NL 200 QQ IP 3-bettes af weak-sane

#1| 0

Villain: 29/18/1.75 og generelt weakish-sane stats. Jeg har ikke 3-bet stat eller 3-bet noter på ham, men standard 3-bet range for en 1.75'er er jo nok temmeligt smalt, ligesom han næppe justerer det store efter dynamik og modspiller. Han kan dog godt være OBS på min steal frekvens der aktuelt er i top.

Hero: Jeg har denne session spillet en nitsy gang 18/16/9 med 40% steal attemps - ikke helt atypisk for mig - ligger på 24/18/3 med 30% steal attemps over de sidste par måneder.

Ingen særlig dynamik eller historie med villain, som jeg ikke genkender fra tidligere.

Kommentarer til alle streets meget velkomne.

** Crowfoot marsh [Hold 'em] (1.00|2.00 NL - € Cash Game) Real Money

- VILLAIN sitting in seat 1 with €191.00
- seedoo sitting in seat 2 with €246.43
- Snoer sitting in seat 3 with €118.85
- bimbini sitting in seat 4 with €184.70
- FacingTheSun sitting in seat 5 with €312.03
- HERO sitting in seat 6 with €200.00 [Dealer]

Eff stacks: € 191
VILLAIN posted the small blind - €1.00
seedoo posted the big blind - €2.00
** Dealing card to HERO: Q, Q
Snoer folded
bimbini folded
FacingTheSun folded
HERO raised - €6.00
VILLAIN raised - €18.00
seedoo folded
HERO called - €18.00 (?)

** Dealing the flop: 9, 5, 5 POT: € 36, Eff rest: € 173 (PSR: 5)
VILLAIN bet - €26.00
HERO called - €26.00 (?)

** Dealing the turn: 8 POT: € 88, Eff rest: € 147 (PSR: 2)
VILLAIN bet - €50.00
HERO went all-in - €147.00 (?)

11-07-2009 00:01 #2| 0

Jeg går broke anyday i det her spot. Derfor ville jeg kun calle preflop for at trappe, og på et drømme flop som det givne ville jeg altid raise. Jeg foretrækker at PF 4bet, fordi A eller K-high flop bliver grimme at spille.

Det kan godt være villain er lidt stram i det, men du sidder altså med en monster hånd. Og husk så at der er 16 kombinationer af AK, men kun sammenlagt 12 kombinationer af KK og AA :)

11-07-2009 02:03 #3| 0

Det er sikkert fint, hvis din fornemmelse for spilleren er at han skyder friskt til den. Hvad præcist vil du have analyseret? :)

11-07-2009 02:18 #4| 0

De fleste kommer vel ind her anyday. 99(88), KK og AA er det eneste der slår dig..

11-07-2009 03:15 #5| 0
"men standard 3-bet range for en 1.75'er er jo nok temmeligt smalt"

Sikkert et dumt spørgsmål, men er det ikke mere hans store gap mellem VPIP og PFR der gør at hans 3B range ikke umiddelbart er super bred ?

Jeg kan ikke forestille mig villain har ret meget andet end TT+ og måske til tider noget AK eller AK værk, 88-99 3better han nok sjældent og måske endda også TT, selvom de da sikkert er mulige.
11-07-2009 10:08 #6| 0

@joonas
"Det er sikkert fint, hvis din fornemmelse for spilleren er at han skyder friskt til den."
Mjah - men det er jo nok så netop ikke min fornemmelse...
Lægger vi den så ? På turn ?

@Tyren
"Sikkert et dumt spørgsmål"
Det var ikke et spørgsmål, men en konstatering.
Og btw er det ikke hensigtsmæssigt at kalde folks spørgsmål for dumme - selv hvis de er det - hvis man altså ønsker at nå frem til noget fornuftigt.
Jeg er i øvrigt enig i at gappet mellem vpip og pfr ofte ses sammen med smalt 3-bet range - ligesom en lav agg koefficient gør det.

Mere konkret:

@Alle

PF: Skal den 4-bettes?

Turn: Passivish villain har nu 3-bettet oop, bettet flop og bettet turn - er det nok til at lægge QQ på dette bord ?

12-07-2009 19:30 #7| 0

@ SørenMatias

Det du siger giver ikke rigtigt nogen mening og du modsiger også dig selv...!

@ Kandinsky

Jeg 4-better ikke preflop i dette spot, kan ikke se fordele ved det, slet ikke mod så tør en villain hvor du næppe får aktion fra noget meget bedre.

Hvis du er i tvivl om hvad du vil hvis turn er blank så raiser jeg flop for info.

12-07-2009 19:38 #8| 0

Kandinsky

Det var nu mere mit spørgsmål angående om det ikke mere var gappet mellem VPIP/PFR jeg mente var dumt, da jeg altid har set sådan på det. For villain kan vel sagtens have en sick høj agg factor uden at 3bette preflop ?

12-07-2009 19:59 #9| 0

Nu spiller jeg kun Full ring men på 6 max virker det da noget stramt ikke at 4 bette QQ pre, det ville heller ikke blive så stort når hans 3 bet ikke er så stort.

Jeg raiser floppet for at se om det er AQ eller Ak han har.
Når du spiller den som du gør sætter du ham nærmest kun på 1010 eller JJ, det er ikke så ofte jeg ser folk skyde med AK på turn også.

Som jeg ser den er jeg ret sikker på han snapper dit turn all in og viser AA.

Hvis det er en agro type kan jeg godt lide dit spil, men hvis du ser ham som weak kan jeg ikke se hvad han skal betale med på turn som du slår.

Der er nu som standart ikke noget galt i at tabe et buy in med QQ mod AA på 6 Max synes bare du spiller den som om du giver dig selv en chance for at slippe væk.

12-07-2009 20:07 #10| 0

@DA

Hvordan?

12-07-2009 20:19 #11| 0

@ SørenMatias

Du kunne bare læse din egen post, men jeg skal nok nok vise det.

"Jeg går broke anyday i det her spot. Derfor ville jeg kun calle preflop for at trappe, og på et drømme flop som det givne ville jeg altid raise. Jeg foretrækker at PF 4bet, fordi A eller K-high flop bliver grimme at spille"

12-07-2009 20:25 #12| 0

Ja ok. Det jeg mener er at hvis jeg en sjælden gang fandt på at calle PF, så går jeg selvfølgelig broke på sådan et flop. Generelt vil jeg stortset altid 4bette og prøve at få stacken ind.

13-07-2009 03:06 #13| 0

"Lægger vi den så ? På turn ?"

Jeg tror ikke på du selv mener det spørgsmål seriøst. Caller du tit reraises med QQ for 100bbs, for så at flatte et 955 board, og folde turn?

18-07-2009 14:07 #14| 0

Tak til alle der har overvejet hånden og kommenteret den!

Ideen med flat-call 3-bet preflop er at hvis vi er oppe imod AK/KK+ mod en pålidelig weak-sane villain kan vi hente potten hvis
a) Vi flopper et set (vinder stor pot hvis han har KK, AA).
b) Vi flopper overpar og villain afslører med 1 evt 2 checks at han er på AK.
Alle andre scenarier får vi et godt og forholdvist billigt fold.

Jeg tror efter nærmere eftertanke og PN input, at hånden skal spilles som spillet indtil turn, hvor der skal foldes istedet for mit skub, som jeg mener er håbløst dårligt.

Argumenter mod denne linie meget velkomne.

@SørenMathias
"Og husk så at der er 16 kombinationer af AK, men kun sammenlagt 12 kombinationer af KK og AA :)"
Men hvis hans range nu er AK, KK+ - med kun lidt løst indhold hertil - hvad jeg faktisk umiddelbart ville tro - så er det jo meget skidt at komme all-in pre-flop !?

@Tyren
"Det var nu mere mit spørgsmål angående"
VSry - jeg læste helt forkert ("sikkert" læst som "sikke"!) - vi er vist enige :-)

@rippon
"Nu spiller jeg kun Full ring men på 6 max virker det da noget stramt ikke at 4 bette QQ pre"
Enig - men stramheden skyldes villain - jeg ranger ham som sagt til KK+, AK og kun med et minimalt luftindhold.

@DAxelsen
"Hvis du er i tvivl om hvad du vil hvis turn er blank så raiser jeg flop for info. "
Det var også en ide - dog dyrere end at se efter en 2d barrel og jeg tror egentligt, at en 2d barrel giver ligeså pålidelig information - jeg tror nemlig kun meget sjældent at denne villain kører 2 barrels med AK uramt...

@Joonas
"Jeg tror ikke på du selv mener det spørgsmål seriøst. "
Selvfølgeligt gør jeg det når jeg skriver det.

"Caller du tit reraises med QQ for 100bbs, for så at flatte et 955 board, og folde turn?"
Det er første gang jeg har været i dette spot og som du kan læse i HH skubbede jeg på turn, så svaret må vist være nej, men jeg mener som sagt, at det havde været den rigtige linie givet villain.

Hvis du ikke har nogen argumenter og ikke vil skrive din mening om hånden kan du så ikke bare lade det ligge - du behøves ikke at kommentere min hænder fremover, med mindre du har andet end ironiske og arrogante oneliners at byde på.

18-07-2009 15:10 #15| 0

"Hvis du er i tvivl om hvad du vil hvis turn er blank så raiser jeg flop for info. "

At raise/folde et 955ttw flop med QQ er direkte sindssygt :)

Jeg synes du spiller hånden fint - alternativerne er raise/call flop eller 4bet/call PF. Jeg raiser oftest floppet i denne situation.

18-07-2009 15:17 #16| 0

Har ikke læst svar, så ved ikke om det er blevet sagt, men i mine øjne er en 29/18/1.75 altså LAG med en forventet høj 3bet% og en 18/16/9 er TAG og ikke nit. Nit så er vi nede i noget 15/12 og under.

Fint spillet. Jeg synes det er ok ikke at raise flop, men raise er absolut også fint og nok det som folk generelt vil mene er standard. Jeg vil dog 4bette preflop, men givet din formodning om lav 3bet% så er det fint nok at calle. Jeg tror dog som sagt at den er højere end du regner med.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar