard, jeg er dog lidt i tvivl om sizing, da vi selvfølgeligt gerne vil have mere i potten, samt ikke at give ham implied når vi er 200bbs dybe.

Jeg regner med at Villain kan tage floppet af med flush-draws, top-pair hands og straight draws. 79s er i mandens range helt sikkert.

Men anyhows check/fold er jo komplet udelukket og det mener jeg generelt fold det er.

Det betyder vi har 3 muligheder:
Check/raise
Bet/3-bet
Bet/call

Skal vi gå efter hele stakken - eller hvordan maksimerer vi her?

Players in round: 3
Seat 3: HERO ($195)
Seat 4: donken ($45.20)
Seat 9: Villain ($226.40)
HERO posts small blind ($0.50)
donken posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [5d, 5s]
Villain raises $3 to $3
HERO calls $2.50
donken folds
--- Dealing flop [5, 8, J] Pot: 7$
HERO checks
Villain bets $5.50
HERO raises $16 to $16
Villain calls $10.50
--- Dealing turn [6] Pot: 39$
Hero ?

21-03-2010 22:03 #2| 0

Bare bet stort:) - og raise floppet større. Jeg siger like 35 or so.

21-03-2010 22:18 #3| 0

Better også lidt over 3/4 pot!

@SS Vil du raise floppet til $35, seriøst?

21-03-2010 22:21 #4| 0

Jeg tror han vil bette 35$ turn.

21-03-2010 22:46 #5| 0

@Joe
Tror du jeg vil bette 35$?

@Alle husk, at diskontere hans betting frekvenser, da vi er dybe og jeg har CR ham på floppet.

21-03-2010 23:23 #6| 0

Bare bet 31 og fyr den af

22-03-2010 00:39 #7| 0

Nej - jeg mener obv. ikke, at han skal raise floppet til 35. Men 20-22 stykker virker altså rimelig fint imo. Med det flop må hans callingrange alt andet lige formodes at være rimelig bred - særligt da han er IP, så hvorfor ikke få nogle skillinger ind?

22-03-2010 01:16 #8| 0

First off, jeg synes at folks svar er ret søgte. Og først i 6. kommentar kommer der et keyword: range.

Jeg er enig i, at flop-sizing er horrible, og jeg tror ikke der havde været forskel, skulle jeg have sizet til 19-24 stykker, hvilket helt klar ville være at foretrække.

Men eftersom villain kalder, må vi gå udfra han ikke længere har air. Så er vi nede på QQ+, sets, draws og Jx. Enig/Uenig?

Men hvad gør folk til følgende:
Turn raise

Rivers:
Any H
T, Q, K, A

Resten...

22-03-2010 02:45 #9| 0

Better 3/4 pot turn.

Hvis jeg møder et raise til like 80 på turn, finder jeg nok et fold frem, hvis villain er nogenlunde sane.

Får vi et call på turn og hjerter rammer river, checker jeg og håber på check bagved. Folder til et bet.

T,Q,K,A rammer river. Jeg checker og håber på et bluff. Enten har villain ramt sin straight (TQ) eller også har han air, som vi alligevel ikke får et call af river.

Går ud fra at villain har et combodraw, hvis han caller turn. Den eneste made hand, som du slår, jeg kan se ham calle med er J8...

22-03-2010 03:37 #10| 0

Tassadar, jeg kan ikke se ham floate mit CR på floppet med AIR. Han har en made hand her eller et draw, imo...

22-03-2010 07:42 #11| 0

Uden at det altid er 110% spot on vil jeg mene at vi kan udelukke oversets da han flatter dette flop, der er super drawy. Mest sansynligt er imo derfor 67s, 9Ts, 97s, AJ, QQ+ og nogleflushdraws af forskellig karakter.

Mod den range better jeg helt sikkert, 30-35$ lyder fint. Kommer han over toppen er den semiklamt, men som spillet (af villain) folder jeg ikke mit set og resten ryger til midten da der er en del kort jeg ikke giver at se på river.

22-03-2010 08:16 #12| 0

Hvordan er vores svar søgte? Der findes jo ingen andre muligheder end at bette turn? Vi kan da godt konkludere hvad hans range er, men mod 100% af tingene er det bedst at bette og shove indover et raise. Der er masser af value tilbage, og vi har en monster.

Jeg shover samtlige kort du nævner river, selvom en hjerter sikkert er lidt mere tricky end de andre, men jeg har svært ved at se nogen bedre løsninger, da jeg ikke har lyst til at checkfolde.

22-03-2010 09:01 #13| 0
Pokernets ME vinder !

Kan altså heller ikke se hvordan der er nogen speciel beslutning her.. Bet omkring 35-36 og skyd stort igen river. Jeg checker i øvrigt lidt større på floppet til like 18-19 så jeg kan bette omkring 40 på turn og shippe river. Skulle der falde en på river, har vi 140$ i 111$ pot, imo kan vi sagtens bette 67$-68$ og folde til skub.
Raiser han turn så ryger resten bare ind mens du laver din stack-off dans og jubler :)

@Tassadar
Vi skal selvf. ikke til at bet-folde sets her..

22-03-2010 15:46 #14| 0

@Jonas

Fordi 4 one-liners, som intet siger om river action eller om hvad villain rent faktisk kalder med eller hvad vi gør til et raise per definition bare er useless.

Og jeg ligger ikke en hånd op, som jeg ikke har været i tvivl om. Dette bør folk jo nok vide. Og det skal ikke være en hemmelighed, at jeg selv tror jeg valgte den "forkerte" løsning, fordi jeg sidder med stiv pik og tænker jeg skal have hele stakken, men det er nærmest umuligt.

@Alle, mine tanker i spottet

Jeg opdager jo hurtigt fejlen i min sizing på floppet. Og jeg går udfra med ovenstående range vil han bette turn. Så derfor bliver jeg enig med mig selv om, at det er tid til at være funky, hvis jeg skal have hans stack og samtidigt beskytte min egen mod et farve-træk.

Jeg går udfra, at han better den ovenstående range for value, samt han er i stand til at better i bluff med fin equity. Her er min tanke, at jeg normaltvis mod denne villain ikke CR flop uden at lead turn, hvorfor han må se det som svaghed og derfor er mere inclined til at bette sine Ax farve træk.

Så jeg gjorde følgende:
Hero checks
Villain bets $25
Hero raises $65 to $65

Hvis villain kalder her er potten 180$ og vi har effektivt 111$ på river, så overvejede jeg, at jeg bette 20-25$ og kalde any shove. Således giver jeg ham mulighed for at spasse ud, samt kunne jeg trække det sidste value ud af QQ-AA og Jx comboerne som ville være priced in.

Skulle villain checke bag, så var min plan at check/call any H, T, Q, K, A. Og value bette de 35$ på resten.

Da jeg gik igennem sessionen. Var jeg egentligt godt tilfreds, fordi jeg mente at jeg fik muligheden for hele hans stack, samt beskyttede min stack. Hvilket jeg er meget opsat på 200bb dybe mod en reg.

Kom jeg til at tænke, at jeg nok har overvurderet hvad villain et kalder et double CR med. Selvom linien kan virke spazzy..

Tror generelt jeg bliver meget weak og beskyttende overfor min stack 200bbs dybe.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar