NL100: AA i 3Bet 3w160 dyb

#1| 0

Har følgende hånd, hvor jeg efterfølgende kommer lidt i tvivl om, hvad jeg egentlig har lyst til postflop.

Player 4 er bordets største fisk - spiller fine 64/40 over 46 hænder og har endnu til gode at folde til et 3bet ud af 3 muligheder

Player 5 er en meget aggressiv spiller, som spiller 34/30. Agression frequency er 58 og agr. faktior 2.9. Han 3better 21 over en sample på 330 hænder. Overall tror jeg det er en rimelig depolariseret 3bet-range Størstedelen af 3bets er dog fra SB mod hhv Btn og CO. Har dog slappet lidt af med 3bets over de 30 hænder i denne session.
Lettere massiv tabende over den lille sample og er EV-adjusted $144 nede, men det er nok tæt på irrelevant.
Han kalder generelt 3bets ret meget - og han har tidligere kaldt et 4Bet med 75s og så folder han kun 45% til 3bet (5/11)

Hero spiller 26/23/3.9 - afQ på 57 og 3Better 9 - squeeze 7 - F cBet på 73 - let højere i 3Bet pots. Har dog spillet strammere i denne session - 21/19 ish

Player 9 har en squeeze på 15 og 3better 9% overall, hvis det har betydning - SB er en tight/passiv reg'ish spiller.

ikke umiddelbafrt nogen historie mellem de involverede spillere, som forekommer aktuel.

Preflop kunne jeg givetvis gøre det større, men er lidt i tvivl, om det ikke er fint nok bare at sige 13. Passiv fisk og semidyb mod LAG taler dog for lidt højere betsize.

Flop: Vil obv gerne ind mod fisken, men er rigtig meget pas på player 5s range og hvordan jeg forholder mig bedst muligt til den


Hand Information
, 1 BB (5 handed).

Table Information
Seat 3: Hero ($319.52) Big Blind
Seat 4: Player 4 ($66.03)
Seat 5: Player 5 ($159.5)
Seat 9: Player 9 ($125.65) Dealer
Seat 10: Player 10 ($113.15) Small Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 4: RAISE $3
Player 5: CALL $3
Player 9: FOLD
Player 10: FOLD
Hero: RAISE $13
Player 4: CALL $10
Player 5: CALL $10

Flop(Pot: $40.5)


Hero: BET $20
Player 4: ALL-IN
Player 5: CALL $53.03
Hero: ???????
[replay]11062[/replay]

Potten er nu 165, Hero mangler at dække 33$ og vi er yderligere $93 dybe mod Player 5. Og jeg er rimelig blank på hvad den optimale løsning er.

Hælder umiddelbart til enten push eller fold, da jeg alternativt kommer til at stå med omkring et BI effektivt tilbage i en pot på 2Buyins på turn, hvor jeg er OOP og meget i vildrede ang. villains range.

Det kan nok være lidt svært at komme med den "bedste" løsning, men hvad er jeres erfaringer og hvad bør jeg tage højde for i spottet?

30-06-2012 15:12 #2| 0

Halv klam en.

De har aldrig QQ her, spg om vi skal skubbe eller kalde for at se der ikke kommer en klør/dame. Jeg kan ikke folde da jeg ikke tror de har nogle 2 par kombinationer, så kun bagud til 44 og 77.

Hvis vi går udfra en af dem har flushdraw, så kald og evaluer? Hvis ingen klør eller dame så mos?

Jeg skubber nu nok bare floppet som standard dog, men ikke sikker på det er bedst?

Redigeret af Nautilous d. 30-06-2012 15:13
30-06-2012 15:21 #3| 0

Vi skal ind her. Player 5 spiller sin hånd rimelig face-up som noget AQ-QJ eller 44, 77. Går ud fra at Player 4 har en meget bred range.

30-06-2012 17:42 #4| 0
Nautilous skrev:
Halv klam en.

De har aldrig QQ her, spg om vi skal skubbe eller kalde for at se der ikke kommer en klør/dame. Jeg kan ikke folde da jeg ikke tror de har nogle 2 par kombinationer, så kun bagud til 44 og 77.

Hvis vi går udfra en af dem har flushdraw, så kald og evaluer? Hvis ingen klør eller dame så mos?

Jeg skubber nu nok bare floppet som standard dog, men ikke sikker på det er bedst?


Vi kan selvfølgeligikke lade en potentiel FD trække gratis, så ind med pengene nu. Desuden risikerer vi at lave en stor fejl på turn hvis vi mener at vi kan tage en bedre beslutning der.
02-07-2012 09:42 #5| 0
GunsPats skrev:
Vi skal ind her. Player 5 spiller sin hånd rimelig face-up som noget AQ-QJ eller 44, 77. Går ud fra at Player 4 har en meget bred range.

hmmm... Helt enig ang player 4, men hvad skulle pointen være med at flatte Qx til et bet og raise? og efterlade sig med 25% potodds - Det er svært at folde til. Giver det så ikke mere mening at skubbe og evt. få action fra lidt færre bedre hænder?
02-07-2012 09:43 #6| 0
Jensen skrev:
Nautilous skrev:
Halv klam en.

De har aldrig QQ her, spg om vi skal skubbe eller kalde for at se der ikke kommer en klør/dame. Jeg kan ikke folde da jeg ikke tror de har nogle 2 par kombinationer, så kun bagud til 44 og 77.

Hvis vi går udfra en af dem har flushdraw, så kald og evaluer? Hvis ingen klør eller dame så mos?

Jeg skubber nu nok bare floppet som standard dog, men ikke sikker på det er bedst?


Vi kan selvfølgeligikke lade en potentiel FD trække gratis, så ind med pengene nu. Desuden risikerer vi at lave en stor fejl på turn hvis vi mener at vi kan tage en bedre beslutning der.

Jeg bryder mig heller ikke om et kald - er mere til skub eller fold.

kalder i, hvis Player5 3Better?
Redigeret af Mazter81 d. 02-07-2012 09:43
02-07-2012 14:20 #7| 0

Altså, kom nu lige drenge.Potten er 40 og effektive stacks er 145, dvs. en SPR på 1:3.5. Det er i korte træk helt katastrofalt at smide et overpar på Q74tt, så det eneste relevante i den her tråd er, hvordan vi lettest får skillingerne til midten - og der lader det til, at villains er behjælpelige i den aktuelle hånd.

02-07-2012 14:57 #8| 0
Asger_b skrev:
Altså, kom nu lige drenge.Potten er 40 og effektive stacks er 145, dvs. en SPR på 1:3.5. Det er i korte træk helt katastrofalt at smide et overpar på Q74tt, så det eneste relevante i den her tråd er, hvordan vi lettest får skillingerne til midten - og der lader det til, at villains er behjælpelige i den aktuelle hånd.


Tak for svar... Point taken - jeg kan sagtens følge dig...

Men er der chance for, at du overvurderer, hvor light regish spillere stakker af for halvandet buyin på NL100?
02-07-2012 15:13 #9| 0

Player5s range er jo primært medium PPs/FDs, sjællendt AJs+/AQo+/QQ+ da han bør 3b pf selv 10/10 gange vs fisken. Ellers kan vi faktisk lave en rimelig nødagtig range for player5 som han kan kalde flop med.

77,44,AcTc,Ac9c,Ac8c,Ac6c,Ac5c,Ac3c,Ac2c,QTs+,65s EQ 49.745%
VS
AA EQ 50.255%

Jeg tror godt nok hans value range er lidt tungere i spottet når han bare caller flop. Men men så mange penge i potten mener jeg også det er shove flop. Der er så mange penge i potten at selvom jeg mener villians valuerange er lidt tungere end normalt, så er der også stadig god chance for at han stacker af med noget vi har det godt imod.

03-07-2012 15:01 #10| 0

Er det ikke lidt fantasifuldt at tro, at villain flatter shortens flopraise med alle 4 straightdraws?

Og tror du ikke, at villain vil skubbe flushdraws snarere end at calle med dem? Han kan vel forvente en smule FE mod min range og håbe på at jeg kan lave et semistort fold?

03-07-2012 17:19 #11| 0

Jo jeg forventer han ofte shover dem, derfor jeg mener at villian kan have en stærkere range når han flatter eller begrænset til semi week madehands, fordi han kan tillade sig at flatte en del stærke hænder for at få dig til at lave fejl. Altså jeg mener FDs ofte shover, mens sets/semi week ofte flatter. Så imo WB/WA spot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar