NL100 - 3b pot SB vs. BTN

#1| 0

Mjello,

Endnu en herfra. Samme info som i sidste hånd næsten dog mod en anden spiller. 25-19, 3b 4 over 151 hands, han er reg og spiller 4 borde. Spillet er NL100 zoom.

Pre standard. Flop vælger jeg at c/c da vi har 2 overkort + BDFD + gutter. Synes det vil være klamt at få et c/r i hovedet på sådan et board, men ved ikke om folk foretrækker et cbet i stedet? Turn er lidt det samme - potkontrol vil jeg gerne bevarer og vi rammer vores Q. River er en no-brainer eller? 99, TT, Q9, QT, KJ slår os + vi er i toppen af vores range så jeg ser ingen anden vej end at calle.


BB: $89.10 (89.1 bb)
CO: $112.26 (112.3 bb)
BTN: $119.80 (119.8 bb)
Hero (SB): $281.70 (281.7 bb)

Preflop: Hero is SB with A Q
CO folds, BTN raises to $2, Hero raises to $7, BB folds, BTN calls $5

Flop: ($15) T 2 9 (2 players)
Hero checks, BTN bets $9, Hero calls $9

Turn: ($33) Q (2 players)
Hero checks, BTN bets $16, Hero calls $16

River: ($65) Q (2 players)
Hero checks, BTN bets $87.80 and is all-in, Hero calls $87.80

22-02-2014 03:04 #2| 1

Som spillet folder jeg ikke, har sq ikke ret meget bedre.

Jeg better dog flop grundet alle de mange dejlige kort vi kan skyde videre på, samt vi har det godt vs KQ/KJ/QJ som caller :)

22-02-2014 06:22 #3| 0

Jeg vil langt hellere c-bette end at c/c floppet..

22-02-2014 14:03 #4| 0

Når du siger toppen af vores range, er det så fordi at top trips + topkicker er tæt på den bedste hånd du kommer til river med, når du c/c flop turn river?

Hvis du fx havde JJ ville det så være bunden af rangen som vi c/c 3 streets med?

22-02-2014 14:19 #5| 0
arigold skrev:
Når du siger toppen af vores range, er det så fordi at top trips + topkicker er tæt på den bedste hånd du kommer til river med, når du c/c flop turn river?

Hvis du fx havde JJ ville det så være bunden af rangen som vi c/c 3 streets med?


JJ går aldrig c/c til river, hvilket jeg heller ikke kan finde merit for, at den her holding skal.. zonki said it.

Cg-chefer:
Hvordan ville en eventuel c/c-range se ud for jer på et "relativt" dry-board som det her? Og har i overhovedet en? - lad os bare sige villain er unknown.

T8/JT-type hænder er vel oplagt at bruge?
Redigeret af MadsMP d. 22-02-2014 14:23
22-02-2014 16:18 #8| 1

@ Mads

9x Hænder er oplagt, her bør man som med andre combos overveje værdien af equity + FE/ equtiy protection.

AQ Er ikke et clearcut c-bet, jeg spiller den nok som flop check ofte, men både bet og check ligger uden at være sikker close EV-wise.

AQ med flere bagdøre kan self bluff en masse turns, jeg kan finde mange combos som kan det. Synes AQ har en smule for meget SD til jeg vil lave den om til et bluff.
Derudover er nut run outs ikke så vigtig at have i et spot hvor villain ikke er tilbøjelig til at muck toppar, og et evt turn overkort ofte vil være villains nye toppar (lidt rodet forklaret håber det giver mening)

C/C flop, Turn C/R Jam er en af de muligheder som er gode, fordi villain ofte vil have for mange bluffs ved en bet/bet linje (håber jeg :-) )
Hvis villain ikke better realisere vi equity og kommer tættere på SD.


Edit: nå ja river, snap call

Redigeret af Suffer Well d. 22-02-2014 16:37
23-02-2014 01:06 #9| 0
Pokernets ME vinder !

Spiller den som dig. WP alle streets, især floppet. Er uenig med zonki i det er et bet.

@zonki
Går udfra du mener K/Q/J turns er turns du vil bette igen, med en - formoder jeg - relativt bred range? Hvordan påvirker det din range, ikke bare på turn men også på river?

@MadsMP
C/C kandidater:
TT, KK, AK, AQ, 9x.

23-02-2014 01:22 #10| 0

@Walth

Nej, mente når villian caller med de holdings.

Men Suffer har fået mig til at ændre lidt mening hvis vi skal spille lidt bedre teoretisk med hans argument om at vi har en hel del andre ting vi også gerne vil bette som bluff. Så jeg er nok mere ved at være forelsket i check fremfor bet.

23-02-2014 01:44 #11| 0
Pokernets ME vinder !

Tror vi snakker forbi hinanden. Du skriver der er mange lækre turns vi kan bette igen - går udfra det er K/Q/J turns du mener er gode at bette?

23-02-2014 01:50 #12| 0

Walth: c/c du KK og TT på dette flop, og hvorfor?

23-02-2014 11:42 #13| 2
Pokernets ME vinder !
arigold skrev:
Walth: c/c du KK og TT på dette flop, og hvorfor?


Meget kort, det er mest ud fra et balance synspunkt.

TT: Vi blocker mange af de hænder vi får 3 streets af (Tx), og broadway hænderne (KQ/KJ/QJ), som caller et bet på det her board, bluffer alligevel altid selv. Vi har ikke noget imod at villain catcher op med den del af hans range vi folder ud ved at bette floppet (eksempelvis weak Ax, 33-66 eller lign), og det er ret godt for vores range at vi også kan have nuttede hænder med en passiv linje - det tillader os at vi kan C/R bluffe visse turns, eller bluffe river på visse runouts med andre dele af vores C/C range.

KK: Vi blocker for mange broadway kombos, og dem der er der crusher vi (igen, de better selv anyways). Villains Tx hænder better selv flere streets. Det er ret godt at have hænder i sin flop C/C range der kan calle 3 streets på tæt på alle runouts, så vores AK/AQ hænder får det lidt lettere. Grunden til KK er et bedre C/C end JJ, selv om de i princippet har samme relative styrke er, at KK har højere equity mod en range, hvorfor den er bedre stillet når et street går checket igennem.
23-02-2014 18:35 #14| 0
walth skrev:
@zonki
Går udfra du mener K/Q/J turns er turns du vil bette igen, med en - formoder jeg - relativt bred range? Hvordan påvirker det din range, ikke bare på turn men også på river?


Sorry det sene svar.

Godt spørgsmål, jeg skal lige være helt med her. Altså om hvordan henholdsvis K/Q/J på turn påvirker min range til at være stærk/svag, samt tage udgangspunkt i blanke rivers?
24-02-2014 04:29 #15| 0
Pokernets ME vinder !

Yeah altså, hvad betyder det for din range på turn og diverse rivers, hvis du vælger en strategi hvori du better dem med en bred range. Jeg ved godt du ikke har skrevet du better det med en bred range eksplicit, men det virker som om du antyder det, med din formulering af hvorfor AQ er et bet i din optik.

24-02-2014 06:03 #16| 0
walth skrev:
arigold skrev:
Walth: c/c du KK og TT på dette flop, og hvorfor?


Meget kort, det er mest ud fra et balance synspunkt.

TT: Vi blocker mange af de hænder vi får 3 streets af (Tx), og broadway hænderne (KQ/KJ/QJ), som caller et bet på det her board, bluffer alligevel altid selv. Vi har ikke noget imod at villain catcher op med den del af hans range vi folder ud ved at bette floppet (eksempelvis weak Ax, 33-66 eller lign), og det er ret godt for vores range at vi også kan have nuttede hænder med en passiv linje - det tillader os at vi kan C/R bluffe visse turns, eller bluffe river på visse runouts med andre dele af vores C/C range.

KK: Vi blocker for mange broadway kombos, og dem der er der crusher vi (igen, de better selv anyways). Villains Tx hænder better selv flere streets. Det er ret godt at have hænder i sin flop C/C range der kan calle 3 streets på tæt på alle runouts, så vores AK/AQ hænder får det lidt lettere. Grunden til KK er et bedre C/C end JJ, selv om de i princippet har samme relative styrke er, at KK har højere equity mod en range, hvorfor den er bedre stillet når et street går checket igennem.


TT er oplagt, men hvorfor c/c KK og ikke AA? AA blocker for A high combos, der checker bag, og AA er mindre sårbar.
24-02-2014 08:29 #17| 0

Cool :) Tænkte også over hvorfor kk og ikke AA .. ?

24-02-2014 12:21 #18| 0

Tænker det samme som Ari og Istvan.

@Walth

Har du en C/R range i det her spot?

24-02-2014 16:22 #19| 0
Pokernets ME vinder !
arigold skrev:
Cool :) Tænkte også over hvorfor kk og ikke AA .. ?


Fordi der er flere kombos AA kan få value fra end KK, den er selv sagt close, og det er nok ikke skidt at C/C AA heller isoleret set.
24-02-2014 16:24 #20| 0
Pokernets ME vinder !

@IstvaN

Ye fine pointer, men AA kan jo så bette 3 streets på lidt flere runouts end KK kan, så den er nok close. Desuden checker vi jo også AK/AQ, så vores range er allerede dækket ind på A-turns etc.

Redigeret af walth d. 24-02-2014 16:25
24-02-2014 16:26 #21| 0
Pokernets ME vinder !
Sailor skrev:
Tænker det samme som Ari og Istvan.

@Walth

Har du en C/R range i det her spot?


Ikke som standard, nej.
25-02-2014 10:51 #22| 0

Kalder folk også af, hvis river blanker? Fx 7x? Imo ændrer det ikke så meget, men hvad siger I?

Hva hvis der falder et lavt kort, som completer bagdøren og vi får butikken i hovedet?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar