nl 600 HU: KQ i 3bet pot på K77hh

#1| 0

Matchen er kun nogle minutter gammel. Så ingen nævneværdig dynamik. Indtil videre ikke set noget dumt fra villain.

villain åbner 18
jeg siger 60 med KQo
villain betaler

Flop K77
Hero?

bet eller check?
og hvordan reagerer vi til et lille RR?

21-07-2009 22:45 #2| 0

Bet/gå død. Running bad?

21-07-2009 23:00 #4| 0
OP
Bet/gå død. Running bad?
-ny til HU + prøver at analysere og vende tingene på hovedet og sådan noget ;)

ok...

Flop K77 $120
Hero bets 60
Villain RR 132
Hero ...

Mit "problem" her er bare, at jeg ikke kan forvente at stacke en dårligere K. Og så tvivler jeg også på, at han RR en FD med den betsizing han har valgt. Måske er jeg off...?

Når det er sagt, så bet folder jeg ikke her!

call eller AI/CiB?
21-07-2009 23:00 #3| 0

har du Q?

Ellers som turbo

21-07-2009 23:01 #5| 0
OP

jeg har KQ

21-07-2009 23:10 #6| 0

Du stacker any K, any time her...

Jeg caller nok svagt oftere end jeg 3-better, men begge options er fine...

21-07-2009 23:25 #7| 0
OP
Du stacker any K, any time her...
- Ja, hvis villain RR KJ og andre Kx jeg slår, men min bekymring går ud på, om jeg kan forvente at villain RR netop disse hænder. De virker gode og meget std at kalde med.

anyhow


Flop K77 $120
Hero bets 60
Villain RR 132
Hero betaler

Flop K77; Q 384
Hero checks
Villain bets 300 (eff stacksizes 414)
Hero...

----
Alt i alt er situationen ikke specielt fed imo.
1) jeg har lidt svært ved at se, at jeg komer godt ind på flop vs dårligere K og nøgne FDs
2) derfor vælger jeg at betale hans lille CR på flop, hvilket afslører at jeg ikke bluffer, men at jeg formetlig har Kx (AA) og måske en FD.
3) derfor bliver det et skidt spot for villain at bette turn med en FD, men også med en K ligner det et godt spot at checke for ham...

og alligvel better han og vil spille for stacks...

--
og det fik mig så bagefter at tænke på, om jeg evt burde spille hånden mere passivt

måske resultat orienteret .. ?
21-07-2009 23:28 #8| 0

jeg clickeragtigt hans flop reraise

22-07-2009 10:15 #9| 0

Lad os lige blive enige om, at villain raiser floppet og altså dermed ikke re-raiser... havde den gået bet/raise/re-raise fra villain, var jeg nok mere tilbøjelig til at smide den, men som spillet, er den vel nærmest umulig at slippe specielt fordi potten er 3-betted pre.

Hvis vi skal nitpick'e er jeg faktisk enig i vurderingen af det lille raise på floppet kombineret med stakken på turn, sjældent er en konge vi slår og sjældent et FD, med mindre det er AQ/J10, så dette er vel den skarpeste indikator på, at vi teoretisk bør smide.

Afslutningsvis synes jeg, at nedenstående udsagn dog er helt i skoven:

2) derfor vælger jeg at betale hans lille CR på flop, hvilket afslører at jeg ikke bluffer, men at jeg formetlig har Kx (AA) og måske en FD.

Vi bør kunne reppe FH, FD, Kx, AA, floats, quads, etc. ved blot at calle villains raise her - hvis dit udsagn passer på dig, tror jeg dette er et leak...

22-07-2009 15:18 #10| 0
OP
Vi bør kunne reppe FH, FD, Kx, AA, floats, quads, etc. ved blot at calle villains raise her - hvis dit udsagn passer på dig, tror jeg dette er et leak...

min pointe er at jeg har en hånd ... om det så er quads eller måske JJ er ikke så vigtigt .. jeg har noget, som jeg synes måske er godt nok...

ikke at floate floppet med air (tidligt i en match uden reads) kan jeg ikke se er et leak
22-07-2009 16:06 #11| 0
ikke at floate floppet med air (tidligt i en match uden reads) kan jeg ikke se er et leak

Enig i, at air skal være en meget lille procentdel af din range, som air jo for det meste bør være mod villains, som må formodes at have en vis kompetence. Mine tanker går bare på, at hvis du mener, at du spiller din hånd face up (Kx/AA), bør du nok balancere din måde at spille hånden på med andre kombinationer, ellers vil en fornuftig villain vel hurtigt opfange dette mønster...
22-07-2009 16:39 #12| 0
OP

ja, jeg var nok noget uklar i min skrivning ... med face up mente jeg naturligvis Kx, AA, 7x, 77, KK, FDs, (JJish)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar