NL10 - shover vi 100 ud af 100 gange her?

#1| 0

Villain spiller 26/19/1.8 over 115 hænder. Jeg har ikke set ham lave noget spas, kun hive en smallstack med et set tidligere i sessionen, helt standard.

Hand Information
PokerStars No Limit, 0.1 BB (5 handed).

Table Information
Seat 2: Player 2 ($8.16) Dealer
Seat 3: Player 3 ($11.2) Small Blind
Seat 4: Hero ($17.24) Big Blind
Seat 5: Player 5 ($14.74)
Seat 6: Player 6 ($4.15)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $0.15)
Player 5: RAISE $0.3
Player 6: FOLD
Player 2: FOLD
Player 3: CALL $0.25
Hero: CALL $0.2

Flop(Pot: $0.9)


Player 3: CHECK
Hero: BET $0.64
Player 5: CALL $0.64
Player 3: FOLD

Turn(Pot: $2.18)


Hero: BET $1.4
Player 5: RAISE $3.69
Hero: CALL $2.29

River(Pot: $9.56)


Hero: CHECK
Player 5: BET $4.3


Kommentér selvfølgelig gerne på linien, men det jeg specifikt er i tvivl om, det er om vi 100 ud af 100 gange shover her? Jeg 'frøs' nemlig i spottet, og måtte bruge lidt timebank, for da vi jo er så dybe, blev jeg pludselig i tvivl om jeg nogle gange bare skal vælge et call her. Da jeg sad og kiggede på hånden igen, er jeg overbevist om at shove 100 ud af 100, da der er tilpas mange AA, AK og måske endda AQ i hands range + alt det han skyder med her, fordi jeg ligner et missed draw. Men det kan være at jeg er helt forkert på den. Så bottomline: Laver vi nogensinde bare et call her, fordi vi er så dybe?

27-01-2012 08:45 #2| 0

Ja, jeg vil sige shove hver gang i det her tilfæde, så er det bare sur *** de gange han har QQ eller KK.

27-01-2012 08:58 #3| 0

Enig i shove hver gang..

Kan godt lide dit lead på floppet. Man ser sjældent ordentlige leads på NL10, typisk min-bet-lead fra folk der ikke rigtigt har styr på hvad de laver.

Turn er jeg lidt i tvivl om hvad der er det bedste. Q rammer en god del af hans range, og hans raise indikerer en stærk hånd hvorfor et call der mener jeg er glimrende.

River virker som et godt c/r shove da han vil bette stærke hænder som KQ, AK, AA, osv som han vil calle dig ned med, samt han kan bette evt. bluffs selvom der ikke burde være nogle i hans range her.

27-01-2012 09:50 #4| 2

Hvis du er i tvivl her skal du folde preflop.

27-01-2012 09:56 #5| 0

Du stacker... og håber han har KQ. Måske AA selvom 19/20 ville raise flop på 10NL.

Men derudover er KQ vel den eneste han kan have? Tror umuligt han kan have AQ. Hvad bedre får han til at folde? Hvilke ringere hænder ville calle?

Personligt tror jeg hans to mest sandsynlige hænder er KQ og QQ, KK. Det er i hvert fald de eneste jeg ville spille sådan. Ville altid raise AK og AA på flop. Men selv regs laver nogle gange noget mærkeligt noget. Havde fx en hånd der for 20 mins siden mod en reg.

Jeg raiser KK utg han caller på button.

Flop kommer K63 blandede farver.

Jeg better 40c i 70c ish. Han raiser til cirka 1.8. Jeg tænker at det er set eller bluff og caller. Turn skyder han igen. Ret højt så jeg skubber og han caller det sidste med 88.

Fuldstændig åndsvagt da han er nødt til at sætte mig på AK, AA eller set. Det er stort set hvad en reg der raiser utg og caller reraise på floppet kan have på 10NL.

Hvis vi antager han kun kan have KQ, KK og QQ så læner det sig mod kun at calle. Men betsizing tyder måske en anelse mere på KQ.

Synes faktisk den er tæt på 50/50 om det er call eller skub. Men jeg ligger også kun på 2BB/100 ish

27-01-2012 10:54 #6| 0

fint spillet, shove river.

27-01-2012 11:19 #7| 0

Mod rigtig mange tror jeg faktisk godt vi kan folde turn. River er et shove. Hvis han skal have dig slået skal han have slowplayed flop hvor de fleste nok 3-better specielt pga. stacksizes, eller have kaldt dit raise med QQ hvilket nok ikke er så sandsynligt. Hans river sizing gør det endnu mere til et shove.

Edit:

Ups, jeg havde set forkert på action. Jeg troede vi check/raisede flop. Så bliver turn call noget bedre. QQ er selvfølgelig en noget større mulighed her, men det er nok også den eneste hånd der slår dig.

Redigeret af SørenSnegl d. 27-01-2012 16:47
27-01-2012 16:12 #8| 0

Tror folk han cc floppet med kq og tror I han caller den på river? Ikke spillet nl10 længe, men river her synes jeg er vildt at shove her eftersom kk og qq begge er meget mulige og der er meget få andre 6ere og aldrig AA i hans range

27-01-2012 16:30 #9| 0

Taget i betragtning af at boardet parrer og flushdraw misser, tror jeg han kalder med Kx en del af tiden.

Vi er virkelig kun bange for KK/QQ og blocker godt for 88, så at kalde her, fordi vi er scared for to hands, tror jeg vi vinder mindre på i det lange løb. Hans range indeholder altså både KQ kombinationer, enkelte AK og AA er absolut ikke unlikely.

Desuden skal vi huske, at en NL10-spiller langt fra spiller optimalt, så hans callingrange kan af og til være endnu bredere her.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar