NL10 235bbdeep - 44 flopper set

#1| 0

Hej drenge! Jeg vil meget gerne snart rykke op til NL20, men føler, jeg har en del, der skal rettes før det mål kan blive en realitet så derfor vil jeg fyre en del hænder afsted herinde for at få spottet tydelige leaks. Måske er denne konrekte hånd ganske standard, men det er egentlig i lige så stor grad min tankegang om hele håndens forløb, jeg vil have korrigeret og rettet.

Villain spiller 62/29/2 over 101 hænder og er en kæmpe fisk. Har en note på ham, der siger, at jeg fik 3 streets af value med min AK mod hans 57 på A73 4 T. Han har fået sin stack ved at river sin flush: Han checker bag på et flop, turn kommer blank og her 2/3pot-better han, bliver kaldt og da rammer på river better han efter et check, han bliver så raised og stacker af. Han er flere gange set folde efter hans donkbet på flops er blevet raised.

HERO spiller 19/18/3 og har spillet temmelig nitty, da kortene ikke er kommet.

STACKSIZES:
Villain: 28.60$
HERO: 23.49$

Dealt to phill-it.in [4 4]
RANDOM posts the small blind of $0.05
RANDOM posts the big blind of $0.10
VILLAIN raises to $0.40.
RANDOM folds.
HERO calls $0.40.
RANDOM folds.
RANDOM folds.

Dealing Flop [4 2 A] ~~ Pot: 0,95$
VILLAIN bets $0.70.
HERO calls $0.70.

Dealing Turn [Tc] ~~ Pot: 2.35$
VILLAIN bets $1.75.
HERO raises to $4.
VILLAIN calls $2.25.

Dealing River [Q] ~~ Pot: 10.35$
VILLAIN checks.
HERO bets 7.75$

Mine egne tanker om hånden:
Jeg kalder naturligvis for at setmine med huge implied odds i position, da der også er en fisk bag mig i blinds, der caller temmelig bredt. At 3bette en fisk med så marginal en handske er ikke noget, jeg er interesseret i, når jeg absolut ingen FE får.

Han donker ud på et tt board med et es. Han c-better en vanvittig bred range på det her flop (draws, esser og air). Jeg kalder, hvilket er et play, man måske kan sætte spørgsmålstegn ved? Jeg skal jo nok beskytte min hånd mod hans draws. Men en kombination af, han er set spille sine draws passivt på floppet og at han flere gange har C-bettet ren air og folded til masser af raises på floppet, får mig til at kalde i spottet. Jeg vil gerne holde alt hans crap inde, når han sagtens kan skyde en anden tønde med air.

Turn kommer blank, han skyder anden tønde - og nu er det vist på tid til et valueraise. Min bettingsize er helt i dammen, jeg skal raise en dollar eller to mere for value og protection, I guess.

River fuldender flushen, hvilket jeg brækker mig lidt over. Enten er det en actionkiller eller også fuldender den en hånd, der har mig slået. Anyways: Han checker. Jeg tror ikke på, at han checker med en flush her, da der jo er en reel chance for jeg checker bag (dog rimelig unlikely efter mit turn-raise). Jeg skyder 7.5$, hvilket vel er ganske standard, når vi er så dybe?

Comments omkring min tankegang, min linje eller andet er meget, meget velkomne. Set i bakspejlet er hånden nok ganske standard mod en random fisk, men ja.

Tak på forhånd, Jeppe!

04-03-2010 19:42 #2| 0

Ud fra din beskrivelse er der ingen grund til ikke at raise flop:
- I er dybe, så du skal have bygget pot asap
- Du har ingen "value" kort du kan håbe på rammer, så der er ingen grund til at lade villain forsøge at ramme dem. Har villain fx KQ og der lander en K, så vil han stadig være bange for esset.
- Der ligger til en flush draw, og hånden bliver klam at spille hvis der lander en ruder. Desuden kan det slowe villain ned. Er han donk, så skal han nok betale med et flushdraw.
- Der er sandsynlighed for at villain har et es, hvilket han nok heller ikke slipper til et raise. Har han hverken es eller draw giver han nok op, men den ekstra value vi får når han har en af disse to ting er større end den value vi ville få af at ikke at raise ham af et par.


Desuden bør du raise højere på turn, når du nu venter. Til 6 bøt være minimum. Så havde potten været 14 på river, og det havde været perfekt til et push. Vær desuden opmærksom på, at turn raises virker meget stærke -> et andet argument for allerede at raise floppet.

04-03-2010 19:50 #3| 0

Tak for kommentaren. Præcis de tanker jeg sad med efter hånden.

Jeg kom dog frem til at det ville være mere profitabelt at vente med at valueraise til turn, da jeg ved han skyder to tønder med en meget bred range på det board. Men ja, falder en ruder er det enten en actionkiller eller også completer den en hånd, der har mig slået. Og nej, han slipper bestemt ikke sit es til et flop-raise og kalder vel reelt nærmest med den samme range, som han donker med (udover ren air obviously).

Hvor meget raiser vi på floppet?

Og ja, min betsizing på turn er helt i dammen, som jeg også selv skriver.

04-03-2010 19:50 #4| 0

enig med Royal

04-03-2010 19:54 #5| 0

Først og fremmst: 19/18/3 er imo ikke for nittede stats til NL10. Det virker som tæt på optimale stats til lige dét limit i min optik. Derudover bør du også være klar over, at villain ikke donkleader i den givne hånd, i og med han selv åbnede fra UTG PF. Jeg går ud fra, at du tror, han donkleader, eftersom du skriver, at villain flere gange er set donkbet/folde.

Nå, nok udenomssnak vel egentlig; lad os gå til den aktuelle hånd.

Preflop er fint. Min umiddelbare tanke gik på at raise floppet pga. dets semivåde tekstur, men jeg synes egentlig et call er udmærket. Ikke desto mindre: Raise > call >>> fold. Som spillet på floppet skal du altid raise turn for at bygge potten, charge draws og hente value fra dårligere hænder (Ax hovedsageligt ldo). Som du selv er inde på, ville jeg også gøre det en smule større - $5.25 eller sådan noget. Det grimme ved at calle flop for at raise turn på det givne board er dog, at du repper sindssygt stærkt. I øvrigt bør du tænke over stacksizes ift. at raise floppet og leade turn i stedet for at calle flop og raise turn. Du skal nok få calls fra FDs og Ax-hænder anyhow. Du bør også tænke over, at villain næpper fyrer en 2nd-barrel på turn med de bluff-hænder, han cbetter med, hvilket er endnu en merit ved at raise hans cbet.

Som spillet skal du helt klart vbette river, da han checker til dig. Som du selv nævner, byder han nok en flush laaangt oftere, end han checker den. Din betsizing ser fin ud ift. villains formodede callingrange.

Edit: Jeg bør blive hurtigere til at forfatte mine indlæg. RW har sagt rigtig meget klogt i hans svar.

04-03-2010 20:15 #6| 0

Yeah, han donker selvfølgelig ikke ud, når han er initial raiser - det gik vist lidt for hurtigt med at skrive mine tanker ned. Min pointe var naturligvis, at han leadede ud. Skriver også, at han C-better en bred range.

Og ja, floppet skulle være raised. Ja, det var vist godt han ikke kendte til Baluga Theorem, lol.

Hvis vi nu siger boardet kommer rainbow, så kan jeg vel profitabelt kalde på floppet for at holde hans air inde? Jeg er overbevist om han er i stand til at fyre to tønder nærmest med ingenting. Og i og med der ingen FD er på floppet, er der mindre at få value fra, når vi raiser på floppet?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar