NL100: AK TTP på completed flushdraw

#1| 0

Villain er donket. Har staket ham før med AA mod QQ, tror dog ikke han tænker særligt meget over det. Reloadede og donkede videre uden bemærkelseværdig steam.

Spiller 26.5/8/2 3-bet: 2

Seat 2: zoskaterka ($82.45)
Seat 4: PoorLilGirl ($201.45)
Seat 5: lari289 ($103.65)
Seat 8: konn4ri ($155.50)
Seat 9: tolisvikibet ($137.20)
zoskaterka posts small blind ($0.50)
PoorLilGirl posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to PoorLilGirl: [K, A]
lari289 folds
konn4ri folds
tolisvikibet folds
zoskaterka calls $0.50
PoorLilGirl raises $3 to $4
zoskaterka calls $3
--- Dealing flop [7, K, 6] 8$
zoskaterka checks
PoorLilGirl bets $7
zoskaterka calls $7
--- Dealing turn [A] 22$
zoskaterka checks
PoorLilGirl bets $16
zoskaterka raises $71.45 to $71.45 [all in]
PoorLilGirl ??

22-06-2009 04:45 #2| 0

Hvordan er han donket? For det er ret afgørende i det her spot. Er han passiv donket, overly-aggressive donket eller noget andet? Har du e.v.t. noget info om hans C/R frekvens og med hvilken styrke holdings?

Det ligner jo en flushlinje, og han giver os dårlige odds med hans store AI-raise. Hvis han er aggressiv, så kan han dog godt shove her med en bred range. Hvis jeg skal ligge den ned, så skal han have været ret passiv.

22-06-2009 04:52 #3| 0

Generelt callish, men har dog vist aggressivitet ved f.eks et overpar.

22-06-2009 06:30 #4| 0

Snapcall? Slipper sku ikke top vs sådan en kegle bare fordi der ligger en farve. Igen kan man bringe argumentet frem med du ikke skal bette turn hvis ikke du snapper et AI. Du kan sikkert selv se logikken i at betfolde med top to, generelt er dårlig =)

WP, ærgeligt når de turner flushen

22-06-2009 09:42 #5| 0

Som spillet caller jeg, da, vi gør godt mod hans sammenlagte range. Hvis vi sku lege lidt med rangen, så vil jeg nok sætte det sådan her op:

2% stonecold bluff
15% farve
20% A7/A6 (76,AK,K6 - dog unlikely)
28% set (Ville slowplaye flop, men indser der ik skal flere spar på bordet :D)
35% par med en til farven (k-Qish)

Synes ikke den turn er helt forfærdenlig at checke bagved mod en lidt attypisk spiller, med sådan en stack. Mod regular, så synes jeg det er lækkert at skyde videre, da man som oftest barreler videre på scarecard som A (selvfølgelig for at calle hans AI, hvis man har lidt dynamik, og han ik er verdens strammeste fisk). Man kan desværre ik lave en range som denne, og smide den ind med de %'er jeg har valgt i pokerstove, så vidt jeg ved da. Dog er det et call herfra. Håber du ku bruge det HC.

22-06-2009 12:09 #6| 0

100% jonas, jeg kunne nok ligeså godt have vist jer at jeg kaldte.

Men altså, så opstår spørgsmålet om man generelt skal yde det famøse potcontrol eller om man bare skal have det ind. :)

22-06-2009 12:14 #7| 0

@Joonas

Du kan ikke bruge argumentet med ikke at bette turn hvis du vil folde til skub her.

Villain har masser af hænder i sin range som vi SKAL trække value ud af.

Hvis du tror villain skubber 2 par, så caller jeg. Ellers er det altså noget af en linje vores modstander tager.

Jeg hælder til fold selvom det er sick at folde top 2. Jeg tror bare utroligt sjældent at vores villain skubber KQ (med en spar) feks jvf hans stats.

22-06-2009 14:20 #8| 0

@Gun

Der er et par 2 par combos i Villains range her. Det der så kan diskuteres er om en donk pumper dem på turn.

22-06-2009 16:10 #9| 0

@GunsPats

Jo det synes jeg helt klart jeg kan. Der er et ton af 2 par komboer som skubber her, det er sku ikke en konge med en spar vi skal trække fra. Betfold er et alvorligt leak imo. Bryder mig ikke om potcontrol her, netop pga stacksizes. Vi vil gerne have mange penge ind når vi er så stærke som her, og vi får aldrig mulighed for at få det hele ind på rigtig mange rivers. Ax med spar, alle mulige draws, heck Ax uden spar. Alt for mange ting der caller turn bets her.


Som Joanna er inde på, gælder det om at sætte en range op hvad han shover turn med her. For at breake even skal vi have like 35% (from the top of my head), givet vores pot odds, bare for at breake even. Og vi er bedre end det, så det bliver et betcall.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar