NL100 - ATs/SB/3bet

#1| 0

VILLAIN synes at spille en solid LAG stil - har ikke set ham vinde ved SD endnu, men samplen er også kun omkring 100 hænder: 27/24(Button 50%, INI 67%)/AF 4.5/F3bet 33%

HERO spiller 20/16/3/3bet 6.3/Cbet 3bet 59%

VILLAIN/Seat 1 is the button
Seat 1: VILLAIN ( $100.00 USD )
Seat 2: HERO ( $102.75 USD )
Seat 3: BB ( $106.65 USD )
Seat 4: UTG ( $90.30 USD )
Seat 5: HJ ( $46.10 USD )
Seat 6: CO ( $106.90 USD )
HERO posts small blind [$0.50 USD].
BB posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A T ]

3 folds
VILLAIN raises [$2.50 USD]
HERO raises [$8.30 USD]
BB folds
VILLAIN calls [$6.30 USD]

** Dealing Flop ** [ J, A, 4 ] POT: 18.60
HERO bets [$9.90 USD]
VILLAIN calls [$9.90 USD]

** Dealing Turn ** [ 8 ] POT: 38.40
HERO checks
VILLAIN checks

** Dealing River ** [ T ] POT: 38.40
HERO bets [$44.40 USD] (med yderligere 40 bagved)
VILLAIN raises all in [$81.30 USD]
HERO...?

Betsize er for at ligne et bluff jo og bliver mildest talt overrasket over hans shove der. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvilken hænder i hans ranges han har tilbage at gøre dette med...


Ellers standard linietjek alle streets tak... :)

damster

16-10-2010 14:58 #2| 0
OP

bomp

16-10-2010 18:25 #3| 0

Over mit limit.
Jeg forstår ikke hvorfor du 3better pre? Vi kan ikke have interesse i at spille et semidårligt es OOP mod en solid LAG? (Btw. hader jeg generelt at 3bette dårlige esser, fordi det er så klamt at floppe TP, få modstand og ikke ane hvor man står.)

Flop er vel fint, bet(folder) nok ofte turn.
Kan ikke se det kan være andet end call på river, men hvordan kan du overbette (for at ligne et bluff) uden en plan om hvad du gør hvis han shover?
På lavere limits kan folk dukke op med mange ting her; fra AK,AQ,A8,A4 og JT(s)?

Tror du får spillet den lidt for fancy. :)

16-10-2010 19:32 #4| 0

Efter min mening better du også lidt for vildt preflop og alt for meget på river.
Så stærk er din hånd heller ikke og en del hænder kan slå dig.
Den lugter lidt af en flush eller straight.
Bare min mening.

16-10-2010 20:09 #5| 0
OP

@Cawbow (og Rhino)

Preflop er min vurdering faktisk at ATs er fin value imod en der raiser 67% på knappen first in - da hans fold til 3bet ikke er høj. Det er jo næsten ATs vs. en random hånd, så jeg er 60/40+ imod hans range. Det er klart at stats er usikre uden flere hænder, men vi må jo tage de beslutninger vi kan ud fra det vi har.

På flop cbetter jeg fordi jeg ofte har den bedste hånd, men stadig ude af pos - og egentlig også for at beskytte imod random broadway combos (2 pair draws) som han kan ramme på turn.

Jeg er egentlig ikke bange for et flushtræk på turn, men som du selv skriver bør jeg måske leade turn igen. Mit argument for ikke at gøre det er at han er lidt en vildbasse, men han shover jo nok ikke turn med air, hvis jeg leader igen - altså potcontroller jeg lidt og regne med at få et valuebet ind imod alle hans dårligere esser, Jx combos etc. og jeg caller nok, hvis han better turn i baghånd og folder nok alligevel til et shove på river if so. Hvad jeg ikke regner med er at han kan have en hånd han selv checker turn med efter jeg har 3bet + leadet flop og som han så kan jamme river med... eller det er jo det jeg prøver at finde frem til ved denne post... :)

Argumentet for det store river bet er jo at han ifølge min analyse jo sandsynligvis ikke har en stor handske og han derfor skal "bluffcatche" med dårligere one pairs og måske hands like JT.

Ja, han ser stærk ud, men hvor tit er han det?

16-10-2010 20:21 #6| 0

Hvad havde du gjort hvis han havde bettet på turn?

16-10-2010 20:29 #7| 0
OP

"og jeg caller nok, hvis han better turn i baghånd og folder så til et shove på river if so." 19:09

Altså hvis han har balls til at tage føringen på turn her igen i en 3bet pot, hvor jeg leader flop oop og check/caller turn og finder det store bluff frem for stacken på river - ja så får han sgu potten (og et usarkastisk nh ;P) i de spots, hvor jeg kun har semi hænder...

16-10-2010 20:37 #8| 0

Selv med de odds du får ville jeg folde river. Jeg tror desværre altid han kommer til at vise Axdd eller Jxdd (selvom skulle tro at han ville bette Jxdd)

Preflop er fin, for som du selv siger, åbner han knappen meget ofte og caller også 3bets, så ATs er god nok til et value 3bet.

Ville nok enten have bettet på turn og så shovet river eller checked turn og bettet mindre på river. Faktisk synes jeg et fuldt pot ser ret stærkt ud. Du er jo interesseret i at han skal calle dig med Jx og svage esser, og i så fald tror jeg en 28$ or so er bedre.

17-10-2010 00:53 #9| 0

Flatcall preflop for sure. Det kan godt være at villain er LAG, men det betyder altså ikke, at han caller dit 3bet med noget du er foran - tværtimod. Er din plan iø at 5bette over et 4bet?

Ved at flatte holder du de svage dele af hans range inde, hvilket er en god skilling værd, eftersom hans svage range er stor, da han åbner knappen bredt. Du dominerer altså mange af hans hænder, hvor du ved et 3bet får det omvende til at gælde.
Med andre ord er ATs altså toppen af din flatting range og bunden af din value 3betting range, og det er altid fedt at have toppen af sin (percieved) range.

Det er derudover en fejl at checke turn. Nu ved jeg godt, jeg lige har skrevet, at du ved at 3bette folder hans dårligere hænder ud, men hvis han skulle holde dårligere Ax, skal de satme charges for ikke at nævne Jx og pocket pairs.

På river er det svært at se, hvad der skal calle et potsized bet. Jeg kan sagtens se idéen i at prøve at ligne et bluff, men det virker bare ikke rigtig, når de hænder du gerne vil have value fra meget ofte better turn (= hovedsageligt AQ).

Ax, Jx og KQ er alle sandsynlige hænder for både dig og villain, hvorfor du nærmest overrepper din hånd ved at potbette. Villain kan endvidere have sløvspillet JJ, 44, 88, AJ eller spiket med TT, og derfor er river et fold fra HERO.

17-10-2010 19:06 #10| 0
OP

@Myggen

Enig. Og det er også det jeg ender med at gøre. Og bør lave et for mig normalt valuebet i stedet.


@raskEn

"Flatcall preflop for sure. Det kan godt være at villain er LAG, men det betyder altså ikke, at han caller dit 3bet med noget du er foran - tværtimod"

Hm...

"27/24(Button 50%, INI 67%)/AF 4.5/F3bet 33%"

Hans openstats er 67% fra knappen som ini og han folder kun 33% af dem det vil sige at han vel ca. caller mit 3bet med 45% af alle hænder - så jeg bør efter hans 3bet call stadig være 60/40 favorit - kombineret med at jeg er ude af position resten af hånden og egentlig helst vil have initiativet på floppet så mener jeg stadig jeg bør 3bette preflop.

Nu spørger du som om hans 4bet range og 4better han committer han i teorien, hvis jeg caller, så der kan jeg godt finde et fold frem. Hans calling range af mit 3bet er der til gengæld god value i.

Hvis han var noget strammere er jeg enige i dine betragtninger.


@allesammen

tak for analysen

17-10-2010 19:41 #11| 0

33% siger ingenting på 100 hænder. Det er jo bare 1/3. Desuden skriver du jo ikke noget om, hvor fote han 4better

"Nu spørger du som om hans 4bet range og 4better han committer han i teorien, hvis jeg caller, så der kan jeg godt finde et fold frem"
Den der sætning, giver ikke mening for mig.

17-10-2010 19:53 #12| 0

pre fint, siger dog selv 10. flop std. hvad i alverden laver du på turn? bet for value ffs. som spillet, han har broadway flush langt størstedelen af tiden, men med så gode odds og mulighed for at han gør det med JT eller AT, så kan du ikke folde. i øvrigt er det der med at bette stort for at ligne et bluff ikke noget folk hopper på længere.

17-10-2010 19:54 #13| 0

hvis han 4better, shover du obv.

17-10-2010 23:31 #14| 0

Wow jeg hader virkelig din betsize på river, specielt som boardet udarter sig. Synes det er et helt nedtur spot at vælge til det, når der klonker bagdørsfarver, flere straights and what not, så er det jo endnu mere umuligt at få et tyrecall fra noget. Synes bare det ligner et super fint betfold i standard sizing, da jeg ikke rigtig forventer nogle villains overhovedet er avancerede nok til at være i skum her.

Som spillet folder jeg helt sikkert.

18-10-2010 00:39 #15| 0

preflop: variation mellem 3b og flat

flop: fint

turn: (vil du cr AI her?) også ret standard

river: better helt sikkert mindre selv, som andre også er inde på...

Iøvrigt...jeg gætter på, at han har KQ. Har jeg ret?

Som spillet har du mega odds, men af samme grund skal du ikke forvente at se et bluff. Det efterlader så nogle få 2 par kombier, som du kan slå, men ville han skubbe dem? Næppe...din range er ret stærk her, med et bluff from time to time.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar