NL100: 2 par i bw vs overbet shove

#1| 0

Hero spiller noget 23/17/2,6 med en steal fra sb på 40%

Villian spiller 24/21/6.5 med 9% 3bet vs. steal.

Effektive stacks 100bb.

Jeg må blankt erkende, jeg ikke aner hvad, der gik gennem hovedet på mig, da jeg checkede på det farlige flop. Det er et klart bet i denne situation.

Af samme grund bliver hånden lidt interessant, da det er svært for ham at putte mig på en A.

Button: seat 10
Players in round: 4
Seat 1: Hero ($125)
Seat 2: _HULK_HOGAN_ ($100)
Seat 5: XxHotBunnyxX ($100)
Seat 10: ab1bas ($102.50)
Hero posts small blind ($0.50)
_HULK_HOGAN_ posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [6, A]
XxHotBunnyxX folds
ab1bas folds
Hero raises $2.50 to $3
_HULK_HOGAN_ calls $2
--- Dealing flop [A, J, 9] pot $6
Hero checks
_HULK_HOGAN_ bets $6
Hero calls $6
--- Dealing turn [6] pot $18
Hero checks
_HULK_HOGAN_ bets $18
Hero calls $18
--- Dealing river [8] pot $54
Hero checks
_HULK_HOGAN_ bets $73 [all in]
Hero ???

Hero er altså meget aggressiv, men holder han missed fd, T8, J9 og andet luft tit nok til vi er gode 37% af gangene?

05-05-2010 22:29 #2| 0

skub turn

05-05-2010 23:11 #3| 0

Du kan sgu da ikke induce et bluff og så ikke kalde det. Han kan have alt muligt, da du i allerhøjeste grad ligner et bustet draw.

Ellers som lassen.

05-05-2010 23:16 #4| 0

Snapbetalt.

Jeg ser flere og flere villains som auto skyder 3barrels (+evt overbet river), når IR går i c/c-mode, fordi IR så har en åbenlys none nut holding.
Se eksempelvis www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=219376

Du har i øvrigt glemt at skjule dit nick i preflop action

06-05-2010 00:27 #5| 0

@OP

Synes linjen kan være ganske fin med check call på floppet, og så er det rigtig fint at have en så stærk hånd til at calle turn. River må blive instacall som vi har spillet, da stort set alle valuekombinationer der slår os oftest 3 better pre, samtidig med vi slår en enkelt eller to hænder han shover for value. Han bluffer sikkert også en sjat med noget draw værk.

@SteelChicken

Så du raiser lige K8s fra SB til BB, og så check caller du ellers lige to streets? Eller hvad med den lækre QT, den check caller du også lige? Synes det er noget vås at komme med sådan nogle statements, når det sidste vi nogensinde må formodes at have, er et draw.

Hvorfor vil i shove turn btw? Hvilke hænder caller?

06-05-2010 01:01 #6| 0

Uh... Jeg fik læst hånden som om at OP ikke var pre flop aggressor. Så er det jo rigtigt at vi ikke ligner et draw ;-)

Til gengæld kan vi sagtens ligne et es med en dårlig kicker eller et PP af en slags.

06-05-2010 01:38 #7| 0

Det er faktisk præcis det vi ligner, du er på rette vej :)

06-05-2010 18:40 #8| 0
OP

@raskEn

Det er en god tråd du linker til, og jeg har skam læst den tråd med stor interesse, især fordi jeg ikke kan forstå det call. Men debatten vedr. levelthinking er rigtig god og interessant.

@SteelChicken

hehe jeg plejer skam at calle, når jeg inducer et bluf - men syntes det hører til sjældenhederne, at et check inducer et Pot-Pot-Jam - og så bliver man jo lidt i tvivl, jeg gør ihvertfald :)

@ Joonas

Du skriver linjen kan være god på flop. Hvad ville du så gøre på turn, hvis vi ikke forbedre som her?


Hvad ang. selve hånden kan jeg se, at der er konsensus til et call - jeg valgte dog at folde :(

Jeg tror desværre, jeg pt. er lidt ramt på mit spil pga to rigtig skidte uger. Jeg kunne pludselig huske alle de gange, hvor folk holdt monstre i dette spot og overser nok, hvor skjult min hånd faktisk er.

Derudover er villian jo über aggro - og især dette faktum - gør, at jeg nu også mener, at det bør være et call. Pot-Pot-Jam bragte mig nok ud af den. Tillykke til villian, hvis han havde luft! :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar