NL100: 4 Hænder mod samme villian part 3

#1| 0

Har spillet en del mod denne villian, og jeg er kommet i tvivl om jeg spiller disse store hænder ordentligt. Er det spew, hvordan får jeg maks value etc?

Villian spiller 57/34/3.1 over 650 hænder agg: 1.9.
Steal 63%
Folder til 3b 2% (!) over 50 gange
4b stort set aldrig, kun set ham gøre det med AA.
Fold to cb 25/36/33
CB flop 89%
CR flop 19%
CR turn 16%


Jeg 3better PF, da han åbner knappen ekstremt meget, og han caller med hele sin range. Planen på turn var at CR, da han leader turn 64% når pre checker bag ham i raised pots. Hvad siger I til mit CR på river? Han checker vel alt bag med SD value, så hvad har han, der kan kalde et skub sådan som hånden har forløbet?


Hand Information
, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($160.85)
Seat 3: Player 3 ($166.66) Dealer
Seat 5: Hero ($113.7) Small Blind
Seat 6: Player 6 ($137.5) Big Blind
Seat 8: Player 8 ($51)
Seat 10: Player 10 ($293.58)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Player 8: FOLD
Player 10: FOLD
Player 1: FOLD
Player 3: RAISE $2
Hero: RAISE $7
Player 6: FOLD
Player 3: CALL $5

Flop(Pot: $15.5)


Hero: BET $9
Player 3: CALL $9

Turn(Pot: $33.5)


Hero: CHECK
Player 3: CHECK

River(Pot: $33.5)


Hero: CHECK
Player 3: BET $24.75
Hero: ALL-IN for $97.70


[replay]1693[/replay]

Redigeret af 04uran d. 22-08-2011 15:38
22-08-2011 15:36 #2| 0

Synes det er fint nok at 3b ham, når han kalder med hele hans range. Jeg cbetter også alle dage. Vi har ingen FE, men vi har overkort samt gutter. Synes det er fint du checker turn, da du stadig ingen FE har og han kalder stadig en shitload af kombinationer. River mucker jeg bare. Han virker som en callingstation og kalder nok dit AI med det meste han better river med.

Redigeret af AubreyGraham d. 22-08-2011 15:39
22-08-2011 17:14 #3| 0

Svært at sige meget om river. Som std. giver jeg bare op, men han har helt sikkert massere af draws der misser, sikkert også nogle Ax's så det kan godt være fint spillet. Men det bør du vide bedst.

22-08-2011 17:56 #5| 0

river er spew imo, du har nada og han kan iflg dig selv sidde med atc.
Han caller vel nærmest alle pp + de fleste gange han har et sykke af bordet.

Dårligt bluff spot, primært pga din beskrivelse af villian.

22-08-2011 18:24 #6| 0

Du får sjældent en calling station til at tro på dit bluff når han allerede har fyret på river, og du har checket turn bag. Kunne sagtens se ham kalde med alle sine 9x hænder samt mange PPs. Mod sådan en villain spiller jeg meget ABC og passer meget på med at involverer mig i sådanne spots, da han har meget mindre fold equity end en generelt tænkende spiller. Hellere spille lidt tightere og stacke ham når vi rammer.

22-08-2011 19:34 #7| 1

Pre er fint. Flop er godt. Bet turn da hans range stadig er giga bred + din hånd har god equity. River er giga spew.

Han checker vel alt bag med SD value, så hvad har han, der kan kalde et skub sådan som hånden har forløbet?

Han caller dig nok med alle par, hvis han har bettet A high bliver det nok også svært at folde den for ham.

C/C er et en klart bedre option da du slår alle hans busted draws, men c/f er nok stadig at foretrække.

22-08-2011 19:41 #8| 0
Panic In Kbh skrev:
Bet turn



Begrundelse ? :)
22-08-2011 20:26 #9| 1
Perbaad skrev:
Panic In Kbh skrev:
Bet turn



Begrundelse ? :)


Læs første linje i becks indlæg og du vil finde det svar. Er i øvrigt enig i at turn er et bet, fik jeg ikke med i mit første indlæg.
Redigeret af Meincke d. 22-08-2011 20:27
22-08-2011 20:43 #10| 0

Hvorfor er turn et bet? Jeg kan ikke se hvorfor et check ikke er fint her. Manden er tydeligvis en callingstation og kan have ramt bordet og dermed være foran allerede. Det eneste vi kan bruge der gør vores beslutning nem på river, er vel en J. Selv hvis en Q eller 10 falder, så står vi ikke med verdens nemmeste beslutning.

Som spillet checker jeg turn og giver op til et bet på river af villain.

Er på linie med Djurhuus her, Spil ABC og undgå disse spots. Du aner ikke hvor når du er købt eller solgt. Du blev kaldt med en 8 ikke?? Evt JJ eller giver jeg ham for meget credit? :-)

22-08-2011 22:50 #11| 0
OP

Jeg blev kaldt af 99 :(

23-08-2011 02:24 #13| 0

River er spew da du giver din hånd væk på turn - hvilken hånd ville du checke turn og cr river? Hvis du compleater hus på turn ville du sikkert leade enten turn eller river for value. Der er ingen andre hænder end hus der vil cr river ai, så din linje giver ikke rigtig mening. IMO ligner du et bluff med to høje kort f.eks. AK, AQ og jeg ville som villian overveje at calle med f.eks. 77.

Jeg kan godt se at du læser villian som f.eks. missed draw, men de eneste missed draw du kan skyde af er Kxs og Axs - hvis han har andre kombinationer så laver du jo den bedste hånd om til et bluff.

River cf jeg pga. turn check. Hvis du sætter ham på 10J eller 67 så hero call, men så præcist et read tro jeg ikke er muligt i situationen. Dog ville han sikkert checke Ax på river, da A high har showdown value, så denne hånd er ikke så sandsynlig i hans range.

EDIT: Typos

Redigeret af TiltFishy d. 23-08-2011 02:27
23-08-2011 02:52 #14| 0
Panic In Kbh skrev:
Perbaad skrev:
Panic In Kbh skrev:
Bet turn



Begrundelse ? :)


Mi scusi.

Men ja som Becks fremhæver, så er donkens range uberbred og når turn parrer folder du alle de high-card-hænder ud, som du er bagud til (han folder trods alt 36% på turn overall og ganske sikkert mere, når det er en 3b pot).

Det er et rigtigt godt turnkort at skyde mod en donk.


Eh what? Har du set hvor stor en station han er? Alle donks kalder ca. alle FD, 67, 57, TJ , TQ, QJ, AK, sometimes AQ, 9x, 8x. Ham her er fuldstændig til grin dårlig. MEGA callingstation - mon ikke han kalder en del bredere. Så hvis han skal bette turn er det 100% pga hans egen equity.

Og det med at han folder overkort pga. bordet parre er da også noget fis. 8'eren ændre ikke en skid. Er man god på floppet er man 9/10 gange også god på turn.

I det hele taget er der ingen grund til at barrel'e en giga callingstation, når du kan exploite ham mere end Katja K nogensinde er blevet exploitet, udelukkende ved at valuebette.
Redigeret af AubreyGraham d. 23-08-2011 03:10
23-08-2011 11:42 #16| 0
Panic In Kbh skrev:
AubreyGraham skrev:
Eh what? Har du set hvor stor en station han er? Han kalder stadig alle FD, 67, 57, TJ , TQ, QJ, AK, sometimes AQ, 9x, 8x. Også er han giga donk, så mon ikke der er mere han kalder.


Ja, jeg har set hans stats og som jeg pointerer, så folder han 36% til turn c-bets og som jeg ligeledes pointerede folder han markant mere, idet det er en 3b pot.

Han folder naturligvis majoriteten af din opstillede callingrange.


AubreyGraham skrev:
Og det med at han folder overkort pga. bordet parre er da også noget fis. 8'eren ændre ikke en skid. Er man god på floppet er man 9/10 gange også god på turn.


Dette postulat ser jeg tit, når der skal retfærdiggøres at kalde barrels af. Har du overvejet, at det at, vi better igen på turn, ændrer vores range i hans øjne?


AubreyGraham skrev:
Der er desuden ingen grund til at barrel'e en giga callingstation, når du kan exploite ham mere end Katja K nogensinde er blevet exploitet, udelukkende ved at valuebette.


Vi ønsker obv at udnytte selv de mindste +ev spots og venter ikke på "bedre spots" (med mindre at donken skrider, fordi han chipper op) - variansen er vi jo ligeglade med.


Han folder sgu da ikke i nærheden af majoriteten af min opstillede callingrange - han er MEGA callingstation?
Og nej, vores range ændre sig ikke i hans øjne. Han er giga idiot og ser kun på sine egne kort.
Og ja, selvfølgelig udnytter vi de mindste +ev spots. Men dine begrundelser for et turnbarrel er helt i hegnet imo, no offence. Jeg mener ikke vi better for at få ham til at folde, når han er giiiiga callingstation, men fordi vi rent faktisk har fint equity.
Redigeret af AubreyGraham d. 23-08-2011 16:17
23-08-2011 14:32 #18| 1

Folder pre - Har ikke lyst til at spille QTo OOP, han folder jo ikke. Synes det er for maginalt og hånden ikke egner sig godt nok til det. Mod dette type modstander, tror jeg ikke jeg går op i at balancere min range, jeg vil bare spille value – Han fanger det alligevel ikke.

Ser ingen værdi i at semi-bluffe en station, så better ikke turn. Gider ikke spille ind i hans eneste styrke, som er at kalde maginalt.

River kan i teorien være godt, men tror også det er spew mod denne modstander – Synes generelt ikke river CR som bluff virker på parrede borde, hvor turn er check check.

23-08-2011 17:34 #17| 0

Kan heller ikke lide at raise river mod en fisk i det her spot. Kan godt forstå din linje og tror også på du har en del FE fra flushdraws og et par straightdraws.

Udmiddelbart kunne jeg godt foretrække at bette omkring 18$ ud på river, i stedet for
at checke. Han folder alle draws og måske også en del A highs.
Synes tit man ser fisk give op på river i oplagte call spots. Som fx her hvis han sidder med A high.

Hvis han er set lave løse calls på river, check-folder jeg her

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar