Nl100: 22 i call down

#1| 0

Hey

Linje tjek af denne:

Villian spiller 26/18/3 med følgende cbet stats: flop: 71 turn: 54 river: 70

Effektive stacks er 129

utg folds
Villian (CO) raises to 4
BU folds
Here (SB) calls 4 with 22
BB folds

Flop: 645 Pot: 9

hero checks
villian bets 7
hero calls 7

Turn: 5 Pot: 23

hero checks
villian bets 18
hero calls 18

River: A Pot: 59

Villian bets 39
hero calls 39

Grundet hans relativt høje cbet tendenser, forventer jeg at han sagtens kan skyde min. to barrels med air. River gør ham vel ret polariseret til enten nuts eller air?

Hvad siger PN, rent spew eller er han polariseret nok til nuts eller air til at vi kan calle?


21-07-2010 12:47 #2| 0

Preflop er std nok, men ellers spiller du samtlige streets helt forkert :(

Flop: Kæmpe fold, han c-better nok ikke pure air særlig ofte på dette board, og så har du altså virkelig skidt equity vs hans range

Turn: Som spillet er turn et endnu større fold, du har absolut ingen equity vs den range der barreler turn her, selv draws er et flip mod dig pga du kan blive counterfeited så du sidder med 2 høj, og det endda bunden af hans turn c-bet range

River: Igen som spillet let fold imo, pga der er så meget han kan VB, (78s, 44,55,66,TT-AA)A7,A6s,A5s, completed bagdørs flushes og så lugter hans betsizing virkelig af; pay me biiiiatch! self kan det godt være et level af ham, men det er bare ikke super sandsynligt. Samtidigt er det svært at se ham komme til river med særlig meget air

21-07-2010 13:15 #3| 0

Det bliver dyrt hvis vi skal kalde ned med underpar hver gang vi spiller mod en gut med høj agg. faktor. Du ender med at blive valuebettet til døde :)

Desuden synes jeg ikke han er specielt polariseret på river... Der er en stor mængde hænder han valuebetter, som n1co18 er inde på...

Specielt hvis han ved du kalder ned med underpar ;)

21-07-2010 13:38 #4| 0
OP

Okay tak for input.

Kan sagtens følge jer.

21-07-2010 14:27 #5| 0

@OP:

Jeg foretrækker at folde eller 3bette PF. Frekvensen af sidstnævnte ville (selvfølgelig) ske med afsæt i villains F23bet-%. En hånd som 22 spiller imo ikke videre pragtfuldt mod en udefineret, løs range fra en udmærket spiller, der åbner i CO. Du kommer til at check/folde sindssygt meget postflop - med mindre du selvfølgelig ofte, som her, går i insane CD-mode, hvilket jeg ret beset hader. Når du så samtidig endelig rammer dit set, kan du ikke forvente, at villain stacker af ofte nok til, at dit PF-call var +EV. Muck it tiest og miks det op med 3bets af og til i mine øjne.

@n1co18:

1. Hvorfor er PF std.?

2. Hvorfor forventer du ikke, villain cbetter air videre ofte på det givne board?

21-07-2010 14:58 #6| 0

PF: 3bet/Call er fint
Flop: fold/raise der er ikke noget der hedder call med 22 på det her flop.

21-07-2010 15:12 #7| 0

Der har været en del tråde omkring at spille små PP fra blinds når BTN åbner.

Specielt Thyssen har plæderet for at det er en underskudsforretning at calle mod en OK modstander+, der åbner tit på knappen. Hans range vil være meget bred, og de få gange vi rammer settet, er det så meget desto ringere sansynlighed for at vi får hans stack.

Mod en villain, hvor vi VED vi han ikke smider overpar eller TPTK uanset hvad, så er call fint. Men ellers fold/3bet pre.

Selv et 3bet pre med små PP er tit problematisk, hvis vi har en villain, der gerne vil spille postflop poker og som eventuelt floater en del. Vi står SÅ skidt postflop når vi ikke rammer set, at vi næsten altid må c/f.

Mit liv er blevet lettere efter, jeg er begyndt at smide små PP mod BTN åbning. Jeg vil meget hellere 3bette SC, suitede one gappers og den slags, fordi de spiller så meget bedre postflop.

21-07-2010 19:42 #8| 0

@PP

1.

Fordi effektive stacks af 129BB og vi har en mand bag os. For 100BB er det meget std at fold eller 3-bet imo, da han åbner en for bred range i co til vi kan call profitabelt

2.

Fordi det board rammer heros flattingrange OOP ret godt.

21-07-2010 23:55 #9| 0

c/r flop og rep set med ok equity. c/c er ikke godt da alt du er foran stadig har masser af equity.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar