NL 200 River beslutning

#1| 0

Denne hånd er 2. hånd af en serie på 3 mod villain.

1. hånd der blev spillet 6 minutter tidligere:
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=151459

Call eller fold river ? Gung-ho skub ?

Kommentarer i øvrigt ?

Gentaget fra 1. tråd:

"
Villain er (relativt) stærk svensk regular 21/14/2.6 - over medium tricky and fearless...
Attemps to steal blinds 27 procent.
Raiser relativt meget flop/turn/river.
Folder relativt lidt post-flop.

Jeg spiller cirka mit sædvanlige - relativt meget tricky - 20/12/4 - og med et aktuelt 3-bet pre-flop range på omkring 77+, ATs+, og et sporadisk gasnummer - og der er ingen grund til at antage at villain IKKE kender mit range og mine stats.
"

** Game ID 935651601 starting - 2008-02-24 20:21:45
** Diogenes [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- sootedArag sitting in seat 1 with $195.00
- deldoy sitting in seat 2 with $100.34
- HERO sitting in seat 3 with $197.00
- eim sitting in seat 4 with $32.00
- dec_deck sitting in seat 5 with $128.15 [Dealer]
- VILLAIN sitting in seat 6 with $412.39

VILLAIN posted the small blind - $1.00
sootedArag posted the big blind - $2.00
eim posted to play - $2.00
** Dealing card to HERO: 6, 6
deldoy folded
HERO raised - $12.00
eim folded
dec_deck called - $12.00
VILLAIN called - $12.00
sootedArag folded

** Dealing the flop: 8, 7, 8 <----- POT = 36$
VILLAIN checked
HERO bet - $25.00
dec_deck folded
VILLAIN called - $25.00

** Dealing the turn: Q <----- POT = 85$
VILLAIN checked
HERO checked (!?)

** Dealing the river: J <----- POT = 85$
VILLAIN bet - $51.00
HERO 51$ ind i 136$ ??

25-02-2008 22:37 #2| 0

Kunne godt virke som om han var på en flush draw han ikke ramte, men vil nu stadig tro er slået. Det kunne jo nemt være Jc eller Qc han holdte på hånden hvis det var flushen han gik efter, og så ville du stadig være slået. Tror jeg ville have foldet?

25-02-2008 22:41 #3| 0

Med din beskrivelse af Villain og den forrige hånd in mente må vi vel formode at han skubber et stærkt draw på floppet?

Mener du har to muligheder på turn:
1. Leade potten for at se hvor du står.
2. opgive hånden og check folde.

25-02-2008 22:44 #4| 0

fold / push > call.

26-02-2008 12:46 #5| 0

@macstarr

Jeg skal lige forstå din notation:

Du mener fold eller push mere ofte end call ?

26-02-2008 12:49 #6| 0

Lægger også hånden her...

har lidt på fornemmelsen at Villain måske sidder med T9 ?

26-02-2008 12:50 #7| 0

Undskyld jeg siger det, men med hvilken hånd tager du denne linje med ud over jj?

26-02-2008 12:55 #8| 0

@kandinsky
ja, tror aldrig jeg caller i det her spot.

26-02-2008 13:14 #9| 0

Easy muck.

26-02-2008 14:07 #10| 0

Jeg synes det er oplagt at skyde turn, så slipper vi normalt for at overveje om vi bliver bluffet på river da villain næsten altid checker til os på river (så vil vi nok normalt checke for showdown her).

Fordelen ved at bette turn ligger i:

* vi charger et evt flush draw
* villain folder hænder som slår os (f.eks. 67, A7, ..) eller hænder som har god equity mod os (f.eks. T9 og KJ)
* vi undgår ofte at blive bluffet på river
* de fleste villains cr-bluffer sjældent turn, så det "koster" ikke noget at bette turn hvis alternativet er at checke turn og calle river

Jørn

27-02-2008 08:57 #11| 0

@Løpenthin
"Undskyld jeg siger det, men med hvilken hånd tager du denne linje med ud over jj?"

Sry - det er nok mig der er langsom - er det villains linie du mener eller hva' ? I så fald forventer jeg bestemt et 3-bet preflop fra villain med JJ.

@Thyssen

Særdeles interesssant pointe, men jeg mener dog at vi aktuelt er for svage til at bette turn.

Jeg better ikke turn fordi jeg sætter sandsynligheden for at jeg er bagefter til at være for høj. Han har kaldt mit pre-flop raise samt et pænt cbet oop - det er nok til at jeg slapper af med underpar til giftigt bord, det er ikke mit game - systematisk i hvert fald - at fyre 3d barrel når jeg tror jeg er bagud.

Så min plan er cf - next hand please - men så kommer jeg i tvivl om der er odds til kald på river...Hvilket range passer til villains imho meget sære linie ?

27-02-2008 10:06 #12| 0

"Særdeles interesssant pointe, men jeg mener dog at vi aktuelt er for svage til at bette turn."

læs thyssens indlæg én gang til, så kan du jo lære noget

Det giver i hvert fald ikke megen mening ikke at bette turn, fordi man synes man er for weak og så at bluffe river for siden at spekulere i at kalde når man bliver raiset...!?

synes det er meget fisket - og er også et indtryk for at du ingen plan har


27-02-2008 10:18 #13| 0

@Loki

wft taler du om.

Jeg har da læst Thyssens post grundigt og mener da bestemt også jeg forstår den - og mener som sagt også at det er en interessant pointe - i den rigtige situation - at erstatte et tyndt rivercall med et tyndt turnbet.

"og så at bluffe river for siden at spekulere i at kalde når man bliver raiset"

Hva' er det lige du taler om ? Kunne du ikke lige læse HH igen - jeg bluffer ikke river.

"også et indtryk for at du ingen plan har"
Jeg har jo netop beskrevet at jeg har en plan: "Så min plan er cf - next hand please" - men det ville være tåbeligt ikke at kunne reevaluere en plan!

27-02-2008 10:30 #14| 0

@kandinsky

Nej.

Hvilke hænder better du flop, checker turn og reraiser AI med?

27-02-2008 10:38 #15| 0

@Løpenthin

OK var ikke lige med på at "denne linje" refererede til river-push =)

Men, nej det er nok kun JJ og bluff - så spørgsmålet om push reducerer til: kan den sælges som JJ og folde en bedre hånd end 66 ?

Bemærk at et river-push jo OGSÅ fungerer som bluff-catcher.

27-02-2008 10:53 #16| 0

Hvis villain tænker sig om så betaler han dig over light, hvorfor jeg vil mene at det er ren spew.

27-02-2008 11:00 #17| 0

lol sorry kandinsky!

læste hh til at villain CR dit bet ip ;)

27-02-2008 11:24 #18| 0

Hvorfor kigger du på din egen hånd når du skal vudere om du skal 2nd barrele? Er helt enig med Thyssen og better også turn rigtig ofte.

Kan virkelig ikke lide den linie her.

27-02-2008 11:43 #19| 0

@Loki
no problemos :)

@Myth_Dark
"Hvorfor kigger du på din egen hånd"
Interessant diskussion.
Min egen håndstyrke er altid en parameter i min beslutning - slet ikke altid afgørende - men altid vurderet.

Majoriteten af mine actions afgøres af mine kort. (0th level)
Majoriteten af herefter resterende actions afgøres af villains range & stats.(1st level)
Majoriteten af herefter resterende actions afgøres af min vurdering af villains vurdering af min range & stats.(2ed level)
etc.

Hvor stejl profil der er på ovenstående afhænger af game't - men den aftagende tendens er universel.

"Kan virkelig ikke lide den linie her."
Til og med turn eller hva'? Hvorfor ikke ? Er det ikke reelt nok at raise pre og cbette flop og så give op ? Sådan spiller jeg mange spots, men vil da gerne gøres klogere...

27-02-2008 12:00 #20| 0

@Løpenthin

"Hvis villain tænker sig om så betaler han dig over light, hvorfor jeg vil mene at det er ren spew."

Kunne ikke være mere enig - interessant om vi skal antage at "villain tænker sig om"...?? Majoriteten af villains holder op med at tænke kølig 1st level når de facer et raise-all-in - og går mod en pessimistisk bias.

27-02-2008 23:33 #21| 0

@kandinsky

"Jeg better ikke turn fordi jeg sætter sandsynligheden for at jeg er bagefter til at være for høj. "

Det er jo ligemeget om vi er bagud eller ej hvis villain folder mange af de hænder vi er bagud til. Det er 2nd level tænkning.

Vi bliver sjældent check-raiset på turn af en dårligere hånd end vores, så vi kan folde ret præcist, og vi mister blot equitien i vores 2 out draw. Det er level 0 og level 1 tænkning.

Du har ret i at vores action er udledt af en kombination af level 0, 1 og 2 tænkning, men i dette tilfælde "vinder" level 2 beslutningen og vi skyder en 2nd barrel.

Havde vi haft et flush draw giver det mening at tage et free card fordi vi mister meget equity ved at skulle folde til et check-raise.

Jørn

28-02-2008 01:32 #22| 0

@Kandinsky

Som Thyssens last post.
Og synes siger det meget godt selv:

"Kunne ikke være mere enig - interessant om vi skal antage at "villain tænker sig om"...?? Majoriteten af villains holder op med at tænke kølig 1st level når de facer et raise-all-in - og går mod en pessimistisk bias."

Men synes det er utopi at tro de skulle folde fordi de ikke tænker køligt 1st level ved et allin. Din linie giver ikke mening og du bliver betalt light, imo.

28-02-2008 07:39 #23| 0

Hver gang jeg er Villain og betaler light her, så dukker Hero op med QQ/JJ

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar