NL100 78s, bluffspot, 150bbs

#1| 0

Villain er en tænkende semigod reg, han er en anelse til den nittish side, 17/14/5.

Vi har med en villain at gøre, der ved hvad det drejer sig om, og sagtens kan folde når han skal, spørgsmålet er om han skal det i denne hånd? Er min linie trustworthy? Det umiddelbare problem er at jeg stort set aldrig spiller et set sådan her, men villain og jeg har slet ikke spillet nok til at jeg føler at jeg bliver nød til at strømline.

En anden ting er om jeg laver en hånd der faktisk har potentiale, og muligvis showdownvalue, om til et bluff? Jeg mener dog at jeg kan indsnævre hans range til OP's, da en villain som ham sjældent skyder to kanoners air, og slet ikke når den har været 3-vejs.

Jeg mener derudover at netop clicket sagtens kan bruges mod andre reg's, især hvis jeg ikke har spillet dem særlig meget.

Like or dislike?

Skyd

GAME #1361424768: Texas Hold'em NL $0.50/$1 06-Jan-2009 23:17:33
Table Puteaux (No DP)
Seat 1: DoNotLeaveIraq ($64.50 in chips) DEALER
Seat 3: Dujacp ($104.85 in chips)
Seat 5: Storlukas ($97.50 in chips)
Seat 6: AcesN0G00d ($154.00 in chips)
Seat 8: DKBNLUDER ($284.36 in chips)
Seat 10: sambroj ($193.45 in chips)
Dujacp: Post SB $0.50
Storlukas: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to DKBNLUDER [7 8]
AcesN0G00d: Raise (NF) $3.50
DKBNLUDER: Call $3.50
sambroj: Fold
DoNotLeaveIraq: Call $3.50
Dujacp: Fold
Storlukas: Fold
*** FLOP *** [9 4 6]
AcesN0G00d: Bet $10.00
DKBNLUDER: Call $10.00
DoNotLeaveIraq: Fold
*** TURN *** [8]
AcesN0G00d: Bet $23.00
DKBNLUDER: Raise (NF) $46.00

07-01-2009 14:31 #2| 0

Du prøver at repræsenterer 75 eller T7?
Hvis han sidder med to par eller flush draw folder han ikke til det lille raise. Boardet giver dig god mulighed for at bluffe, men din størrelse på raiset gør, at de fleste hænder ser en billig river.

07-01-2009 14:48 #3| 0

horribelt!

du kan lukke aktion ved at kalde og samtidig være god nogle gange med dit par 8.

Ved at rr her giver du villain mulighed for at skubbe resten/RR, som er meget skidt for din hånd.

Derimod har du 11 (nogle gange 14) outs du kan ramme vs OP's. Og udover det kan du også bluffe river

dvs der er over 20 outs du kan repræsentere på river

07-01-2009 15:40 #4| 0

Problemet er her, at jeg ved (villain gør nok også, da hans stats indikerer, at han benytter sig af PT/HEM), at du ikke er en donk. Derfor skriger din linje af fancy play syndrome (som jeg i øvrigt også selv ofte bliver ramt af:-)), hvorfor det nok ikke er det bedste move, medmindre du har nosser til at shove en blank river, for med det spil, kan du imo ikke rigtig reppe en flush, hvis den completer på river.

Jeg kan forresten rigtig godt lide at CR floppet, da det er MAX scary for villain 3-way, og du repper en kæmpe hånd med endnu en villain bag dig. Derudover kan du sikkert checke turn bag, medmindre du er über uheldig med, at villain 2 dukker op med et set her. Når du flatter floppet, caller jeg også bare turn af de grunde, som loki har anført.

07-01-2009 15:45 #5| 0
OP

Jup, jeg er med so far. Loki vil du uddybe hvordan jeg kan lukke action ved kun at calle?

SuperSennels, giver vi ikke villain for meget credit ved at antage at han ved at jeg aldrig spiller et set sådan, han multitabler, og det er jo ikke sådan at han har en hel krig til at tænke hånden igennem? Hvis jeg havde lagt den op reverse, havde folk jo skreget FOLD i hovedet på mig? :)

Muffies jeg prøver obv at repræsentere et set, 107 75 er unlikely. Jeg skubber selvfølgelig river nu hvor jeg rasier turn, jeg raiser jo ikke turn for value.

07-01-2009 15:52 #6| 0

Dit "turnmove" problem er, at det kun er en monster, når personen, som udfører det, er donket:-), hvilket villain godt ved (læs: Bør vide) at du ikke er, selvom han multitabler, da han givetvis også selv bruger en eller anden form for HUD.

Hvad synes du btw selv om at raise floppet?

07-01-2009 16:14 #7| 0

Må indrømme jeg bestemt heller ikke kan li den. Og jeg bryder mig egentlig heller ikke om at reraise floppet 150 BB's dybe med et standard-draw. Turn kan sagtens være et godt bluff-spot, men synes i er for dybe til det, da det skal være dig der er mosemanden. havde du i stedet reraiset flop eller 3-bettet preflop, så havde potsize været meget anderledes, og muligheden for mos kunne have været der. Som stacksizes er nu, så kan du IMO kun call eller fold.

Det skyldes nok, at selvom jeg ikke har ham til lige så nittet som dig, så har jeg ham til kun at åbne 13% UTG, som er tilfældet her. Dog har han også en tilsvarende høj aggression faktor, så det kan sagtens være en 2. barrel for at få dit draw skubbet væk. Jeg hælder til call og se floden an.

MVH Skod

07-01-2009 16:20 #8| 0

Er helt enig med SS her..

Raise på floppet giver en langt bedre effekt, da du tager initiativet, og samtidig kan checke bag på turn, hvis han bliver scared/overlader initiativ til dig. Clickraise på denne turn er aldrig et godt play imo.

07-01-2009 16:39 #9| 0

@JoeLoL
Du lukker action ved, at kalde af den simple grund at du ikke giver villain mulighed for at acte igen på turn.

Derudover synes jeg ligesom alle andre at dette play er ganske forfærdeligt. Du ligner i mine øjne ingenting, hvis villain ved du ikke er en donk. Du siger du gerne vil reppe et set, men du vil jo aldrig spillet et set på denne måde.
Havde du et set ville du gerne til bunds hurtigst muligt (læs turn), altså du vil naturligt raise. Men du vil jo aldrig nogensinde "gay-raise", da bordet er alt alt for farligt. Nej, du vil raise hårdt for at villain enten skal folde, calle med odds der taler for fold af flush- og str8draws eller i bedste fald få villain til at skubbe.

Så som bl.a. SuperSennels siger så kan dette play udført af donks meget vel indikere en monster, men af regs. er dette meget ofte tegn på alt andet end monster.

Dermed ikke sagt at det denne gang måske virkede fint, men i længden er det klart negativ ev.

@SS
Kan heller ikke lide flop-raise grundet stacksizes, men for 100BB i like.

07-01-2009 19:00 #10| 0
OP

Okay jeg tror jeg har fanget den nu, det er som sagt heller ikke noget jeg praktiserer normalt, så hvis villain ved jeg er reg, hvilket jeg formoder, så kan han nok rimelig hurtigt regne ud at jeg aldrig har et set her. Så fik jeg den på plads :)

Villain foldede aktuelt

07-01-2009 20:03 #11| 0

Ville ikke lyde barsk, blot uddybe lidt mere, sorry hvis du fik anden opfattelse.

07-01-2009 20:19 #12| 0
OP

Det gjorde jeg ikke, jeg er skam glad for kritik :)

07-01-2009 20:22 #13| 0

Tja. Jeg har ikke det store imod et committende raise til 76,25 ish på turn.

Rigtig mange villain b/f OP i sådan et spot og med hans preflopaction er det slet ikke dumt, set fra hans synspunkt.

Hvis du ved villain er typen som kan bette stærke, men sårbare hænder for beskyttelse og folde dem, hvis han får action, synes jeg playet er helt fint.

Dine implied odds er jo alligeve ikke fantastiske, da alle dine outs er scarcards, så kan egentlig godt lide du udnytter din eksisterende equity til at spille villain af en række hænder, som vi roligt kan vægte hans range imod(der er flere kombis af TT-AA og draws end sets) og jeg tror han folder draws og OP vældig ofte.

Havde du raiset større var et wp. Nu må du folde til et push og så kan jeg virkelig ikke lide det.

Der er obv et balance-og strømliningsproblem hvis du aldrig spiller stærke made hans således, men hvis ikke du mener du har spillet nok med villain til, at det er et problem, fastholder jeg min analyse.

07-01-2009 21:48 #14| 0
OP

@Løp

Tager jeg til mig. Tak for bidrag.

07-01-2009 23:07 #15| 0

@meincke

Svagere draws som disse må vi ofte raise-folde på floppet, så det er altså helt okay blot at betale i position for 100bb.

150bb deep er villain mindre tilbøjelig til at 3-bette sine OPs og evt større draws, da han helts ikke vil ind på floppet 150bb deep.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar