NL 400 HU turn spot

#1| 0

Hånden kommer lige fra huskeren, da jeg ikke nåede at få handhistory med.

Vi har en del dynamik i matchen. Villain kom med et halvt buy-in og har været rimelig varm i starten, hvorfor han nu er i 500. Han er temmelig stram og åbner kun ca halvdelen af sine knapper, resten folder han. Jeg har helt klart været mest agressiv og har 3-bettet ham mange gange, hvor han caller ca 80% af gangene, og derefter caller 2/3 af gangene til mit c-bet. Han folder så til gengæld til 80% af bets på turn og river, især hvis man gør bettet stort på riveren.

Hero får QT i big blind

Villain (450): åbner til 10 (sb)
Hero (500): raiser til 40 (bb)
Villain: call

Flop: Q84 (to ruder)

Hero: bet 44
Villain(406): call Pot=168

Turn: 7

Hero: check
Villain(362): bet 141
hero: ?

Var meget i tvivl om spottet, da villain virker ret tænkende men samtidig er temmelig stram med hans åbningsrange. På den anden side caller han næsten altid c-bets i 3bettede pots, så synes den er vanskelig at spille herfra.

Gerne kommentarer til både action på turn og river.


01-09-2010 14:45 #2| 0

Jeg vil ikke 3bette QTo når han kun åbner 50%. Hvis han ikke folder til cbets, så ser jeg ingen grund til at cbette så lavt på et board hvor der er en del draws.

Turn må vel bare være c/r ai. Når han ikke folder ret meget til cbets kan der være en del floats i hans range, og vi har en del equity mod hans value range.

01-09-2010 18:42 #3| 0

Den er svær og den rette beslutning afhænger meget af jeres dynamik. Spørgsmål som jeg ville still mig selv: Better han tit ud i situationer hvor du viser passivitet/ser ud som om du gir op? Har du set ham double barrol bluffe? Forventer du at han skyder river også? Hvorfor better han så stort? Forsvarer han en hånd, lægger han an til at komme allin på river, eller prøver han at skræmme dig? Hvad ved du om hans betsizing ffra tidligere hænder?
Hans range for at kalde flop må jo være ret bred når han kalder 2/3 af dine cbets, så der er selvfølgelig nogle FDs imellem, nogle ISSDs og ellers alle par og opefter. Vi kan nok udelukke alle et-par kombinationer med 4 og T samt pp under Q da det må forventes at han gerne vil billigt til showdown med dem. Der er nok ikke mange made hands du slår (måske Q9, Q8) så det hele afhænger af hvor mange draws og hvor mange made hands der er i hans range på turn.
Uden mere info vil jeg folde turn. Jeg cbetter i øvrigt større, a la 52.

01-09-2010 20:41 #4| 0

Som udgangspunkt, også selvom du siger han folder turn ofte, better jeg her. Der er masser af PP med og floats m K el A (hvis han floater flop så ofte) som han ikke folder på turn.

Om vi skal crai turn, kommer an på hvor ofte du tror han følger op på river vs hvor ofte han caller med naked Ax-ish (altså alt du dominerer). Jeg er mest til bare cc turn og river.

Og din betsize er iø perfekt her!!!!!!!!!!! Det er vigtigt han har rum til at bluffe, og better du meget større, kan han kun shove ind over, hvor han kan lave et 2.2-2.6x raise og ikke være committed, når du better ca halv pot.

Og sidste ting, jeg synes 3bet er helt fint, vi dominerer rigeligt med hænder han caller, samt kan ramme flere setups i vores favør, end omvendt. Det kræver lidt handreading skillz, men er imo helt sikkert den optimale måde at lave $ på....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar