NL 100.. AJs

#1| 0

Er running bad de sidste par dage så er lidt usikker på denne her hånd..
Er lige kommet til bordet, men har spillet med ham før og ved han er ret aktiv og har svært ved at smide TPTK..

ame #8032876364: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2008/10/14 - 17:21:11 (GMT+1)
Table "The Yardbirds" Seat 4 is the button.
Seat 1: WilyAce ($82.46 in chips)
Seat 3: notreally sits out
Seat 4: z4muz ($97 in chips)
Seat 5: MartinBKK ($85.18 in chips)
Seat 6: Conild ($97 in chips)
MartinBKK: posts small blind $0.50
Conild: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Conild AJ
WilyAce: folds
z4muz: raises to $4
MartinBKK: folds
Conild: calls $3
----- FLOP ----- K J 2
LudoMand joins the table at seat #2
Conild: checks
z4muz: bets $5
Conild: raises to $12 ---> For småt!
z4muz: raises to $32

Hva gør i herfra og hvad sætter i ham på?

14-10-2008 19:57 #2| 0

skub...!

14-10-2008 20:02 #3| 0

Jeg coldcaller og ser turn an. Han går død med alt på floppet og din hånd er lavet til et semibluff. Se om du kan få billig turn og river og spar hvad du kan hvis du misser - imo bedst på NL100

14-10-2008 20:08 #4| 0

Jeg skubber også her. Mængden af FE er formodentlig forholdsvis begrænset, men jvf. din beskrivelse af ham, tror jeg, vi er er fint inde.

Men når du siger, du er kommet i tvivl om denne hånd grundet, du løber kold, havde han vel KK, og turn og river blankede. :-)

14-10-2008 20:51 #5| 0

SKKUUUBBB!!!

Du har måske begrænset FE, men vi vil ikke spille vores hånd OOP her.

Du er ikke så skidt inde, hvis du er mod TP, og der er mulig betaling fra lavere FD

15-10-2008 01:20 #6| 0

Raise meget større postflop, like 18 or so. Alternativt lead floppet. Som spillet: Til midten asap. Preflop er jeg forresten ikke særlig begejstret for. Jeg 3-better som oftest, når han er en aggressiv satan.

15-10-2008 01:25 #7| 0
OP

SuperSennels..

Når du vælger at 3-bette den OOP mod villain er det primært i håb om bare at pille potten ned med det samme ikke sandt?

Har personligt ikke lyst til at spille en 3-bettet flop OOP med AJs, hvis han nu caller.

15-10-2008 02:33 #8| 0

Jeg 3-better preflop af følgende 2 primære grunde:

1. Jeg tager den rigtig ofte ned preflop, og sender et signal til villain om, at han ikke skal skabe sig unødigt med ip.
2. Rigtig mange gange vil et 3/5 psb eller lignende tage den ned postflop, da villains på vores niveau spiller ekstremt ærligt i re-raised pots, og noget nær aldrig bluffer dig af den bedste hånd postflop.

Derudover så lad mig gætte på, at din calling range preflop i sådanne spots er noget lignende 22-99 og ATs, AJs, AJo, QK, samt suited connectors fra 9T-QK - am I right?

15-10-2008 04:44 #9| 0

Jeg mener det skal balanceres.
Synes ikke man altid kan 3-bette AJs fra blinds og slet ikke mod en meget aggro villian. Den er klam hvis han kalder og klam hvis han 4-better.

Det er rigtigt de fleste spiller meget ærligt PoF i rr pots, men er han super aggro.er dette ikke nødvendigvis tilfældet.
Jeg vil meget hellere 3-bette første gang med en hånd der ikke er så langt foran villians range og som kan være svær at slippe på enten J eller A højt bord.

Jeg kalder også PreF her og kommer til midten på floppet. Tror dog bedre jeg kan lide bet/3-bet da det må øge vores FE at hans reraise ikke blir lige så stort.

Hvis du er sikker på det næsten altid er en K han spiller sådan og at han ikke kan smide den er c/c måske den bedste linie.

15-10-2008 13:34 #10| 0

@ balder

Det er klart, at hvis han er über aggro postflop komplicerer det tingene en del, men ud fra OP's beskrivelse er han blot aktiv, der er altså imo en ret stor forskel, da man sagtens kan være aktiv preflop, men forholdsvis straight forward postflop.

Derudover synes jeg AJs or not, er ultra svær at spille postflop, særligt oop, for hvilke boards er man egentlig glad for, med mindre man selvfølgelig flopper max godt? Jxx kan du være crushed af ex. QQ, Axx kan du være noget nær død mod AK/AQ. Det er den type hænder, som vinder små pots og taber store imo. Derfor kan jeg bedst lide at tage initiativet ved et 3-bet preflop, eller smide den mod stramme villains. Er jeg way off?

15-10-2008 20:45 #11| 0
OP

Kan sagtens følge både dig SuperSennels og Balder.. Det afhænger af situationen. IMO skal man aldrig ALTID gøre én specifik ting. Det skal varieres.

Mht. min calling range rammer du meget godt. Jeg kan dog reraise alle hænder da jeg prøver at følge Harringtons sekundviser-trick til at randomize mit spil. Det er selvfølgelig kun 10 % af hænderne hvor jeg vælger at reraise, men det kan se. Ligesom at det kan ske jeg flatcaller med AA,KK, AK osv.

15-10-2008 21:30 #12| 0

preflop AJs: call, fold 3bet ok

flop: skub

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar