NL100: AA @ button, 3vejs

#1| 0

3. Hånd ved bordet, og har ingen stats eller reads på de to aktuelle spillere i hånden. Vildand2 er dog så short at alt er totalt nobrainer mod ham - imo.

Seat 1: Hero ($95.50 in chips)
Seat 2: Vildand1 ($106.60 in chips)
Seat 4: Vildand2 ($24.60 in chips)
Seat 9: UTG-donk ($39.80 in chips)
Seat 10: CO-donk ($581.10 in chips)

HOLE CARDS
Hero is dealt [A,A]

ANTES/BLINDS
Vildand1 posts blind ($0.50), Vildand2 posts blind ($1).

PRE-FLOP
UTG-donk folds, CO-donk folds, Hero raises to $3.50, Vildand1 calls $3.50, Vildand2 calls $3.50.

FLOP [board cards: 8,T,9 ] Pot: $10.50
Vildand1 bets $7, Vildand2 folds, Hero calls $7.

TURN [board cards: 8,T,9,K ] Pot: $24.50
Vildand1 checks, Hero bets $16, Vildand1 calls $16.

RIVER [board cards: 8,T,9,K,T ] Pot: $56.50
Vildand1 checks, Hero checks


Jeg ønsker umiddelbart kommentarer til følgende:

* Kan jeg med fordel kunne vælge en mere aggro floplinie (dvs. reraise!), og i så fald hvilken betsize og hvad gør vi, såfremt vildanden spiller tilbage? Jeg ser både f.eks. J8/J9/JT+ og JQ (plus diverse pocketpairs) i hans range, på trods af han er forholdsvist ukendt for mig. Reraise-folding flop ser jeg i situationen som et -EV play, derfor det lidt passive call.

* Turn ændrer intet for mig - men det er vel -EV at checke bag her? Hans evt. draws skal vel charges...?

* Jeg checker bag på river, da jeg ikke kan se hvad han kalder mit turnbet med, som jeg slår på river. Er dette ligeledes -EV? Så vidt jeg selv vurderede i situationen slår jeg kun 8x,9x,89,8J,9J og en række pp's.

På forhånd tak :-]

24-08-2009 12:41 #2| 0

Jeg raiser floppet til ~20$.
Synes sjældent de leader ud med noget stærkt i dette spot, og vi kan endda få value ud af J+overkort, højere par(unlikely), 10'ere eller hvad ved jeg.

Men som spillet, højere turnbet på 20$..

River checker jeg også bag..

Buttom line: Kan godt forstå du er bange for floppet, men jeg sætter et raise ind.

24-08-2009 12:54 #3| 0

Jeg synes egentlig som udgangspunkt at du spiller den ret fint.

Floppet rammer villains range ret godt, hvorimod du ikke særligt ofte cbetter her, da det rammer din range dårligere - slet ikke med shorten i potten.
Derfor bluffer villain formodentlig heller ikke her, og hvis du raiser og villain skubber kan jeg ikke se hvad vi slår. Og jeg laver ikke AA om til et bluff i dette spot.

Villain charger også selv sine evt. draws så jeg pot controller bare og udnytter vores position.

Turn er også fint IMO

24-08-2009 13:19 #4| 0

@Mazter81

Laver AA om til et bluff ved at raise flop? Nej, der skal bare raises for value... Nu er det jo sådan at der er mere end 2 mulige scenarier, hvis man raiser... Villain kan også calle...

Specielt også hans forholdsvis lille bet i forhold til potten indikere ofte, at han ikke er ude for at forsvare 2 par/set på et drawy board imo... Hvis han sender stakken ind, så kan vi folde, og ærgrer os senere, hvis vi finder ud af, at han er maniac...

25-08-2009 05:43 #5| 0

Jeg tror oftest jeg raiser floppet og kommer ind, men din linje er ikke nødvendigvis noget stort problem. Folk leader lidt mere polariseret her, og jeg synes det er blevet en misforståelse altid bare at få det ind "der er mange draws osv", vi er obv aldrig i super shape ai på flop her.

Din linje er fin, og river er sløj. Vi er bedst altid stort set tror jeg, men der er ikke møj value at hente. Man ved somregelt hvilke villains man vil AI på flop mod, så det er svarer du selv bedst på :)

25-08-2009 07:45 #6| 0

"Jeg tror oftest jeg raiser floppet og kommer ind, men din linje er ikke nødvendigvis noget stort problem. Folk leader lidt mere polariseret her, og jeg synes det er blevet en misforståelse altid bare at få det ind "der er mange draws osv", vi er obv aldrig i super shape ai på flop her. "

Jeg synes du er meget selvmodsigende her...

Jeg synes det er superskidt at komme AI på flop. Der hvor jeg spiller er et donklead stor styrke på et flop som dette, selvom det selvf også kan være et bluff eller et par+draw. Kan aldrig lide at komme til midten på det flop, synes det er helt væk..

Din linje er fin readless!

Det eneste der i min verden kan diskuteres er 1. Om du skal raise flop for protection 2. Om du med den givne linje skal valuebette river.

Når du lige har sat dig, kan det måske godt være en idé at raise her for protection, da de fleste vel giver dig respekt de første par hænder, og vi derfor ikke ser et 3-bet på floppet med par+draw (d.v.s. hvis du raiser for protection på flop, så folder du til 3-bet..)

Der er tilgengæld også mange turns som vi ikke kan lide i tilfælde af at vi raiser flop og får et call - 7, 8, 9, 10, J, Q, hvilket gør, at det kan være fordelagtigt at spille lowball sålænge vi er helt uden dynamik.

Mht. at valuebette river, så synes jeg ikke villains range er passende til dette.

I tilfælde af at han har donkleadet med QK eller KJ, mon ik han så skyder igen på turn? Så den tager jeg ik med i hans range.

8x, 9x og 10x er stort set kun i rangen.
Vi får sjældent et call af 8x, 9x medmindre han er donk eller der er dynamik (det er der ikke..). 10x har os slået og vi skal derfor ikke bette. Vi kan ikke calle et raise på river pga. 10'eren og derfor er et check det mest oplagte.

25-08-2009 11:44 #7| 0
"Laver AA om til et bluff ved at raise flop? Nej, der skal bare raises for value... Nu er det jo sådan at der er mere end 2 mulige scenarier, hvis man raiser... Villain kan også calle..."

Hvis du raise/folder i dette spot laver du vel mere eller mindre din AA om til et bluff (ved godt det er en smule sat på spidsen), men hvad forventer du at villain skal kalde vores raise med som vi slår?
Det er vel mere eller mindre kun OP's og en random AT, men OP's er usandsynlige jf. preflop og AT er vi pænt godt inde mod.

Med hans linie forventer jeg at han smider stakken ind med TP+OE. 2par og alt hvad der er bedre.

Det kan være der er nogle bluffs i villains range også, men dem giver vi jo også den letteste mulighed for at smide når vi raiser
26-08-2009 19:26 #8| 0

Ah så selvmodsigende er det ikke, men måske det skal uddybes lidt mere. Det afhænger af spiller typen. Jeg får det oftest ind, gerne hvis jeg lige ved lidt om villain, men jeg får det ikke bare inde fordi det er drawy, ya follow?

27-08-2009 12:38 #9| 0
OP

@Akropolice (og andre der mener floppet skal skydes)

Basalt set er jeg enig med dig, vi er ofte foran, men floppets semi-våde tekstur ændrer tingene...

Hvad er din plan fremad i hånden når du reraiser flop, hvis han enten caller eller rester? En af hovedårsagerne til at jeg flatter floppet er nemlig at jeg vil have ufatteligt svært ved at lure hvordan jeg skal fortsætte i hånden såfremt villain ikke folder. For mig at se vil et flop reraise være ensbetydende med at jeg nærmest er på vej mod at være committed til enhver turn der ikke er en 7'er eller en J. Potten på turn er $50 såfremt han kun kalder mit $20 flop-reraise og vi har så $72 tilbage i stakken - og hvis jeg skyder turn igen, vil pengene komme til midten. Jeg kan naturligvis checke turn bag, men hvad gør vi så når han stikker ~$30-50 ud på river?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar