NL 400: AA på bt v 3b fra limper

#1| 0

Hejsa

Efter en god session på mit normale 200, tog jeg lige et skud på NL 400, da spillene deroppe skulle være ret saftige på mit site. Efter ca. 10 hænder så totalt readless nærmest sker det her. Det er 6 handed og alle har ca. 100-130 BB.

UTG: Limp
UTG 1 og 2: Fold
Bt (Hero): Kigger ned i A A : raiser til 5 BB / 20 $
SB: Call
BB: Call
UTG: Raiser nu til 15 BB / 60 $
Hvad gør Vi med esserne fra button og hvorfor?
Potten hedder 30 BB eller 120 $ inden action.

Da jeg prøvede at fortælle hånden til et par MTT spillere faldt de helt bagover, fordi jeg overhovedet mente der var en interessant beslutning i det spot... Prøvede at forklare den tankegangen bagved, lykkedes langt fra, så vil gerne høre hvad i gør og hvorfor?

18-11-2008 23:11 #2| 0

4-better bare std.

18-11-2008 23:41 #3| 0

Er selv begyndt at calle 3-bets med KK/AA heads up i position, med intention om at et call eller raise på floppet afhængigt af hvor tørt det bliver...

Argumenter er obv at forhindre folds fra 88/99/TT/JJ, AQ o.l.

Godt nok på en del lavere limit ;-)

EDIT og har selvfølgelig ikke lagt mærke til at i IKKE er heads up ;-)... så må det vel blive 180$

19-11-2008 00:14 #4| 0

Jeg clicker den bare tilbage her. Han prøver jo at reppe vores hånd, og mit eneste formål med at click den tilbager er at isolere. At lave std 4bet her og få fisken til at folde virker ikke som optimal strategi.

Det er et problem at kalde, da begge blinds kan føle sig fristet af prisen.

Flame away.

19-11-2008 00:41 #5| 0

@ Op

Bliver som udgangspunkt nødt til at isolere så du ikke kommer 4 vejs til floppet i en rr pot.

Han repper som Mr_Hit også er inde på din hånd. Så vil umiddelbart tro at han rimelig let vil kalde et rrr fra din side selvom han er oop.

Siger 135 totalt og forventer at blinds folder og utg kalder.

19-11-2008 09:20 #6| 0
Pokernets ME vinder !

144$ herfra, vi er, som flere af de andre er inde på, ikke interesseret i at spille en stor multiway pot med esserne.

19-11-2008 09:29 #7| 0

Jeg jammer da det ligner AK,AQ, JJ, TT ect. som helst vil tage puljen ned. Jeg tror at vi i dette spot får mere value ved netop dette move. Men det er jo ikke noget man skal gøre 100 % af gangene.

19-11-2008 10:19 #8| 0

144 er for meget, da limp/rr ikke har nogen som helst FE i et evt bluff.

19-11-2008 10:54 #9| 0

Interessant spot.
Hvis du 4 better her til omkring 140ish, så viser det utrolig styrke og du får højest et call eller sandsynligvis et fold.
Jeg tror umiddelbart at jeg tænker lidt hvorefter jeg skubber stacken til midten. I er kun 10 hænder inde og ingen reads på nogen så du kunne få et call af QQ, JJ, 1010 eller AK hvis du er heldig.

19-11-2008 19:40 #10| 0

Da det er readless ved villain ikke hvad dit "normale" move er her og
med hvilken range.

Det samme kan vi sige, om din info omkring villain.

Så nu er det en standart beslutning.
Normalt syntes jeg, at et 4bet er det rigtige, da det giver dig mulighed for
i fremtiden at 4bette en bredere range.

Det er lidt mærkeligt at villain limper, for derefter, at forsvare sig.
det kan der være mange grunde til (vi kender ham jo ikke)

Et limp utg, uanset hvilken hånd han har, er ofte et donkey tell.

En donkey kan blive sur over et play, han er sikker på er et steal.

4bet/eller shove Den er close, De er næsten lige gode, men med hver
sine styrker.

Call preflop syntes jeg er den dårligeste af alle options. Ney! fold er
lidt tyndere.

19-11-2008 19:54 #11| 0

@ mr_hit

Jeg syntes dit forslag, i dette ene tilfælde er en cool ide.

Ingen flammer herfra.

19-11-2008 22:51 #12| 0

Tror jeg ender med at skubbe mine penge til midten her, det kunne godt ligne et dejligt setup, så tror du får fin value af en shove her.

@Suffer Well
Normalt når UTG limper for så at forsvare sig er det vel et tegn på en monster, eller et forsøg på at ligne en. I tourpoker som fairstacked kan jeg nemt finde på at limpe AA UTG hvis der fx sidder shortstacks eller LAG-tards ved bordet. På den måde ser man nemlig umiddelbart ikke så stærk ud som nicheraiset fra UTG, og har derfor chance for at shortstacks skubber ind og er fristet er pottens størrelse efter et limp eller to. Det er dog farligt, og playet virker ikke altid vildt godt, da man kan sætte sig selv ind i nogle ret ærgelige spots imho.

20-11-2008 03:35 #13| 0

@ flaskeW

Det move du beskriver virker ofte i tour poker fordi der næsten altid
sidder shortstacks, og der er langt rundt (10 mand).
derved er der en chance for du bare skal call et allin med din AA
når den, når om til dig.

I cashgame er der alt for stor risiko, ved dette play. hvis du sidder på et lose bord, er det stadig bedre, at raise AA utg. her er chancen så bare
stor for at få et 3bet på nakken. altså flere penge i pre, som vi gerne
vil.

Men det hele afhænger jo selvfølgelig af hvordan du spiller alle dine andre
kort. Hvis du ofte limper ind og derefter 3/4better, så er det jo cool.
Men det er jo nok ikke tilfældet.

Der findes et call-move med AA, som virker på det rigtige bord. nemlig
utg raiser, utg+1 flatcall med AA. dette move er lidt små slidt.

Men har et par fordele, bla at skjule sin styrke, da et 3bet mod utg raise
jo næsten skriger I got it!

20-11-2008 09:14 #14| 0

Som dine tour spillere siger, er der på ingen måder nogen spændende beslutning i den. Det er mere end elementært at vide vi ikke vil spille multiway pots med AA, også selvom blinds nok ikke dobbelt caller en fantastisk stor procentdel.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar