NL100: A5s i 3bet pot

#1| 0

NL100 5max på ongame, pt 4 handed, 136bb dybe.

Jeg er BB og har spillet std tag-ish såvidt jeg husker. Jeg har 3-bettet villain en gang før, hvor han kaldte og raisede et drawy flop a la J87 twotone - jeg foldede.

Villain er tag reg og åbner på knappen. Han folder kun 47% til 3bets og folder efterfølgende kun til 39% cbets. Jeg ser ham derfor som en non-believer vs re-steals, så han kalder mange 3bets med spekulative hænder i pos for at lave ballade postflop.

Kommentarer til alle streets please.

Button: $172.50
SB: $99
BB: $136.05
CO: $122.85

Dealt to BB 5 A

Pre-flop:
(1 folds), Button raises to $2.50, (1 folds), BB raises to $9, Button calls $6.50

Flop: ($18.50) 4 3 9 (2 Players)
BB bets $12, Button calls $12

Turn: ($42.50) K (2 Players)
BB bets $25, Button raises to $151.50 (90 to call)

05-02-2011 00:55 #2| 0

Hvis du siger han ofte vil lave ballade post flop, kunne man ikke C/R turn? Han vil vel ofte bette den luft/draws han kunne forestilles at floater med+ du stadig har en del equity.

05-02-2011 01:05 #3| 0
OP

Tror ikke jeg check-raiser turn med en K eller bedre her. Ved at checke turn repper jeg vel et mellempar, som jeg gerne vil til billigt showdown med, så jeg tror, at jeg ville check-calle turn med en konge for at få ham til at bluffe river også, men for det meste vil jeg bette mine gode made hands her. Men CR turn er da en fin mulighed - især hvis man gør det med gode made hands også.

05-02-2011 02:34 #4| 0

Jeg vil forvente at villain vil raise sine flush draws på floppet en pæn %, selvom
float bestemt også er en god option.

136bb dybe vælger han det værste af alle turnkort at bluffe!?

Jeg kender ikke dynamiken men han forventer vel aldrig du folder AK?

Hans range for at lave dette move er vel noget ala AK,AA sets QJs,Q10s combo draws.

Med din betsizeing på turn plus du repper K vil han også call QJs Q10 en del.

Fold.

05-02-2011 02:48 #5| 0

Folk har skrevet nogle gode kommentar, mit std er også at barrel turn som du gør, men CRAI mod sådan en gut på turn kunne også være rigtig frækt.

Når det så er sagt, så synes jeg du bør begynde at finde value-3b rangen frem når han begynder at folde mindre og mindre. A5s OOP må være for bluf, hvilket jeg synes begynder at se skidt ud når han er begyndt at hænge på potsflop.

Vil heller begynde at 3b den slags hænder IP, også OOP begynde at 3b AJs/99 og op som en del at vore value range.

05-02-2011 03:09 #6| 0
OP

@ Sufferwell:

Nej, han regner ikke med, at jeg folder AK. Men der er rigtig mange hænder i min range, som ikke har en konge, og som han tror, at han kan få mig til at folde ved at raise her. QQ, JJ, TT, 9x, draws og air. Så hvorfor er det så dårligt at bluffe en K? Det er jo netop et af de bedste barrel-kort for mig, så det må da være et godt bluffkort for ham, da jeg skyder videre med en bred range her...

Desuden vil jeg udvide hans range med en del draws. Husk manden åbner måske 50% på knappen og caller nok halvdelen in position med de her stacks = 25%. Læg dertil, at han ikke kan lide at give op til et c-bet, så hans turn range indeholder en masse svagt og draws.

Vi kan nok også discounte for en del AK og de fleste KK og AA, da han 4better dem ret ofte. Jeg tror desuden ikke, at han raiser ret mange Kx hænder på turn.

Generelt synes jeg (på rimeligt tørre boards), at folk raiser i 3bet pots for at få folk til at folde (med draws), mens de spiller mere passivt med made hands ip for at lade modstanderen hænge sig selv, og fordi man typisk ikke behøver at beskytte mod draws ligeså meget som i singleraised pots.

Derfor ser jeg hans range som mere semi-bluffy, end du skriver Sufferwell...

05-02-2011 03:23 #7| 0
OP

@ Zonki:

Jeg er meget enig i dine generelle betragtninger mht at udvide 3bet-value-rangen mod sådan en callish gut.

Men er A5s nødvendigvis et rent bluff? Den er vel foran hans range generelt eller i hvert fald godt med, og den dominerer de suitede connectors i samme suit, som han caller med. Implied odds mod hans Ace-hænder er selvfølgelig ret skidte, så man skal gå forsigtigt til værks på A high boards - omvendt bluffer folk sjældent dem.

Kogt ned: A5s så flot ud + villain caller en masse pre = raise.

Caller folk hellere pre? For det meste folder jeg, indimellem 3better jeg.

Giver det mening, eller er det way off?

05-02-2011 04:13 #8| 0
OP

For at calle turn skal vi have 90/270 = 33%

Mod fx KQ har vi 15 outs på turn = ca. 30%

Mod et set har vi 10 outs = ca. 20%

Og så er vi godt inde mod draws...

05-02-2011 04:19 #9| 0

Vil mene A5s er som bluf, det er det hos mig, men vi kan have forskellige meninger :)

Ja det er rigtigt den er langt foran i samme suit, men det er jo ikke så tit at i flopper farvetræk begge2? Så kan jeg bedre lide en hånd alla TJs/T8s fordi den kan lave flere plays på de boards han gerne vil lave sjov på, hvor du kan lave mange kombidraws par+fd/par+sd osv, gutter. Godt nok er A5s i lidt samme katagori fordi den kan lave the wheel. Ja ved sq ikk lige hvor jeg vil hen, udover at A5s er lige så meget bluf som en T9s.

Hvis A5s ikk er rent bluf, så spiller du den vel også til bunden og skyder 3streets på Ahigh board?

Enig i at A5s er en nice hånd at 3b, men mod en gut der begynder at calle flere og flere 3bs vil jeg heller have noget der spiller nemt og godt postflop som hænder der har TP potitiale istedet for nogle der kan ramme flushen. KQ/KJ/KTs/ATs/TT/99 hænder i den durr. Eller med andre ord en top10 range for value mod sådan en gut i stedet for at have en top4-5% valuerange og resten som blufrange.

05-02-2011 11:32 #10| 0

Fold PF imo. Eller call hvis du har det fint med at spille OOP (nu hvor vi er lidt dybere og vi får en fin pris PF).

Det er faktisk ret skidt at 3-bette A5s mod en gut som ham her:

Du siger du er foran hans range. Jeg vil gerne tage et udstik på at du er bagud :)
Desuden er du OOP og det er altså de færreste boards du kan stacke af på. A5s spiller bare ikke synderligt godt mod en gut der flatter bredt.

Jeg vil som zonki langt hellere stoppe med at bluffe PF fuldstændig, og så selvfølgelig 3-bette langt bredere for value med hænder der spiller bedre på flere boards. Og når jeg laver den justering så 3-better jeg markant større PF.

05-02-2011 13:09 #11| 0

SufferWell,
Hvordan ser HEROs frekvenser ud på en K turn tror du? Jeg tænker han better tæt på 100%, hvorfor er det så et dårligt bluff/semibluff kort? (Villain repper jo ikke en K, han repper noget der kan slå en K.)
Hvor mange combos af hænder der slår en K vs hvor mange draws har villain i sin range? Hvis villain rent faktisk slår en K på turn, hvordan tror du så han ville spille den ?

12 clean nutouts mod villains nutted range, alene det gør det ikke til et pengebrænder-call. Såfremt han bluffer hver 3. gang her, er det virkeligt skidt at bet/folde 85% equity. Jeg betaler.

Jeg vil nok flatte pre og 3bette en valuerange af broadways og gode SCs primært mod ham, og så vil jeg stikke 31 på turn.

05-02-2011 14:04 #12| 0

Jeg kalder hans shove - ikke at det er en no-brainer. Men CR turn er mere mig.

05-02-2011 14:49 #13| 0
OP

@ Djowgern/Zonki

Vi har nok 45-48% pre, så lidt bagude ja, og oop er det nok ikke en hånd, der skal med i 3bet-rangen mod denne type - specielt når han ikke giver op ofte til c-bets. Må nok give jer ret. ;) Og er selvf 100% enig i at 3bette alle pæne broadway hænder mod ham her.

Synes både bet/call (ja måske en tand større sizing) og CR turn er meget fine options.

Problemet med CR for mig var, at jeg som nævnt sjældent gør det med mine made hands, men det bør jeg måske gøre oftere mod denne type og med disse stacks. Men ok, jeg overvurderer måske balancering i det her spot på NL100.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar