Niveau NL100 kontra NL25

#1| 0

Hej

Jeg har leget lidt her på det sidste. Egentlig ville jeg have startet en omgang Limit-Rush for at se, hvad det kunne blive til, men det har efterhånden ændret sig til at jeg istedet kører med short-stack strategi på NL100 shorthanded.

Jeg startede dette for at få lidt afveksling fra mit grinden på NL25 og for at få lidt spændende at blogge om. Men nu har jeg efterhånden konstateret at modstanden på NL100 (shorthanded) tilsyneladende er meget overkommelig. Det kører naturligvis en del op og ned og jeg har haft min del af skrub (dog ikke det vilde), men på et par dage med short-stack strategi på NL100 har jeg tjent en del mere end jeg tjente sidste måned på at grinde NL25. Jeg har ikke engang været den store skrub-abe, men har bare spillet det jeg selv synes er en solid omgang poker. Opinions may vary. ;-)

Jeg kunne godt tænke mig at høre om andre har haft samme oplevelser ved at "rykke for hurtigt op i limit" i forhold til BRM. Kan det passe at niveauet er lavere på NL100 shorthanded end på tilsvarende NL25? Det er i hvert fald så klart min opfattelse indtil videre. Der er dog et andet forhold der måske har indflydelse. Normalt spiller jeg fra kl. 19 til 23, hvorimod jeg nu i ferien spiller fra 23 til kl. 03.00. Falder niveauet meget om natten? Jeg har spillet på både pokerstars og eurobet.

Hvad er jeres erfaringer med Niveauet på NL100 kontra NL25 og på om aftenen kontra om natten?
--
verndroid
www.schougunvald.dk

17-07-2007 15:49 #2| 0

@Verndroid.

Jeg har kørt præcis samme taktik mht. BRM at shortstacke BI på et større limit. Meget profitabelt, men når vi kommer op på NL600 > NL1000 så begynder det at blive svært at shortstacke da vi typisk skal ramme en utrolig god drawing hand / made hand her.

Mht. niveauet på NL25 kontra NL100 så er der altså en stor forskel.

Folk på NL25 aner typisk ikke særlig meget om poker da det for det meste er onkel peter der for sjov vil prøve lykken men 20 dollars efter han har set poker i TV.

NL100 er det altså for det meste folk der ved at en flush slår en straight

17-07-2007 15:52 #3| 0

jo jeg har det på samme måde, om aftenen spiller jeg NL50 med fuldt buyin også lidt over 12 skifter jeg til NL100 med et 60USD buyin.

taber jeg 120USD = 2 x buyin stopper jeg for den aften/nat.

det syntes jeg nu giver udemærket, så enkelte gange, for jeg en hjerneblødning at prøver kræfter med NL500+ og der er gået galt hver gang nu....kunne være jeg skulle droppe det.

17-07-2007 15:52 #4| 0

Din oplevelse mht. nivauet på NL25 kontra NL100 har jeg så ikke haft. Men måske jeg har haft alt for ringe table-selection på NL25. Ved det sq ikke. Jeg synes jeg render ind i mange flere multi-table grindere på NL25 (table selection igen hmmm).

Men jeg må da indrømme, at jeg ser flere fornuftige fold på Nl100. I hvert fald pre-flop.
--
verndroid
www.schougunvald.dk

17-07-2007 15:54 #5| 0

NL500+ . ja ok. Så er du da også rykket alvorligt op i limit :)

Jeg er også meget påpasselig med ikke at sætte for meget over styr. Jeg har dedikerete Pokerstars til at være stedet hvor jeg må buste. Her satte jeg $30 ind for lege. På Eurobet dropper jeg meget hurtigt ud af NL100. Hvis jeg får smidt $50 til $75 her så er det slut med at spille NL100. Så er det tilbage og grinde på NL25. :)
--
verndroid
www.schougunvald.dk

17-07-2007 16:37 #6| 0

ja men de gange jeg har gjort det er som regel dagen efter en god dag pÅ NL100 også går det galt :)

17-07-2007 17:07 #7| 0

Jamen jeg kan huske at jeg brugte lang tid på at komme fra nl50 til fast på nl100, fordi jeg kunne simpelthen ikke klare at tabe flere buy ins på nl100. Men altså modstanden er hårdere, det vil du også mærke når du pludselig ikke rammer. Dog ikke i en sådan grad som du vil fra nl400 og op, det er efter min mening først der folk begynder at være aggres. Du kan i hvert fald vinde meget på at være udstikker på nl100. De spiller ikke tilbage på dig, og det er sku aldrig sjovt at få et bet i hovedet når man ikke har noget...

17-07-2007 17:31 #8| 0

Skruppets veje er uransagelige.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar