Nl 600 Wirdness

#1| 0

Yo! Spillede denne hånd igår, burde have lagt den bag mig men tænker
stadig over næsten alle beslutningerne.

Niels Utg spiller 35/15 over lille sample (semi donkey) stack 405$

Perben cutoff 33/29 3bet 14% Meget dygtig, nok den mest vindende på ipokers NL600-n2k
Han er kreativ osv. stack 1237$

Vigtigste note er han isolere fisk meget. Hovedparten af hans 3bets har det
formål, villains range er altså meget bred i dette spot.

Hero SB har 995$. Kan forstille mig at Preben mener jeg er decent reg.

Vil gerne have kommentar på alle streets. ved godt det ligner kartoffelmos
men har sikkert haft en mening med det :-)

$600.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, September 20, 114 ET 2011
Table Abakan (No DP) (Real Mone
Seat 5 is the button
Seat 1: yo ( $600.00 USD )
Seat 3: Preben ( $1237.45 USD )
Seat 5: Wa ( $600.00 USD )
Seat 6: Hero ( $998.50 USD )
Seat 8: listenmate ( $625.20 USD )
Seat 10: Niels ( $405.00 USD )
Hero posts small blind [$3.00 USD].
listenmate posts big blind [$6.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q Q
Niels raises [$12.00 USD]
yo folds
Preben raises [$38.00 USD]
W folds
Hero calls [$35.00 USD]
listenmate folds
Niels calls [$26.00 USD]
POT :120$
** Dealing Flop ** [ 8, 6, 7 ]
Hero checks
Niels checks
Preben bets [$71.00 USD]
Hero calls [$71.00 USD]
Niels calls [$71.00 USD]
POT : 333$
** Dealing Turn ** [ 6
Hero bets [$200.00 USD]
Niels folds
Preben calls [$200.00 USD]
** Dealing River ** [ J ]
POT: 733$
Hero checks
Preben bets [$928.45 USD] --- 689.50$ for hero

Call/fold ?



SuperEdit: Den HH maskine tilter mig.


Redigeret af Suffer Well d. 22-09-2011 05:09
22-09-2011 05:21 #2| 1

Wow... synes godt nok du får spillet hånden sub-optimal :-)

Pre:
Synes 4bet get-it-in er bedst her, han kan nok godt gennemskue, at du har bemærket han 3-bet isolerer fisken rigtig bredt, hvorfor han nok smider det ind relativt light vs 4bet eller muligvis flatter bredt.

Flop:
Synes helt sikkert lead er bedst her, da jeg ikke forventer at preben c-better det her board særlig light 3-vejs, i en 3bet pot og pga vores position i forhold til fisken

Turn:
Hvis jeg somehow missclicker flop og ender i det her turnspot, leader jeg nok også, selvom det ser temmelig fucked ud.

River:
Synes river er et ret let c/f. Tror meget ofte du vil se 88-77(66), JJ, T9, KK-AA. Desuden er det ret svært at se hvad vi skal slå som spillet? Det er nærmest kun 99/TT, som nok heller ikke altid caller turn eller bluffer river.

Redigeret af n1co18 d. 22-09-2011 05:25
22-09-2011 12:04 #3| 0

Kunne det være sjovere at CRAI turn i stedet for lead? Tror Villian stacker lidt lightere af på turn, da du repper tyndt ved CRAI. Du CRAI vel aldrig hus på turn eller str8? Men det ville self også være nitte hvis den går check hele vejen rundt.

Villian repper store PPs, måske 88/77 og så tlk, men havde det ikke givet det samme som hvis vi havde 4b pf? Ved ikk hvor stor value 3b range han har vs fisken, men størreste delen af hans 3b value range vs fisken som han iso'er må være Ax + broadway cards frem for JJ+ som vi taber til. Han kan vel også VB Jx her som han kan VB TT/99. Du ligner imo en 7x/8x/98, som han kan sætte under pres med river shove.

Hans linie virker også stærk med call på turn og shove river. Jeg tror han har AIR eller nuthænder som ejer dig. Men hans nut hænder havde også ejet dig hvis i var kommet ind PF. Men jeg ender nok med at calle river, da jeg mener at langt størreste delen af hans range som han 3b ISO'er donken med er broadway cards.

Men nu er det self også en del over mit niveau, but just my 2cents :)

Redigeret af zonki d. 22-09-2011 12:18
22-09-2011 12:30 #5| 0

@zonki

Hvilket air har manden når han:

1) 3better pre
2) c-better det her board 3-vejs
3) caller turnudstik

Og du modsiger også dig selv lidt. Du tror han ofte har nuttyhænder eller air, men så kan han lige pludselig VB Jx(?) - har også ret svært at se hvilke Jx der kommer til river, tror du AJ c-better det her board og caller turnbet?

22-09-2011 13:49 #6| 0

Ja ok, det blev nok lidt indviklet.

Jeg prøver igen ;)

Han 3b pf med en stor bred value range, som taler for kald river.
Heros lead ser fucked ud, hvorfor man kan float shove da Hero ser rimelig week ud med 78/89/79 hænder, omend han også har 66-99 i sin range, Hero 4b nok med TT+ da Villian 3b light og evt kan komme light ind da Villian nok er klar at Hero ved at Villian 3b iso breds. De store hænder der rammer turn for Hero leader Hero næppe med.

Villian kan cbette en bred range. A6/A7/A8/A9, draws, bagdørs, 99/TT, JT er vel heller ikke umulig med et gutter træk + overs + evt bagdør. Ydermere kan Villian cbette en masse air alt efter donkens postflop spil, da Hero må formodes at spille lidt mere ærligt i 3b pot 3vejs.

Villian er kreativ, så jeg ser godt at han kan komme til river med Air/ting vi slår for at shove indover da Hero ligner 89 typen hånd og vil have svært ved et potbet på river og især hvis der kommmer overs. Dog kan han også være kommet til river med singlepair hænder, JT, 99/TT.

Jeg tror bare Villian har flere hænder vi slår end vi taber til. Der kan være mange argumenter her for og i mod, og det er det jeg synes gøre hånden spændende, og derfor jeg prøver at lege med i denne analyse.

Er jeg way off?

Redigeret af zonki d. 22-09-2011 13:53
22-09-2011 14:52 #7| 0

Ja, jeg synes du er way off :)

OP nævner at villain isolerer fisk bredt, og i det her spot isolerer han nok tæt på hele den range han har lyst til at forsætte med. Den er dog nok ikke så bredt i dette her spot som i mange andre, da fisken åbner utg og spiller 35/15 (altså ikke overdrevet loose) + han stadig har 3 mand bagsig. Så vil tro hans iso-range er omkring 20-25%

Det vil sige at han ikke har sådan noget A7-A9o imo, kun suited esser. Tror heller ikke altid han isolerer sådan noget 97s, 98s. Så mange af de hænder du håber villain kan komme til river med, som bluffer, er ikke næsten ikke mulig for ham at have.

Da:

1) Mange af de svage 1-par hænder han kan have folder pre
2) Det virker ret std at checke par + SD bag på det her board (98s, 97s osv)
3) Heros linje ser altså ikke helt svag ud, c/c 3-vejs på det her board, så han kan også nogen gange folde de hænder til turnudstik - dog er vores range obv. capped

Sådan noget JT kan godt c-bette bluffe flop, men altså, jeg tror ikke han vildt ofte floater turn her når vi leader 3-vejs på det board. Så alt i alt er det utrolig svært for villain at komme til river med så svage hænder, at han vælger at lave dem om til bluff. Noget af det eneste jeg kan se han bluffer, som kommer til river sådan her er 99/TT, som nok klart oftest checker bag.

Redigeret af n1co18 d. 22-09-2011 14:53
22-09-2011 20:21 #8| 0

@ n1co18

Preflop er close synes jeg. Der er jo en del fordele ved at have en underreppet
hånd mod denne type.

Jeg har desværre ikke fået cold 4bettet så meget, som jeg burde med min info.
burde nok have skrevet det i op. Tror mit image vs denne villain nok gør, at
selv en super hånd som QQ kun spiller små godt mod hans get it in range
166 bbs dybe.

Når det nu er OP, er 4bet self en ok option, men vælger at få fisken med....

Desværre udevikler hånden sig på værst tænkelige måde, Efter mit kæmpe
Flop fuck up.

22-09-2011 20:37 #9| 0

@suffer well
vil du ikke ud med prebens nick?
pm evt.

22-09-2011 21:40 #10| 0

@Suffer well

QQ 3-vejs i en 3bet pot OOP er altså intet ønskescenarie, da vores hånd er ret sårbar. Desuden er fisken 35/15, så han er jo ikke verdens største psykopat eller noget, blot små-weak.

Redigeret af n1co18 d. 22-09-2011 21:41
23-09-2011 01:55 #11| 0

@ n1co18

True that!

Jeg 4better ikke af mange grunde, en af dem er at mit image er så rent vs villain.
Og forventer at kunne spille hånden godt post. (ok at smile lidt af det)

Det er lidt surt, at have perfekte stacks til at enduce 5bet bluffs fra villain
men at være af den overbevisning det aldrig sker.

Meh troede hånden var lidt mere spændende end den er, nok fordi jeg fik fucked up
floppet, at jeg synes der var noget kød.

Foldede river BTW

Redigeret af Suffer Well d. 23-09-2011 01:58
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar