NL100 Blind battle

#1| 0

Villain har ikke siddet ved bordet så længe. Ikke lang tid før denne hånd udspiller sig, har jeg vundet en hånd imod ham, hvor jeg floppede laveste to par på et monotont, sort flop, og raisede hans c-bet. Han skrev i chatten, at han havde foldet 2 røde esser. Derpå fulgte lidt gensidig tilsvining (he started it!). Jeg ved ikke, om det betyder, at han har set sig ond på mig, men for mit eget vedkommende tager jeg det nu ganske roligt.

Full Tilt Poker Game #2062132370: Table Maroney (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 20:39:39 ET - 2007/03/24
Seat 1: KaptajnKold ($177.60)
Seat 2: KaGame ($99)
Seat 3: Unicorn57 ($292.60)
Seat 4: seib ($103.50)
Seat 5: jart111 ($93.80)
Seat 6: SleepyLaBeef ($98.90)

SleepyLaBeef posts the small blind of $0.50
KaptajnKold posts the big blind of $1
The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KaptajnKold 7 A

4 folds, SleepyLaBeef calls $0.50, KaptajnKold checks

*** FLOP *** 5 T A

SleepyLaBeef bets $2
KaptajnKold raises to $7
SleepyLaBeef calls $5

*** TURN *** K

SleepyLaBeef checks

KaptajnKold bets $10

*** RIVER *** 8

SleepyLaBeef checks
KaptajnKold checks

Standard?

25-03-2007 05:05 #2| 0

Det er sjældent jeg tager din linje med mindre villain er meget callish/tror du ofte er på air.

Ofte vil jeg checke turn, det giver ham også chancen for at bette et misset draw på river. Det er heller ikke altid jeg raiser floppet.

Det kan være godt spillet, men villain skal være ret sur/station agtig for at betale turn med noget du slår (A6 måske meh..)

25-03-2007 05:22 #3| 0

raise preflop

25-03-2007 13:42 #4| 0

Jeg raiser pre-flop any day.

Synes det er fint nok at raise floppet.

Hvis jeg better turn, hvilket jeg nok oftest gør efter at have raised floppet, skyder jeg nok en $13-14 stykker, fordi der er mange kort, vi ikke vil se på river. Any , Q, eller J.

River insta-check. Vi bliver ik betalt af ret meget, som vi slår.

25-03-2007 14:08 #5| 0

Glimrende linie imho - den kunne jeg sagtens selv have spillet og været tilfreds med.

Du får nær-optimalt malket mange hænder du slår og samtidigt holdt potten på et niveau som din middelmådige hånd kan holde til.

btw: Jeg tror ikke på begrebet "standard". Hvis det skulle give mening med et "standard" begreb, ville det imho kræve, at man tror på at der findes netop 1 optimal strategi - og det tror jeg ikke på... Næsten enhver linie skal blandt mange andre ting vurderes med udgangspunkt i netop DIN måde at spille poker på.

Fx vil det for blind battle/blind steal eksperter sikkert være en fejl at undlade PFR mens det for andre (bla. mig) vil være en fejl at raise - fordi spil af middelmådige hænder i raised pots IKKE er et element i MIN måde at spille poker på.

25-03-2007 17:01 #6| 0

"btw: Jeg tror ikke på begrebet "standard". Hvis det skulle give mening med et "standard" begreb, ville det imho kræve, at man tror på at der findes netop 1 optimal strategi - og det tror jeg ikke på... Næsten enhver linie skal blandt mange andre ting vurderes med udgangspunkt i netop DIN måde at spille poker på.

Fx vil det for blind battle/blind steal eksperter sikkert være en fejl at undlade PFR mens det for andre (bla. mig) vil være en fejl at raise - fordi spil af middelmådige hænder i raised pots IKKE er et element i MIN måde at spille poker på."

Det her er helt væk. Du skal adapte til modstanderens spillestil. En god spiller har ikke nogen specifik spillestil - han spiller det der passer bedst til bordet.

Standard bruges om hænder hvor vi ikke kender noget til modstanderen og forsøger at lægge en optimal linje vi kan bruge i den kontekst.

25-03-2007 17:25 #7| 0

@ Kandinsky

Jeg synes det kan være fint at checke/complete SB med et A i blinds for at mixe lidt op, men langt størstedelen af gangene, er du imo foran villain's range, hvorfor det som oftest er en handske, jeg popper up.

Ellers er jeg enig med Xizor i, at std. sagtens kan bruges i poker.

25-03-2007 17:42 #8| 0

Vil mene det er et leak ikke at raise PF her.

Som spillet er linien okay, mange villains betaler for deres træk på turn. 50/50 mellem at bette turn, eller checke, og calle et bet på en blank turn.

25-03-2007 19:03 #9| 0

@ Xizor

"Ofte vil jeg checke turn, det giver ham også chancen for at bette et misset draw på river. Det er heller ikke altid jeg raiser floppet."

Jeg raiser floppet, fordi jeg tror at villain tit better et farvetræk, her.

"Det kan være godt spillet, men villain skal være ret sur/station agtig for at betale turn med noget du slår (A6 måske meh..)"

Hvis villain altid drawer, så skal jeg vel bette turn for ikke at give ham frikort, no? Du får det til at lyde som om, at jeg ikke skal bette turn, hvis det får villain til at smide sit draw?

Jeg kan godt se, at jeg gør det sværere for mig selv ved ikke at raise preflop. Hvor meget dyrere gør I det som standard preflop? Til 3? 4?

25-03-2007 20:41 #10| 0

jeg siger 3.5, da jeg synes det er nok, fordi vi er i position

25-03-2007 22:58 #11| 0

@Xizor

"Du skal adapte til modstanderens spillestil."

Yes - virkeligt skarpt mester ;o) - det er blandt andet det jeg mener når udtrykkeligt skriver "blandt mange andre ting".

"En god spiller har ikke nogen specifik spillestil"

Måske forstår vi noget forskelligt ved spillestil - for mig er det en opsummering af hvorledes du tackler spillets ufatteligt mange facetter.

Tag fx. en facet som hand-selection - denne er "blandt mange andre ting" meget afhængig af dine reading skills - jo bedre reading skills, jo bredere hand selection vil antageligt være optimal. Og sådan fungerer det med alle andre facetter i spillet - din underløbende spillestil skabes af dine styrker og svagheder. Det rigtige for dig er ikke nødvendigvis det rigtige for mig.

Jeg kan ikke helt gætte hvad du kan mene med "spillestil" når du påstår at gode spillere ikke har en sådan, men faktum er da, at verdenselitespillerne tackler spillets facetter grundlæggende forskelligt. - og at tro, at vi som gemene pokernet-bumser kan sidde og dømme nogle af dem ikke-gode er vi nok enige om er latterligt :o)

@Xizor og @Fitty

Hvad angår min kritik af begrebet "standard" - der hænger sammen med ovenstående - vil jeg gerne uddybe lidt - så i kan få lidt bedre grundlag at kritisere:

Meget ofte bliver sizing af et bestemt bet omdrejningspunkt for en tråd om en bestemt linie og nogen hævder typisk at den-og-den størrelse bet er "standard" (sjovt nok næsten altid meget store bets - "standard" er åbenbart altid macho ;o)).

Jeg har fx. selv en gang blevet "sat på plads" for et 6bb PFR jeg lavede med KK, med beskeden om at "4bb er standard i dette spot" - TOTALT overfladisk imo (og åbenbart undtagelsen der bekræfter "macho"- reglen ;o)).

Men sagen er jo at du kan ikke regulere ISOLERET på størrelsen af dine valuebets - eller fx. PFR størrelse med KK - uden at det medfører en helt masse andre konsekvenser for dit game. Som en oplagt konsekvent må størrelsen af dine bluffs også skulle reguleres - og størrelsen af dine block-bets, info-bets, suck-bets, trap-bets og hvad vi ellers kan finde på. Og disse reguleringer medfører igen andre reguleringer og hurtig påvirkes enhver facet af spillet - hele spillestilen.

"Standard" er udtryk for en totalt overfladisk tilgang til poker.

Og "standard" bliver så vidt jeg kan vurdere på pokernet hurtigt en sovepude for selv meget stærke spillere, der medfører at de slækker på betydningen af reads og komplekse sammenhænge i spillestille (både hero & villains).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar