nfd, gutter + midpair 225bb dyb, flop action

#1| 0

Yo.

Villain spiller 32/24, han er ok kompetent men kalder efter min mening en smule for meget fra blinds. Derudover er han ukendt. Jeg selv spiller en relativ nittish omgang omaha.

Jeg hader at checke floppet bag, men jeg hader endnu mere det spot jeg står i nu. Jeg var lost i spottet, og ingen tvivl om at den løsning jeg valgte på ingen måde kunne begrundes i nogen dybere tankevirksomhed - det var mere ala luk øjnene og tryk på en knap.

OnGame - $1 PL Hi - Omaha - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3: www.pokertracker.com

BB: $36.30
UTG: $491.74
MP: $51.85
Hero (CO): $278.75
BTN: $195.90
SB: $225.90

SB posts SB $1.00, BB posts BB $1.00

Pre Flop: ($2.00) Hero has 5 J 4 A

fold, MP calls $1.00, Hero raises to $5.00, fold, SB calls $4.00, fold, MP calls $4.00

Flop: ($16.00, 3 players) 9 5 2
SB checks, MP checks, Hero bets $12.00, SB raises to $52.00, fold

Redigeret af JoeLOL d. 27-10-2011 00:17
27-10-2011 01:02 #2| 0

Villains cold-callingrange i SB er lidt wack her - omvendt ved han vel at fisken caller hyppigt her (og at fisken ofte er deadmoney ved limp/call). Jeg ser primært denne type spilleres range indeholde nogle raggy AAxx/KKxx, koordinerede broadway-kombo's som han ikke vil spille i en eventuel 4b pot OOP deep (JJT9s, QT99s, 9875s etc).

Flopaction er lidt underlig... Jeres preflop-ranges misser denne tekstur ret ofte, men boardet er selvfølgelig okay at c/r som et semibluff med noget bagdørs equity.
Jeg kan ikke rigtig se, hvilke made hands han spiller sådan her tbh, hvilket vægter hans range mod kombodraws eller semi-air.

Vi har 37% mod toppen af hans range, men så deep tror jeg bare jeg caller grundet vores fornuftige equity og position.

Redigeret af Grethe d. 27-10-2011 01:03
27-10-2011 01:16 #3| 0

Altså, jeg er enig i at flop cr med begrænset equity er ret godt, men på den anden side ser jeg det sku ikke så meget hos villains. Jeg tror han er mere nutted op end man umiddelbart forventer.

Call flop, call de fleste turns og håb på at I begge spiker ;-)
.. Bortset fra 3'eren selvf :)

27-10-2011 01:24 #4| 0
Asger_b skrev:
Altså, jeg er enig i at flop cr med begrænset equity er ret godt, men på den anden side ser jeg det sku ikke så meget hos villains. Jeg tror han er mere nutted op end man umiddelbart forventer.

Call flop, call de fleste turns og håb på at I begge spiker ;-)
.. Bortset fra 3'eren selvf :)


Men vi er enige om, at der er meget få kombos af nutty hænder i villains SB-callingrange deep på denne tekstur ikke?
Redigeret af Grethe d. 27-10-2011 01:24
27-10-2011 01:46 #5| 0

Tjoeh, han spiller nok ok mange 99 kombinationer - men jo, det er naturligt nok ikke fantastisk mange. Med konkrete reads om gode agressive villains, 3better jeg også oftere end caller.

27-10-2011 04:05 #6| 0
OP

Det er de færreste villains på plo100 der har forstået konceptet i at c/r hænder der ikke kan kalde men som heller ikke er helt døde, så det tror jeg altså ret hurtigt vi kan udelukke, især når vi er 225bb dybe. Hvis en villain kan finde ud af at lave dette play tror jeg heller ikke han trykker pot. Jeg synes dine tanker er gode grethe, men jeg er ret uenig i den range du sætter op, simpelt, kort og godt fordi han potter. Der skal sgu nosser til hvis man skal c/r-pot-bluffe en regular, boardets tekstur taget in mente. Jeg tror langt oftere jeg bliver bluffet på lockdown og parrede boards.

Jeg synes hans range er snæver, og jeg synes den er stærk. Jo mere jeg tænker over det jo mindre tror jeg han har luft eller draws jeg dominerer, hvilket jo er min primære bekymring; det ville være knaldhamrende ærgerligt at folde ud det bedste draw senere i hånden. Men de gange han har 55-99, hvilket jeg tror han har rigtig tit, og måske en sjælden 22 hvis han har flattet med dobbeltpar pf, understreger bare ulemperne ved at komme ind på floppet, hvorfor jeg da også i retrospekt synes jeg bør flatte. ~37% er ikke ret godt for 225bb's imo.

Så flat it is.

---

Turn er klør knægt, villain potter for 120$, now what?

Jeg er tilbøjelig til at lave et disciplineret fold, er jeg en fucking nit?

27-10-2011 04:12 #7| 0
OP
Grethe skrev:
Asger_b skrev:
Altså, jeg er enig i at flop cr med begrænset equity er ret godt, men på den anden side ser jeg det sku ikke så meget hos villains. Jeg tror han er mere nutted op end man umiddelbart forventer.

Call flop, call de fleste turns og håb på at I begge spiker ;-)
.. Bortset fra 3'eren selvf :)


Men vi er enige om, at der er meget få kombos af nutty hænder i villains SB-callingrange deep på denne tekstur ikke?


Jeg er fuldstændig enig med ovenstående, og spottet kom også ret meget bag på mig, fordi jeg stort set aldrig forventer at blive c/r på det her board af en regular der sidder oop 225bb deep i en pot der ikke er specielt bloatet. Jeg tror bare hans c/r range er hw mod de nuttede hænder der nu engang er.
Redigeret af JoeLOL d. 27-10-2011 04:13
27-10-2011 14:28 #8| 0
JoeLOL skrev:
Grethe skrev:
Asger_b skrev:
Altså, jeg er enig i at flop cr med begrænset equity er ret godt, men på den anden side ser jeg det sku ikke så meget hos villains. Jeg tror han er mere nutted op end man umiddelbart forventer.

Call flop, call de fleste turns og håb på at I begge spiker ;-)
.. Bortset fra 3'eren selvf :)


Men vi er enige om, at der er meget få kombos af nutty hænder i villains SB-callingrange deep på denne tekstur ikke?


Jeg er fuldstændig enig med ovenstående, og spottet kom også ret meget bag på mig, fordi jeg stort set aldrig forventer at blive c/r på det her board af en regular der sidder oop 225bb deep i en pot der ikke er specielt bloatet. Jeg tror bare hans c/r range er hw mod de nuttede hænder der nu engang er.


Enig omkring hans betsize vægter hans range mod nuttede hænder. Problemstillingen som jeg ser den er, at villains nuttede hænder kan koges ned til noget der ligner 4 kombinationer. Vi blocker en 5'er og 2'erne indgår nok kun i doublepair hands, som han ofte vil 3bette.

37% equity er selvf ikke superfedt til at jamme, men når det er mod toppen af hans range deep, mener jeg ikke, vi kan bet/folde floppet. Bevares, vi havde ikke lige set hans c/r komme.

Turn bliver rigtig lakrids! Hvis vi tager udgangspunkt i en snæver nutty range, skal vi nok folde, selvom vi samler lidt ekstra outs op. Rimelig pas på turn tbh :)
27-10-2011 15:04 #9| 0

Jeg er enig i Joe og ABs tanker om hans flop range og jeg flatter også bare. Mode gode regs på højere stakes 3better jeg. Men jeg tror nu godt vi kan se KK + fd eller 9875, 9865, 9765, 9876 alle med fd.

Jeg rester turn. Men det er tæt, men jeg forventer oplagt, at han har de nævnte hænder i hans range. Skulle han have 99 har vi stadig en 12 outs og altså cirkus 30%, men mod resten af hans range er vi jo waaaaaay ahead og han skal altså have 99 eller 55 noget der ligner 90% af tiden for at vi skal folde - hvilket jeg tvivler på.


En ting der kan få mig til at folde turn er hvis vi er 200bb dybe med en kæmpe fisk ved bordet. I det tilfælde går det lidt donkament "preserve stack" tankegang i den. Men i et vacuum tror jeg klart på, at et turn rest er + EV.

Redigeret af HolchKnudsen d. 27-10-2011 15:12
27-10-2011 15:42 #10| 0
HolchKnudsen skrev:
Jeg er enig i Joe og ABs tanker om hans flop range og jeg flatter også bare. Mode gode regs på højere stakes 3better jeg. Men jeg tror nu godt vi kan se KK + fd eller 9875, 9865, 9765, 9876 alle med fd.


Du er jo netop ikke enig i deres floprange? :)
27-10-2011 15:46 #11| 0

uden at fatte alt for meget, er det så ikke et spot hvor man kan lave KÆMPE fejl ved at folde og mindre fejl ved at få det ind..? :)

Eller er spillet så stramt?

99**,55**,KsK**s,678s9s,9BsBsB 59.13% 2,180,396 9,150
As4sJh5h 40.87% 1,505,374 9,150

Eller er rangen bare 99** også er den ikke længere? :)

Redigeret af chef d. 27-10-2011 15:53
27-10-2011 15:53 #12| 0
Grethe skrev:
...., men boardet er selvfølgelig okay at c/r som et semibluff med noget bagdørs equity.


Asger_b skrev:
Altså, jeg er enig i at flop cr med begrænset equity er ret godt,....


JoeLOL skrev:
Det er de færreste villains på plo100 der har forstået konceptet i at c/r hænder der ikke kan kalde men som heller ikke er helt døde,......



Er der en af de herrer, som vil udbyde denne strategi?
27-10-2011 16:16 #13| 0
OP
Loverakeback skrev:
Grethe skrev:
...., men boardet er selvfølgelig okay at c/r som et semibluff med noget bagdørs equity.


Asger_b skrev:
Altså, jeg er enig i at flop cr med begrænset equity er ret godt,....


JoeLOL skrev:
Det er de færreste villains på plo100 der har forstået konceptet i at c/r hænder der ikke kan kalde men som heller ikke er helt døde,......



Er der en af de herrer, som vil udbyde denne strategi?


Det er relativt simpelt faktisk.

Vi vil gerne have andet end nuts og store draws i vores c/r range, men hvilke hænder vil vi gerne have inkorporeret så?- hænder der kan turne rigtig god equity selvfølgelig. Eksempelvis; har vi en hånd der ikke har equity til at kalde et givent board men potentielt kan lave nuts eller rigtig gode hænder oder stærke draws så c/r'er vi. Der er rigtig meget merit i det her spil, både fordi vi c/r bluffer med potentiel turn equity men i særdeleshed også for deception + vi bliver svære at spille mod.

Phil Galfond berører ovenstående rigtig meget i hans videoer.
27-10-2011 16:28 #14| 0

Så i de situationer du beskriver, caller vi et evt. rest efter vi har c/r?

27-10-2011 16:31 #15| 0
OP
Loverakeback skrev:
Så i de situationer du beskriver, caller vi et evt. rest efter vi har c/r?


nej det vil altid være et c/r-fold fordi vores hånd netop har meget ringe immediate equity
27-10-2011 21:23 #16| 0
JoeLOL skrev:
Loverakeback skrev:
Så i de situationer du beskriver, caller vi et evt. rest efter vi har c/r?


nej det vil altid være et c/r-fold fordi vores hånd netop har meget ringe immediate equity


Selvfølgelig. :o)

Kan du liste et par hænder og flops op, hvor vi laver dette play?
27-10-2011 21:48 #18| 0
OP
Loverakeback skrev:
JoeLOL skrev:
Loverakeback skrev:
Så i de situationer du beskriver, caller vi et evt. rest efter vi har c/r?


nej det vil altid være et c/r-fold fordi vores hånd netop har meget ringe immediate equity


Selvfølgelig. :o)

Kan du liste et par hænder og flops op, hvor vi laver dette play?


Villain åbner fra co og du flatter med aq68ds fra blinds, floppet slår 347r med bagdørs nutflush plus nutgutter til dig - boardet er lockdown, du har masser af bagdørsequity; du checkraiser hans cbet.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar