NL $400, QTs på turn

#1| 0

Jensen og jeg har haft forskellige meninger om denne hånd, så lad os se hvad Pokernet mener.
Villain er en kæmpe fisk, som jeg har spillet en enkelt session med før denne. Her noterede jeg mig, at han kalder floppet med any pair og er glad for at skyde potbets af både som bluffs og for value. Min note siger derfor, at jeg bør udøve potcontrol mod ham, da han f.eks. skyder riveren med buttom pair.

Hånden er en af de første i denne session.

Table: Timbuktu [2073835] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $2/$4, Real money)

Button: seat 2
Players in round: 5
Seat 3: Jensen ($558.35)
Seat 4: Gloff1 ($512.50)
Seat 5: ABCNLHE ($739)
Seat 1: VILLAIN ($360.80)
Seat 2: HERO ($410.60)
Jensen posts small blind ($2)
Gloff1 posts big blind ($4)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: Q T

ABCNLHE folds
VILLAIN calls $4
HERO raises $18 to $18
Jensen folds
Gloff1 folds
VILLAIN calls $14

--- Dealing flop T Q 7 Pot: $40

VILLAIN checks
HERO bets $32
VILLAIN raises $64 to $64
HERO calls $32

--- Dealing turn T Pot: $168

VILLAIN checks
HERO? (Villain har $279 tilbage).

Jeg kalder floppet for at raise turn, men denne turn er desværre lidt en actionkiller.
Spørgsmålet er, om vi kan få betaling på turn og river, eller om vi, ud fra hvad vi ved om Villain, skal håbe på et bet på riveren, som vi kan raise.

28-07-2009 03:35 #2| 0

Jeg ville bette 111$ det ville passe fint til at få stakken ind på river.

Mvh Simon

28-07-2009 04:19 #3| 0

Langt fra et "VIP" svar fra mig..
Tror han ville foretrække at potte hvis han havde 10'eren, i håb om du ville kalde med AQ, så synes det er fornuftigt at checke efter.
Da han evt bluffer potten.
Fik du den til showdown?

28-07-2009 05:40 #4| 0

Over 90 og under 100 :) Har han ingenting tror jeg ikke river ændre det store om vi får stacken, har han ramt mindre hus, overpar eller et draw af en slags må han gerne se river billigt og få muligheden for at bluffe river eller evt ramme og derved også give os stacken.

28-07-2009 09:58 #5| 0

Når han klikker floppet, så har han ofte top pair, så jeg sætter et 3-bet ind på floppet til $110. Hvis han folder er det selvfølgelig ærgerligt -- til gengæld er han så færdig med at klikke flops mod os resten af sessionen (vi jammer bare hver gang).


Som spillet byder jeg turn lavt -- omkring $70-$80 ser fint ud. Jeg vil forsøge at hale et top par eller evt. straight draws langsomt ind. Han kan også have hus med 77, og i så fald er vores betsizing ligegyldig.

Jørn

28-07-2009 12:25 #6| 0

Når du betegner villain som en kæmpe fisk kan det ikke komme på tale at checke her. Jeg skyder 75 og skubber river hvis checket til.

28-07-2009 13:09 #7| 0

check.

"Min note siger derfor, at jeg bør udøve potcontrol mod ham, da han f.eks. skyder riveren med buttom pair."

ved at checke giver du ham chancen for at hænge sig på riveren. enten byder han sit par / busted KJ draw / bluffer. Checker han havde han alligevel ikke givet dig actino på dit turn bet.
Har han par, kan han lave sit top par om til et bluff med et pot bet, og være comitted til at calle de sidste $$

28-07-2009 13:28 #8| 0

Byd lavt så vi kan få stacks ind, kræver vel ikke det store rocket science at regne ud vi skal have flere penge ind på turn, istedet for at satse på at han betcaller river?

28-07-2009 16:03 #9| 0

Jeg stemmer egentlig for noget mere alternativt. Når man nu spiller mod en donk, så bliver den "korrekte" måde at spille poker på lidt en anden.

Det billede jeg får af villain jævnfør din beskrivelse, er at kan godt kan spille lidt kreativt indimellem. Derfor synes jeg egentlig call flop er ok.
Jeg tror ikke nødvendigvis som Thyssen, at han har TP hvergang her, men hvis han har det, så tror jeg ikek han er typen der kan smide det. Turn giver desuden en masse draws, til en stærk hånd, der dog stadig ikke slår dig, så jeg vil nok lave min bet-size, så villain bliver inde, hvis han skulle have KJ, eller XXc måske endda AJ.

Jeg better rimelig lavt på turn for at holde den slags inde. Skulle han have en 10'er, så kommer pengene jo ind alligevel.

Jeg better nok turn omkring 70-80. Så har villain også en fin chance for at spasse ud.

MVH Skod

28-07-2009 17:03 #10| 0

Tak for svarene!

Jeg valgte at checke, da jeg huskede, at han skød pot, hvis man viste svaghedstegn. Desværre skød han ikke på en blank river, men han kaldte mit 125$ bet med QJ. Han tænkte dog lidt over det, før han kaldte.

Jeg hælder mest til at 3-bette floppet lavt (80$ mere) og skubbe turn. Dog vil jeg checke denne turn og få resten ind på riveren.

Det er ikke til at sige nu, men jeg er lidt i tvivl, om vi får QJ til at kalde et bet på turn og et stort mere på riveren, som bordet ser ud.

28-07-2009 17:24 #11| 0

jeg ville formentlig også 3bette her
som spillet kan du checke og bette. jeg ville dog bette et sted melle 55-75

28-07-2009 17:58 #12| 0

Jeg kan godt lide dit turn check. Virker klart mest oplagt imod denne villain.

28-07-2009 20:44 #13| 0

Jeg synes turn check er semi-skidt da vi sjældent kan få stacks ind på river.

28-07-2009 23:26 #14| 0

Tror turn check er bedst givet din beskrivelse af villain.

Jo oftere han c/r floppet m ren luft, jo bedre kan j lide turn check og flop call.

Jo sjældnere han c/r flop med luft, jo bedre kan jeg lide 3bet flop og småt bet på turn.

30-07-2009 11:54 #15| 0

@SteenV

Når en fisk check-klikker floppet så har han IMHO 90-95% par eller bedre.

Det er dog muligt at hans tedens til potbets gør det mere profitabelt at checke turn.

Jørn

30-07-2009 13:58 #16| 0

Hvis du better lavt, 40-60 fx, folder han ikke ret tit og du giver ham chancen for at reraise dig..Det er også nemt nok at få pengene ind på river alligevel.
Har ikke noget imod dit flop spil og synes at et reraise er fint også :P

30-07-2009 17:56 #17| 0

@Thyssen

Hvis du har ret i at han 90-95% har et par på floppet er jeg enig i at det lille bet er bedst.

Tror ikke det nødvendigvis er helt så meget med alle de mulige gutshots og openenders, men er svært at sige uden statistisk materiale :-)

30-07-2009 18:38 #18| 0

@SteenV

Well, jeg har ikke andet end anekdotisk bevismateriale :)

Mit indtryk er at gutshot kaldes (AJ og J8 (og teoretisk set AK)), medens top par klikkes. Nogle spillere klikker også stærke hænder på floppet, andre klikker "normale" draws (OESD,FD,kombi), second pair (og dårligere pairs) og nogle få klikker air.

Det er kun mod de få som klikker air vi mister value ved at ikke at 3-bette floppet. Mod alle andre foretrækker jeg at hive dem langsomt ind ved at 3-bette flop lavt (eller bette turn lavt).

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar