NL100 Bluff rammer turn dybt. Light VB river?

#1| 0

Det er første gang jeg spiller mod spiller 9. Vi har dog en vis dynamik ved bordet so far. Jeg har først tabt et oplæg til ham, hvor han 3B/C CO vs MP, for at RAI på T62tt flop med QQ mod JJ.
Dernæst tager jeg et heldigt oplæg fra ham, hvor han 3B/5BAI SB vs BTN med KK mod JJ, hvor jeg spiker.
Ellers virker han reggish med stats so far på 24/16.

Floppet er selvfølgelig ikke std., men vælger i spottet at bluffraise med mine 2OC+BFD og håber mest af alt på bare at tage den ned. Jeg rammer nu turn, men samtidig klonker flushen også. Jeg vælger at checke aktuelt, da jeg lidt er i tvivl om hvor light han har betalt mit raise, og er derved i tvivl om hvormange hænder jeg får value fra. På river tror jeg at jeg oftest sidder med den bedste skive, men er i tvivl om jeg kan trække ekstra value ud af ham.

Kommentarer til hele linjen er selvfølgelig velkommen, men hovedsagligt turn og river er jeg i tvivl om. Hvad siger I?

Hand Information
, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 3: Player 3 ($188.26)
Seat 4: Player 4 ($147.13)
Seat 5: Player 5 ($98.5) Dealer
Seat 6: Hero ($210.12) Small Blind
Seat 8: Player 8 ($40.03) Big Blind
Seat 9: Player 9 ($308.96)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 9: RAISE $3.5
Player 3: FOLD
Player 4: FOLD
Player 5: FOLD
Hero: CALL $3
Player 8: FOLD

Flop(Pot: $8)


Hero: CHECK
Player 9: BET $6
Hero: RAISE $20
Player 9: CALL $14

Turn(Pot: $48)


Hero: CHECK
Player 9: CHECK

River(Pot: $48)


Hero: ?
[replay]5894[/replay]

07-11-2011 02:21 #2| 1

Jeg er godt nok ikke særlig glad for flop raise, vi repper kun 4 combos (22 og 77) hvilket imo er for snævert. Er med på du har 2 overs og bd, men tror virkelig sjældent du får credit på flop.

Bryder mig heller ikke om pre. ATs vs regs utg range OOP er ikke særlig fedt. 3bet eller fold må begge være bedre options. c/r på flop er kun godt mod folk der slet ikke kan handread.

Synes både c/c, c/f og lead flop er bedre løsninger, kan dog sagtens finde på at c/c fordi vi har A høj, 2 overs + bagdør nut-fd og muligheden for at tage den ned på senere streets hvis han checker turn bag.

Turn better jeg videre, villain kan call med en del 88-KK med på siden og ved at checke får han realiseret 26-28% equity med netop de hænder - så hvis han vælger at folde dem nogle gange, er det også okay, fordi han nok altid alligevel checker dem ned til showdown. Vi er bare heller ikke særlig ofte bagud på turn, langt størstedelen af de hænder han peeler turn med er PPs, AK og AQ kan han godt floate, men ikke synderligt mange combos af når vi selv har Ax og A falder på turn - derudover kan han nok have et par flushes, men ikke ret mange.

Men når vi checker turn, tror jeg bedste option er c/f. Ikke ret meget shit han kan bluffe, når PPs nok checker bag og det er ikke umuligt for ham at have boats, flushes og floatet AK type hænder. River checker jeg også som spillet

Redigeret af n1co18 d. 07-11-2011 02:34
07-11-2011 02:27 #3| 0
OP

Jeg er lidt i tvivl om du har set vi er dybe?
For mener at det aspekt åbner op for en bredere calling-range preflop. Om ATs så skal være en del af den, det er jo så en anden sag :)

Redigeret af Meincke d. 07-11-2011 02:28
07-11-2011 02:30 #4| 0

Det ændrer slet intet at i er 150bb deep :-)

Du har jo ikke lige frem positive implied odds, går udfra du håber du kan overflushe villain, men eneste rudere han nok åbner pre er KQd, KJd, QJd, måske 98d (du blocker selv for Ad og Td)

Så når du er ude af position mod en range du er bagud til, så er det godt nok svært at lave penge - så skal villain være ret ringe

07-11-2011 02:41 #5| 0
OP

200bb deep såvidt jeg kan se ;-)

Som jeg også åbner op for i mit indlæg lige før, kan jeg dog sagtens se og du påpeger det fint, hvorfor ATs nok ikke er den bedste hånd at tilføre min calling-range preflop.

Jeg ville mest af alt også blot påpege at jeg mener vores valuerange er bredere end du får den gjort til, da jeg nok vil have en tilbøjelighed til at betale preflop med nogle SC's også. Resten af indlægget er jeg enig i.

Redigeret af Meincke d. 07-11-2011 03:31
07-11-2011 02:46 #6| 0

Nevermind, jeg sejler! - anyways, tror ikke det ændrer det store. For vi stacker ham nok kun de gange vi overflusher ham (eller andet sick setup) og som nævnt åbner han ikke særlig mange X, specielt når vores hånd indeholder A og T i diamant. Så det betyder marginalt lidt, at vi er 100bb deep fremfor 200

Redigeret af n1co18 d. 07-11-2011 02:50
07-11-2011 11:27 #7| 0

Jeg bet/folder river her til ~$28. Vi får vel value fra alle PPs, da vores A er godt skjult.

Preflop er jeg heller ikke vild med at calle ATs OOP, selv ikke deep.

07-11-2011 12:24 #8| 0

Enig med cash her. Når han checker turn bag, så må river da være et valuebet. Ellers som Nico. Bet turn for value mod pp, som er størstedelen af hans range her. Og fold (3bet) pre af de nævnte grunde.

07-11-2011 13:37 #9| 0

Hvor dybe vil i gerne være for at call OOP med TA er en option?

200bbs dybe er det imo call>>3bet>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>fold.

værdien af nuts potential stiger med stak dybden.

07-11-2011 13:45 #10| 0

Har ikke noget i mod at calle PF, så længe villain ikke er super dygtig.

River må være et c/f, vi har meget få bluffs i vores range grundet vores linje, og jeg kan ikke se villain betale os af med PP's - mm. villain caller for meget.

07-11-2011 13:48 #11| 0

@ Suffer Well

Problemet ligger vel i, at vi stort set udelukkende spiller hånden for dens flushværdi. Vi kan ikke tillade os at gå dybt på A-høje flops, da vi ofte er domineret af villains højere esser. En reggish spiller med 24/16 stats raiser jo ikke any ace UTG. Desuden vil vi på T-høje flop ikke kunne tillade os at vælge en aggressiv linje, for selv med TPTK kan vi være domineret af overpar og bør derfor ikke broke for 200bb.

07-11-2011 14:04 #12| 0

@Suffer Well
Som Nico skriver i sin post længere oppe, så har villain jo ikke særlig mange flushhænder i sin range som vi kan få value fra, så det nytter imø ikke noget kun at kigge på nutspotentiale, men man bør også kigge på 2nd nuts potentiale for villain.

07-11-2011 14:24 #13| 0

Mht. preflop er det ret tæt og afhænger meget af hvordan I spiller postflop. De fleste der folder betaler nok AJs og de fleste der caller folder nok A9s (i begge tilfælde holder de fleste af de argumenter I bruger også). Men jeg vil nok også som udgangspunkt anbefale de fleste at folde/3b her.

Turn er lidt speciel. Hvis folk har ret i at villain spiller meget tilbage når vi c/r det her flop kan c/c turn sagtens være godt. Men hvis vi regner med at villain folder meget luft på flop (hvilket vi vel gør når vi c/r) bliver bet nok hurtigt bedre.

07-11-2011 14:52 #14| 0

@ cash

ATs har jo anden nuts potential end flushen. Der er en del flops hvor vi kan spille
den aggressiv.

Hvis vi ønsker en callingrange vs utg, så mener jeg den skal med Men det er muligt
at slet ikke have en callingrange er overleget.

SteenVs point med at A9s er fold og AJs er call er cool. Men ved at have ATs i
din range får du op til 50% flere nuts flushes i din range. (alt efter om du
du 3better AKs/AQs) Det er muligt jeg overvurdere værdien af det.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar