NL100: 3b pot multiway

#1| 1

Hejsa,

Jeg spillede nedenstående hånd forleden.


BTN er standard reg, og SB er en rec vi kun har spillet 10 hænder i mod, dog med en VPIP på 90%.

 

Mit spørgsmål lyder på hvor bredt vi kan gå til midten her?

Min umiddelbare tanke er flush, KxXd og sets. 


Antaget at SB checker, hvad er vores linje så?

 

Monotone boards i 3b pots er ikke noget jeg ikke har givet den store kærlighed. 

 

15-12-2022 13:01 #2| 0

Jeg skubber her. Han sidder perfekt til at kunne cr store hænder, så når han leader, så lugter det af noget lavt med et fd på siden, evt. også 79 som vi så taber til.
Hvis han havde checket, havde jeg cbettet stort og kaldt en ai.

15-12-2022 13:41 #3| 0
OP

@Knudsen

Det er en god pointe, at givet positionen, så ligner det et weak lead.

 

Min bekymring er dog, at vi har tæt på ingen EQ mod deres valueranges.

15-12-2022 16:27 #4| 0

Hvor ofte skubber han floppede flushes? Ikke super ofte tror jeg.

 

Sets/2pair har os oftere slået en flushes tror jeg, men jeg er også på call vognen.

15-12-2022 20:10 #5| 0

Jeg vendte den her hånd i mit lille slæng, og det her er hvad, vi kom frem til.

Kalder med den givende hånd, sets, to par, KQd, QQd-TTd. 

Hvis sb checker, better vi halv pot og folder til et shove fra btn, gir op på turn hvis btn kalder, og kalder et shove fra sb hvis btn har foldet. 

15-12-2022 22:24 #6| 0
OP

Spændende - Jeg troede faktisk at flere ville være på fold-vognen.

 

BTNs range 14,5% 2p+, hvoraf vi er drawing dead mod ~13% af den range. 

16-12-2022 08:08 #7| 0

Man kunne jo også prøve at regne lidt med nogle lidt forsimplede forudsætninger


Hvis man siger at vi er drawing dead mod 15 % af SBs range og har 55% mod resten (passer vist nogenlunde mod par og flushtræk) 

 og button altid folder.

 

Så er bliver potten på 180 BB hvis vi caller.

 

15%*0*180+85%*55%*180 - 70 = -16 BB

 

Da det skal sammenlignes med en EV på nul ved at folde skal man med disse forudsætninger folde.

 

Men disse procenter kan jo vurderes meget anderledes. Og måske har jeg regnet helt forkert.


 

17-12-2022 09:02 #8| 0
OP

Tak for inputs.

 

Jeg er stadigvæk ikke helt overbevist om at et call er korrekt. 

 

Aktuelt kom jeg ind mod SB som havde valgt at shove A8

17-12-2022 09:15 #9| 1

Virker som et forholdsvist nemt getin. Nu er jeg på ingen måde cashgame ekspert, men min erfaring fra mtts er, at sådanne random donk-rips i 3b pots meget sjældent er nuts ø. Meget mere noget semi-eq artig som 89 med 9d, som ikke burde være i han flatting range vs 3b anyways.. Randomfaktoren er bare for stor til at man kan folde TP top kicker

Redigeret af Jako8900 d. 17-12-2022 09:18
17-12-2022 10:08 #10| 0
Jako8900 skrev:

Virker som et forholdsvist nemt getin. Nu er jeg på ingen måde cashgame ekspert, men min erfaring fra mtts er, at sådanne random donk-rips i 3b pots meget sjældent er nuts ø. Meget mere noget semi-eq artig som 89 med 9d, som ikke burde være i han flatting range vs 3b anyways.. Randomfaktoren er bare for stor til at man kan folde TP top kicker

 

Enig, hvis vi var HU. Dog er der fortsat btn bag, som vi må antage har næsten samtlige suited combos i sin range. Uden at have lavet matematikken tror jeg hurtigt at det går fra decent EV HU til minus, når vi ikke er last to act #mavefornemmelsesmatematik


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar