NL100 Bluff-catch på river i skæg-pot?

#1| 0

Villain spiller 16/14,5/12 ved 5-6 spillere. Han er meget aggressiv postflop kan jeg se udfra hans stats. Hans AF og AFq er høje.

Vi er lige blevet 3-handed. Jeg har spillet noget 25/22 indtil nu.

Seat 5: MesondeLolo ( $171.16 USD )
Seat 1: bene_1982 ( $12.78 USD )
Seat 2: HERO ( $100.50 USD )

HERO posts small blind [$0.50 USD].
MesondeLolo posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A Q ]

bene_1982 folds
HERO raises [$3 USD]
MesondeLolo calls [$2.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 4, 4, 8 ] Pot: 7

HERO bets [$4.98 USD]
MesondeLolo raises [$14 USD]
HERO raises [$28.02 USD] Til $33
MesondeLolo calls [$19 USD]

** Dealing Turn ** [ 5 ] Pot: 73

HERO checks
MesondeLolo checks

** Dealing River ** [ 8 ] Pot: 73

HERO checks
MesondeLolo is all-In [$134.66 USD] Eff: $64
HERO folds

Mit 3bet på flop bygger på Jeti-theorem. Som jeg ser det er der virkelig få hænder i hans range som han raiser for value på det her board. Raiser han en 8'er? Jeg ville ikke gøre det her, men det kan være det er en fejl?

Når han caller er det vel for at slowplaye en monster og få mig til at bluffe igen, eller så er det fordi at han mener at jeg nok har en hånd, men at han har odds til at calle med et draw.

Hvis han har 4x synes jeg det er lidt mærkeligt at han checker turn bag, men det kunne selvfølgelig være 54 der har ramt hus. Draws checker han vel næsten altid bag her går jeg ud fra.

Da han skubber river har jeg sådan en lyst til at calle, da jeg virkelig synes at det ligner et misset draw. Selvfølgelig kan han både skubbe 8'ere og 4'ere for value her, men jeg tror virkelig ikke at han har en af disse særligt ofte.

Jeg har ikke særlig meget tid på river til at tænke over hånden, men når dog at overveje et call kraftigt, emn får så talt mig selv fra det i sidste sekund, da jeg tror at jeg kunne finde på at små-tilte lidt hvis han har mig slået.

Men hvad siger I? Både til flop-3bettet og et call på river.

27-02-2009 21:17 #2| 0

"Mit 3bet på flop bygger på Jeti-theorem"

Du ved godt hvad Yeti er, ikk?

3bettet er fint nok, jeg snapfolder til yderligere modstand.

27-02-2009 22:14 #3| 0

Hvordan ville du spille hænder ala JJ+?

Personligt kan jeg bedre lide bare at calle flop, da jeg også ville gøre dette med overpairs. Skyder han igen skubber jeg med overpair og med air folder jeg. De gange han ikke skyder turn skyder jeg river.

27-02-2009 22:16 #4| 0
OP

Er det ikke det med at et raise på et parret board meget tit er et bluff?

Eller er det bare stavefejlen du kommentere på?

Ved ikke hvor navnet kommer fra i øvrigt. Altså en yeti, "den afskyelige snemand". Hvad fanden har det med poker at gøre?

27-02-2009 22:39 #5| 0
OP

@Meincke

Okay, tak for svaret.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvordan jeg ville spille JJ+ her. Hvis jeg kun caller, er jeg jo også nødt til at checke turn, og så giver jeg ham jo reelt to gratis kort til at slå mig når han har et draw (kombinationer af straight-, flush- og overkortsdraw). Hvis han har et stonecold bluff, får jeg ham måske til at skyde en gang til, men det er vel også nærmest den eneste value der er at hente? Tror du han skyder draws igen på turn? Det tror jeg ikke, men hvis han gør så kan jeg bedst lide din foreslåede linje

Med et 3bet charger jeg hans draws og får ham måske endda til at skubbe indover. Jeg undgår også at han trækker til den bedste hånd hvis han har et eller to overkort. Problemet er bare at jeg bliver ownet af hans value-range.

Men jeg synes det ligger ret tæt mellem de to linjer, så har lidt svært ved at beslutte mig. Men jeg skal i hvert fald vælge den samme linje med både AQ/bluff og JJ+.

Men er der andre argumenter for valg af linje?

28-02-2009 00:10 #6| 0

@ Yarx

"The Yeti Theorem: A player who 3-bets on a dry, paired board is [almost] always bluffing. (Opfundet af en fast poster på 2+2)"

Kan du nu se det paradoksale i hånden, det er faktisk en smule komisk? :D

28-02-2009 01:51 #7| 0
OP

arh lol :D

03-03-2009 11:08 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Hvis hånden byggede på Yeti teorien, burde du jo netop have en monster her :P?

03-03-2009 11:52 #9| 0

Så burde han jo netop IKKE have en monster?

05-03-2009 18:06 #10| 0
Pokernets ME vinder !

@ManCini

"Mit 3bet på flop bygger på Jeti-theorem. Som jeg ser det er der virkelig få hænder i hans range som han raiser for value på det her board. Raiser han en 8'er? Jeg ville ikke gøre det her, men det kan være det er en fejl?"

Så hvis hans 3bet bygger på Yeti teorien om, at man altid har air, så burde han jo netop have en monster her. Det giver jo ingen mening at 3bet bluffe hvis man ved det bliver opfattet som et bluff.

06-03-2009 10:49 #11| 0

Set i lyset af yeti-theorem, må vi nok erkende, at det nærmere er dig der ligner et bluff end ham.

Det er dig der better, han raiser og du 3-better og ligner ren air. Hvilken hånd tager han den her linje med? Lidt standard ligner han en 8'er, noget i stil med 8Ts eller 78s. Skal vi inkludere lidt andet, kan vi sige 56s, 57s med -træk.

Er han fræk, læser han dig som en åben bog og laver sit riverplay for value med 56. I så fald er han stadig et missed draw, der forsøger at reppe en 8'er. Under alle omstændigheder slår du jo absolut intet andet end to høje hjerter, der har misset, eller 22/33.

Edit - gramma-fejl :)

06-03-2009 11:28 #12| 0

I ligner jo begge to det rene ingenting...
Hvis du absolut skal reppe en god hånd her, så kald hans raise på flop og CR turn, og hvis han checker turn bag, så bet river ala 3/4 pot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar