nl 400: KQ i trebet por rammer TP...

#1| 0

VILLIAN spiller normalt med shortstack, hvor han spiller 18/18/6ish. 3better ca 20 pct. over 218 hænder. Er det standart at kalde hans AI? Kender ikke hans stil med fuldstak.

Table Athabasca (No DP)
Seat 1: PRADABOOOY ($641.60 in chips)
Seat 3: VILLIAN ($394.00 in chips)
Seat 5: HetaGunnar42 ($412.00 in chips)
Seat 8: HERO ($477.00 in chips)
Seat 10: Brooklyn1982 ($394.00 in chips) DEALER
PRADABOOOY: Post SB $2.00
VILLIAN: Post BB $4.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [Q K]
HetaGunnar42: Fold
HERO: Raise (NF) $12.00
Brooklyn1982: Fold
PRADABOOOY: Fold
VILLIAN: Raise (NF) $36.00
HERO: Call $24.00
*** FLOP *** [9 7 K]
VILLIAN: Bet $40.00
HERO: Call $40.00
*** TURN *** [5]
VILLIAN: Check
HERO: Bet $75.00
Gehirntod: Raise (NF) $318.00
HERO???

12-05-2009 19:56 #2| 0

Ligner en stop n'go fra AK eller bedre...satme sjældent du ser KJ og air her, så easy fold i min bog.

12-05-2009 20:36 #3| 0

Som spillet, så synes jeg det er et umådeligt klamt spot, og dette er lige præcis årsagen til at KQ STINKER i 3-bettede pots. Hvis du ikke går til bunds her, hvornår gør du så?

Det du kan/bør gøre IMO er at pot-controlle på turn og calle bet på river eller evt. valuebette hvis du føler for det. KQ er simpelthen bare ikke stærk nok til at man føler sig sikker i noget spot, fordi den spiller ulideligt dårligt imod hans formodede 3-bet range.

Mod netop denne type modstander er det svært, da hans 3-bet% stat er ubrugelig, og du intet aner om hvad han shover med her. Som spillet fold. Men check turn bag i min bog.

MVH Skod

12-05-2009 23:49 #4| 0

KQ er fin mod en villain der 3-better så meget.

Vi better selvfølgelig kun turn for at snappe et CR, så snap! Hvis du ikke vil allin på turn, så checker vi selvfølgelig bag og kalder/vb'er river.

Klassisk fejl med manglende planlægning! Overvej INDEN du better turn hvad du gør hvis villain hhv caller og shover.

Jørn

13-05-2009 00:38 #5| 0

Enig med Thyssen igen, men en ting jeg ikke forstår;

Er det hans shortstack stats som er 18/18 3 bet på 20%? For så er det noget helt andet. Normalt snapfolder jeg pre ihvertfald, men hvis det er for denne session med fuld stack, skal vi bare have pengene ind, og linjen er helt fin. Tror oftest du ser en eller anden helt tom hjerneblødning her, eller QQ/JJ/TT.

Synes ikke det er smart at potcontrolle her, synes faktisk det er en generel fejl man ser for tit, at regs er lidt for bange for at stacke af når de er foran en range, sikkert oftest fordi de ikke vil ligne en stor hjerneblødning (Hvilket ellers er helt herligt!)

13-05-2009 03:37 #6| 0

@Thyssen

Er det aldrig vi leader ud for infoen ? Jeg mener på samme måde som vi value better river. Vi ved, at om villian kommer over toppen, så har han os slået, men vi ved også at hans calling range indebærer flere hænder som vi har slået ?

Jeg siger ikke jeg er fan af bet igen på turn. Jeg mener måske vores hånd er bedst her, men jeg mener aligevel ikke at villian kan finde på at kalde turn+river med noget som KQ slår, så jeg er mere fan af c også calle om han better river og bette om han checker og folde eller kalde afhængigt af timing og bet size

13-05-2009 03:50 #7| 0

Kunne ligne en fræk spillet 86... Men som Thyssen skriver skal vi have en plan med det hele...

Syntes 5 er lidt et rådden kort, hvis han er typen der 3 better med så stor en range..

Jeg ville nok check turn og calle et bet på river afhængig om han er typen der overshover

13-05-2009 05:30 #8| 0

Sick nok at mene 5 er et dårligt kort... klooooooonk og så rammer one gapper OOP reraise hånden lige på turn mod vores top par skuda, man kan da bare heller ikke catch a break!

@Signic
Jeg forstod ikke helt hvad du mente, ville du stikke ud turn og folde til raise?

13-05-2009 18:15 #9| 0
OP

Problemet med VILLIANs stats her har hele tiden været at de stammer fra hans stortstack spil, så de er måske ikke meget værd.

Thyssen har ret, i bund og grund handler det om planlægning af hånden fra start til slut, jeg kan godt glemme det nogle gange.

Jeg kaldte hans AI og han viste et set i 9ere...

Noget andet:

Hvor høj en trebet pct skal en VILLAIN have før det er profitabelt at kalde med KQo i pos?
(med 100 bb stacks)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar