NL100 - bør potten holdes nede?

#1| 0

Ingen stats og generelt readless bord.

Kommentarer ønskes postflop.
Med hans bet-call på floppet sætter jeg ham på noget træk af en art, most likely fd og min. et overkort. Da flushen completer på turn vælger jeg at checke bag for ikke at få et checkraise i nakken og efterfølgende reevaluere riveraction fra ham. Bettet på 1$ ses vel nærmest altid som svaghed, men raiser vi river her for value eller stiller vi os tilfreds med potten og tager det sikre call??


Seat 1: bigteub89 ($99 in chips)
Seat 3: asdupoker59. ($79.75 in chips)
Seat 4: BingoBillen ($120.20 in chips) ---> delt 68
Seat 7: grind4food_ ($121.30 in chips)
Seat 8: seosead ($61.15 in chips)

ANTES/BLINDS
seosead posts blind ($0.50), bigteub89 posts blind ($1).

PRE-FLOP
asdupoker59. calls $1, BingoBillen raises to $4, grind4food_ folds, seosead calls $4, bigteub89 calls $4, asdupoker59. folds.

FLOP [board cards: 5,2,8 ]
seosead bets $4.50, bigteub89 folds, BingoBillen raises to $14, seosead calls $14.

TURN [board cards: 5,2,8,K ]
seosead checks, BingoBillen checks.

RIVER [board cards: 5,2,8,K,6 ]
seosead bets $1, BingoBillen ---> action?

27-07-2009 00:03 #2| 0

Folk på NL100 kan have mange sjove ting her. Du kan godt bare calle, men foretrækker nu ofte et lille raise til omkring 18. Tror han kan calle det med en del hænder og hvis han raiser har du jo bare et rigtig let fold.. Desuden kan 1 $ river bettet være en form for blocking bet med 99-QQ.

27-07-2009 00:13 #3| 0

Det er et af de spots jeg tror jeg selv er ret dårlig til, fordi jeg synes det er så svært at raise-folde en stærk hånd. Især hvis modstanderen er en lille smule tricky.

Jeg synes faktisk du spiller hånden helt fint, og readless, så tror jeg faktisk helst jeg vil checke bag af flere årsager.

1) Det er sgu svært for villain at betale af her med meget mindre end 99-JJ-ish, hvilket nok desværre er en noget mindre del af hans range end draws.

2) Ved blot at calle bag for du lov til at se hans hånd, hvilket har en ok stor værdi her synes jeg.

3) Du er tvunget til at smide til et reraise, og readless, så kan du ikke vide om villain er tricky.

Jeg tror jeg betaler river bag, men ellers er ½ pot-bet nok heller ikke nogen katastrofe.

MVH Skod

27-07-2009 01:31 #4| 0

Kan godt se at du gerne vil se hans hånd skod..

Meeen det er altså NL100 og en spiller der better 1 på river og så reraise dit raise er altså meget sjældent tricky, men har den simpelthen bare. Så synes at raise folde her er et ganske udemærket spil.

27-07-2009 01:39 #5| 0

Tak for input. Jeg kaldte bare hans bet ned, men er egentligt enig i at en halv pot muligvis er på sin plads. Som skod nævner indeholder en showdown dog også stor værdi, da villain vel egentligt afslører sig selv ret meget her..

Til information viste han en flot spillet 45 op:)

27-07-2009 03:57 #6| 0

Pointen er også, at man ENORMT sjældent får betalt river her af en dårligere holding, hvorfor man let ender med at valuetowne sig selv. eller få et fold, hvilket giver samme resultat med undtagelse af hånden går til showdown.

Du kan også overveje IKKE at c-bette når du flopper noget ala-det her. Mange gange bliver du check-raised med alle mlige draws på den slags boards af dygtige villains, og så ser din 86c pludselig rigtig skidt ud, selvom du sandsynligvis har god equity. Jeg vil relativt ofte bare checke på floppet og så se turn an. Her vil jeg nok bette eller reraise ret ofte.

Lige mod den her villain lader det til C-bet er fint, når han fortsætter med den slags hænder.

MVH Skod

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar