NL100: 2nd pair facing turn c/r - river action?

#1| 0

Villain spiller 20/18/3.7, 3-better 12% over knap 400 hænder. Har ikke før clashet mod ham i nævneværdige pots, men han virker ret aggressiv pre- såvel som postflop.

Han bør se mig som roughly 24/20.

Hero sidder med 105bb, Villain dækker.

Dealing down cards
Dealt to Hero [T K]
blibblob posts the small blind of $0.50
dr_hase posts the big blind of $1
scop79 folds.
dave___R folds.
Hero raises to $3.
ink22 folds.
blibblob calls $2.50.
dr_hase folds.

Dealing Flop [T 4 4] Pot: ~6.50
blibblob checks.
Hero bets $4.50.
blibblob calls $4.50.

Dealing Turn [Q] Pot: ~15
blibblob checks.
Hero bets $10.50.
blibblob raises to $29.
Hero calls $18.50

Dealing River [X] Pot: ~70
blibblob bets $48.

Jeg formoder at han er i stand til at lave et pocketpair om til et bluff i et spot der er godt til det som her. Hvilke hænder kan vi ellers smide i hans range? Altså QT(s/o) og TT er vel nogenlunde de eneste hænder han kan c/r for value. Hvilke andre bluffs kan han have?

Hvilke rivers kalder vi? Hvilke folder vi? Hvordan kan vi tolke hans riversizing (48 i stedet for jam der er et PSB). Forventer i at han oftest giver op på river med hans air?

27-09-2010 19:47 #2| 0

FWIW, så tror jeg, at jeg checker flop eller turn bag, da du aldrig får 3 strets value fra en decent spiller anyway. Samtidig har det den fordel, at du slipper for de her spots, hvor du skal soulreade og enten tabe en stack til en bedre hånd, folde den bedste etc. Som turn er spillert så folder jeg. Det er et rimelig skidt board at 2nd barrelle, så jeg forventer ikke, han raiser i skum ret ofte. Specielt ikke, når han intet repper. Som spillet folder jeg river, fordi jeg jeg ville tilte endnu mere af at tabe et halv oplæg mere i en hnd, der imo fremstår unødvendig stor.

27-09-2010 20:31 #3| 0

@SS:

God post og valide points. Jeg prøver lige at adressere dem en ad gangen:

1) Jeg vil ofte checke flop bag af de årsager du nævner - generelt checker jeg nok langt mere bag end den gennemsnitlige spiller.
2) Jeg går ikke efter 3 streets value. Valget er enten at checke turn bag og VB river eller bette turn og checke river bag. Problemet er, at min (semi)bluff:valuebet ratio nok er lidt screwed på turn: hvis vi kun valuebetter QT, QJ, KQ, AQ, 44, TT, QQ, KK og AA er der langt flere (semi)bluffs i min turn bettingrange, hvilket jeg i hånden prøver at ændre på ved at overreppe min hånd nu og kompensere for det ved at checke river bag. Jeg er dog helt enig i at den er close mellem check og bet. Checker du også AT og JJ bag på turn?
3) Jeg er dybt uenig i at det er et skidt board at double barrelle :) Hans range hovedsageligt er jo hovedsageligt Tx og underpairs.
4) Du har selvfølgelig ret i, at et turn c/r også skal tages ind i overvejelserne omkring bet eller check turn.

27-09-2010 22:31 #4| 0

@ djowgern

Ok, måske er det lidt at overdrive at calle turn et dårligt 2nd barrel-spot. My bad:-) Det sagt, så bliver du vel nødt til at bette 3 streets ca. hver gang, du better flop + turn? Jeg tror altså, det er waste of money at bette flop + turn og checke river med air.

Hvad jeg selv gør med AT og JJ er ret spillerafhængigt. Men som udgangspunkt better jeg flop + turn og af og til ofte river, men jeg spiller generelt også noget mere friskt til end 24/20, og folk er ikke ret pjattede med at folde noget som helst mod mig.

Min erfaring pt er, at der er rigtig mange penge at hente ved at checke en masse flops bag, fordi folk bare per definition better like any turn + river. Jeg tror, de har set det i en eller anden Krantz-video eller whatever. Ikke at jeg forstår, hvorfor de gør det:S

28-09-2010 13:43 #5| 0

Dine bekymringer om balancering synes jeg er unødvendig, da det er helt vildt overvurderet generelt og især på small stakes. Du skal ikke være bange for en tilfældig halvstram TAGish nl 100 reg exploiter at du har flere semi bluffs/bluffs end made hands når du better turn, så jeg foretrækker også at checke bag på turn

Jeg synes SS har nogle fine nok pointer, men bryder jeg mig ikke om at checke flop bag, da vi næsten altid c-better air, så hvis han bare har den mindste pokerforståelse bør han vide, at vores range er svagere når vi c-better. Dog synes jeg det er fint at checke, hvis du har specifikke reads på, at potcontrol agtige linjer inducer en masse bluffs fra den pågældende spiller.

Synes turn er ret close mellem call og fold, hvis dit syn på ham er, at han er non-believer typen er det vel fint at call, men ellers tror jeg fold er fint. Det ligner også med hans sizing, at han prøver at malke dig for hårdt

På river tolker jeg hans bet som mere styrke end hvis han shovede, da det ligner det sygeste malkebet (Jaja, han kan også level hero til at tro det ligner valuesize med sine blffs) Men synes ikke rigtigt det sker ofte nok. Ville meget hellere call et shove, da folk bedre kan lide at shove i bluffs i disse spot, i stedet for et 2/3 pot bluff. Så tror et fold på næsten alle rivers er fint

28-09-2010 14:19 #6| 0

@nico:

Tak for svar.

Jeg er overordnet enig med dig i at overvejelser om balance og exploitability er overvurderede - specielt i spots som dette der forekommer så relativt sjældent og hvor man måske sjældent alligevel bliver exploited.

Dog prøver jeg at tænke over det i hver hånd jeg spiller, da det da i hvertfald ikke skader og man nok snarere blot bliver bedre af det. Hvis det sætter mig i svære spots, så må det jo være sådan - det lærer jeg uden tvivl en masse af.

Jeg er enig med både dig og SS i at turn sagtens kan være et fold. Folder du også AQ så?

28-09-2010 17:31 #7| 0

Tja, AQ er vel i princippet samme hånd her, da det vel også bare er en bluff catcher. Tvivler stærkt på han CR turn for value med dårligere end AQ.

28-09-2010 19:06 #8| 0

Godt, tak for svar SS og nico.

Aktuelt blev jeg owned på river K af AJ, men diskussionen har da bidraget lidt til check bag kontra bet turn og fold eller call turn.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar