NL100 - blind battle, BD flush møder click.

#1| 0

Hva så PN.

Om villain -
.. Jeg ser ham som en tænkende tag reg, men til den tighte side.
.. Har en note på ham, der hedder "tænker halvvejs og better 2/3 pot river = got it."

Sidste note skete efter en previous hånd, hvor jeg sagde 4$ med A6 i co, han callede i bb med 78 . flop A85 2 klør, jeg checkede bag for pot control. turn 4 (jeg samler FD op) han leadede ud, jeg callte bare. River 6 , og så den pågældende note. (jeg betalte af :/ )


Nu til hånden:

Seat 1: XXXXX ($177.60 in chips)
Seat 3: Hero ($188.40 in chips)
Seat 8: XXXXX ($147.80 in chips)
Seat 10: Villain ($234.40 in chips)



ANTES/BLINDS
Villain posts small blind ($0.50), Hero posts big blind ($1),

Dealt to hero Q6 .
.

PRE-FLOP
XXXX's folds
Villain calls $1
Hero raises to $4
Villain calls $4.

FLOP [board cards: A,5,K ] Pot - 8$

villain checks,
hero checks.

TURN [board cards: A,5,K,3 ] Pot - 8$

villain checks
Hero bets $5.50, villain calls $5.50.

RIVER [board cards: A,5,K,3,9 ] pot - 19$

villain checks,
Hero bets $16
Villain raises to $32??

Hero?

Mine tanker om hånden:
Preflop - ikke helt std., men jeg vurderer, at han ofte vil folde pre, og desuden har jeg pos gennem hele hånden.

flop - jeg checker bag. Her vil jeg ofte c-bette, rigtig ofte faktisk, men med den historik mig og villain har, hvor han har set mig checke top par weak kicker på flop, vælger jeg at vente til at bevæge på turn.

Turn - Her ser jeg så åbningen og better + samler FD op.

River - Rammer, nemt nok. Vælger et stort VB, næsten pot-sized, men wtf, villain tænker halvvejs i bund og clicker.

Hero? .. Skal siges fold selvfølgelig er udelukket, grundet odds. Med mindre der selvfølgelig kommer nogle hamrende gode argumenter derimod ;)

Spørgsmålet er hvor meget vi VB'er til, eller om vi kun caller?
bemærk vi er lidt dybe.


07-02-2010 13:37 #2| 0

Nu er jeg über tørfisk, men jeg kunne godt se mig selv flatte.

Medmindre du selvfølgeligt menet at villain ville have spillet KX og AX mere aggressivt på turn ( draw + par ).

Man skal huske at selvom der kun er to højere spar, så er det ret 50/50 om han har en af dem hvis han har to spar. Og hvis han har lavere flush caller han max et lille raise, mens de højere jammer.

07-02-2010 13:55 #3| 0

Ret standard bare at betale her, villain skal være hjernedød hvis han skal betale et raise med en dårlige flush end vores :)

07-02-2010 14:34 #4| 0

Jeg synes dælen dulme godt nok, at det er for weakt bare at kalde river her. Vores hånd er ekstremt underreppet, og vi ligner absolut ingenting. Han klik-raiser vel også 2-par, sets og bluffs her. Nu mere jeg tænker over det, desto mere hader jeg bare at flatte. Vi er obv kun bange for 2 hænder, og de hænder har jeg meget svært ved at sætte villain på.

"En tænkende tag-reg". Skulle han tjekke TP+NFD turn? Eller en konge med dertilhørende farvetræk?

Jeg value-raiser til 75-80ish.

07-02-2010 18:41 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Med din beskrivelse af villain, ser jeg ham aldrig betale med andet end K eller A farve her, hvis vi 3better.. Flat imo.

08-02-2010 17:51 #6| 0

Helt klart call. Tror oftest han har Kx, da det er den hånd det umiddelbart giver mening at spille sådan på turn. Men du er ikke slået ofte nok til at kunne folde.

08-02-2010 20:01 #7| 0

@Dimensiom

Uanset hvad så er skurkens linje lidt ærgerlig med CR på river. Men lad os da bare sige at han kunne gøre det med to par, sets eller bluff - tror du at han caller et river 3-bet her? Næppe.

08-02-2010 21:18 #8| 0

Altså villain er jo en fisk, jf. hans 78s call, limp fra sb etc. Jeg moser hver gang - og føler mig uheldig, hvis han har A eller K-farven. Han caller sgu da af med any farve her.

Jeg moser, fordi jeg ikke kan raise/folde til 80 or so. Så vil jeg hellere selv mose, da hans calling range nok er den samme, men det er hans shoving range ved $80 ikke.

09-02-2010 12:48 #9| 0

Er stadig lidt i tvivl, nogle flatcaller, en siger b/f'er 75$, og en sidste skubber.

Det eneste jeg ikke helt forstår er skubbet. Hvad er tankerne bag?

"Så vil jeg hellere selv mose, da hans calling range nok er den samme, men det er hans shoving range ved $80 ikke."

Hvis jeg forstår dig ret, så caller han lige ofte når jeg moser og når jeg siger 75-80$, men han shover oftere indover med lavere spar-flushes hvis jeg VB'er til 80$??

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar